בחרתי השבוע להכין את אחת העוגיות האהובות עלי – עוגיות הביסקוטי (ולא בישקוטי, בישקוטי הן מה שאנו קוראים "לשונות חתול"). 
 
הביסקוטי מוכרות מהמטבח האיטלקי בעיקר, ויש להן שלל גרסאות ושילובים מעניינים היוצרים מנעד רחב של טעמים ומרקמים. פריכותם משתנה בהתאם למרכיבים ולשילוב בין התוספות. 

לפורטל הקולינרי של פסקל
  
הבצק מכיל אבקת אפייה וסודה לשתייה, מלח, תבלינים כמו קליפת תפוז או לימון מגוררת, ציפורן, קינמון, שומר וג'ינגר. כמו כן, אפשר לעשות שילובים מעניינים בין אגוזים לצימוקים, שיבולת שועל, חמוציות, פירות מיובשים, דבש, סוכר ולגיוון מעניין אבקת קקאו, שוקולד ציפס וסילאן. 


צילום: פסקל פרץ רובין 
 

למרקם הטוב, רצוי לערבב את כל החומרים היבשים היטב ולהוסיף בהדרגה את החומרים הרטובים. יש ללוש לבצק אחיד ודביק מעט בידיים רטובות, לעצב לכיכרות לפי גודל העוגיות הרצוי, להניח את הכיכרות ברווחים גדולים בתבנית, משום שהן מתפשטות ומשתטחות, ולהבריש במעט מים. הגיוונים מתקבלים מסוגי התוספות שאנו מוסיפים לבצק, כמו שקדים, פיסטוקים, אגוזי לוז, שמקנות טקסטורה מנוקדת ומעניינת בעת הפריסה. העוגיות הללו נאפות פעמיים: בהתחלה ככיכרות, ואחרי הפריסה מייבשים אותן שוב. לכן הן הופכות לפריכות ונשמרות לאורך זמן. ממלאים (אם הן לא נחטפות קודם) צנצנת גדולה, ואוכלים לצד כוס קפה קר עם המון גלידה.
טיפסקל

לקבלת חיתוך אחיד ויפה, הקפידו לצנן היטב את הגלילות, השתמשו בסכין משוננת (כמו זו לחיתוך לחם). 
לקבלת עוגיות בגוונים, מחליפים חלק מכמות הקמח באבקת קקאו. לגיוון בטעם אפשר לשלב כאמור תבלינים נוספים, כמו גי'נגר, אבקת קפה נמס, קליפת תפוז או לימון מגוררת. 
ביסקוטי 

החומרים לכ־50 עוגיות:
1/2 1 כוסות קמח מנופה
1/2 שקית אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתייה
1 שקית סוכר וניל 
2 טיפות תמצית וניל משובחת
2 ביצים 
1/4 כפית מלח
3/4 כוס סוכר דמררה
2 כפות מיץ תפוזים
3/4 כוסות אגוזי לוז 
1/2 כוס שקדים 
1/2 כוס פיסטוקים
1 כוס צימוקים בהירים
אופן ההכנה:
1. מערבבים את החומרים היבשים לחוד ואת הרטובים לחוד, ומחברים יחד לבצק. בידיים רטובות מעצבים 2־3 כיכרות, ומניחים ברווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. 
 
2. אופים בתנור שחומם מראש, בחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־35 דקות. עד שמרכז הכיכרות נוקשה למגע אך עדיין בהירות, הן אינן צריכות להשחים. מוציאים מהתנור ומצננים היטב.
 
3. פורסים כל כיכר לפרוסות בעובי 1/2 ס"מ, מניחים את הפרוסות בתבנית, ואופים כ־20 דקות בחום של 150 מעלות, עד הזהבה. הופכים ואופים עוד 15־20 דקות. מצננים היטב ושומרים בכלי אטום.