לא צריך סיבה מיוחדת להכין עוגות עשירות בציפוי ובקרם שימתיקו לנו את היום. החביבות עלי הן עוגות שוקולד מפונפנות, מצופות בשלל קרמים, במרקמים שונים, בציפויים שוקולדיים ועל הדרך, תוך כדי העבודה, אני לא שוכחת להוסיף גם תוספות מגוונות לציפוי.
בחרתי בעוגת השוקולד הטעימה הזו, משום שהיא מורכבת משכבת עוגת שוקולד קלאסית, זו שכולנו זוכרים מילדות כיצד הייתה ממלאה את הבית בניחוחות אפייה מפתים, ומקרם שמנת וניל וציפוי שוקולד מעל המקנים לעוגה רבדים ומרקמים עשירים כמעט כמו גלידה. או במילים אחרות: חגיגה של טעמים בכל ביס. 

לפורטל הקולינרי של פסקל
טיפסקל

חשוב לשמור על הזמנים ולהוציא את העוגה בזמן. אפייה ארוכה מדי תייבש את העוגה, וריבועי השוקולד יאבדו מאיכותם.
כדאי לצנן את העוגות על רשת ברזל, כדי שיגיע אליהן אוויר קר מכל הכיוונים, כולל התחתית. צינון כזה מונע אדי מים ולחות המרטיבים את תחתית העוגה. ניתן לקנות רשת ברזל עם רגליות קטנות בחנויות לציוד אפייה.
רוצים להיות יעילים? הכינו את העוגה והציפוי יום קודם, ואת ההרכבה - ביום שבו אתם מתכוונים להגישה.
עוגת שוקולד וקרם וניל
 
החומרים: (לתבנית קפיצית 
בקוטר 28 ס"מ; בתבנית שקוטרה 26 ס"מ העוגה תצא גבוהה יותר)
לעוגה:
6 ביצים מופרדות לחלמונים ולחלבונים
6 כפות סוכר
1 קופסת אבקת פודינג שוקולד אינסטנט
לקרם:
1 מכל שמנת מתוקה
1 קופסת אבקת פודינג וניל אינסטנט
¾ כוס חלב
לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר
100 גרם מרגרינה
2 כפות סוכר
2 כפות ברנדי
¼ כוס פתיתי שוקולד לעיטור 
אופן ההכנה:
1. הכנת העוגה: מחממים תנור לחום בינוני של 180 מעלות. מקציפים את החלבונים במערבל חשמלי במהירות גבוהה, מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף לקצף יציב.  טורפים את החלמונים ומקפלים אל תוך הקצף. לאחר מכן מקפלים פנימה גם את אבקת הפודינג. משמנים את התבנית ויוצקים לתוכה את הבלילה. אופים במשך כ־30 דקות או עד שקיסם חדש נכנס לעוגה ויוצא נקי ויבש. מניחים להצטנן.
 
2. הכנת הקרם: מקציפים יחד את השמנת, את אבקת הפודינג ואת החלב עד שמתקבל קרם חלק. מורחים את הקרם על העוגה הקרה.
 
3. הכנת הציפוי: שוברים את השוקולד לקוביות ושמים בסיר. מוסיפים את יתר חומרי הציפוי ומחממים על אש נמוכה, תוך בחישה, עד שהסוכר יימס. מסירים מהאש, מניחים להצטנן מעט ומצפים את העוגה. 
 
4. ניתן לעטר את העוגה בפתיתי שוקולד או בקצפת.