לכל ארוחה חגיגית אני אוהבת להכין לחם או לחמניות. בדרך כלל אני מקפידה לשלב בלחמים תוספות וגיוונים, דוגמת לחם זיתים, לחם עשבי תיבול או חלה לשבת, וכשיש לי מספיק זמן, אני מעצבת לחמניות מפנקות.



את הלחמניות אני ממלאת בהפתעות: פירות טריים, פירות מיובשים, אגוזים וכמובן פצפוצי שוקולד או שוקולד צ'יפס, עבור הזאטוטים שמוציאים רק אותם מהלחמנייה. אפשר להכין אותן בצורות שונות: ספירלה, שבלול, עניבות, צמות קטנות שאותן סוגרים לכעך ועוד.



לפורטל הקולינרי של פסקל



למי שחושש מעבודה עם שמרים, אין מה לפחד. הכנת המאפים האלה פותחת את הלב וגם את האף עם הניחוח המשכר שמתפזר בבית.



יום החזרה ללימודים זהו זמן נפלא להכין עם הילדים לחמניות בשלל צורות וטעמים, שאותן הם יוכלו לקחת לבית הספר כמאפה מתוק או ככריך טעים. מתכון בטוח לזמן איכות מלא בטעם. 



לחמניות שוקולד צ'יפס


צילום: דרור כץ 

החומרים ל־24־28 יחידות קטנות:



1 ק"ג קמח, מנופה


50 גרם שמרים לחים (או 2 כפות שמרים מיובשים)


½ כוס סוכר, אפשר גם סוכר חום (יש לקחת בחשבון שהוא צובע מעט את הבצק)


1 כף סילאן או דבש


½ כוס שמן


2 כפות חמאה


1 כפית מלח


1 ביצה


½2־3 כוסות מים פושרים


¾־½ כוס שוקולד צ'יפס


1 ביצה טרופה להברשה


½ כוס גרגירי שומשום (אפשרויות נוספות: שבבי שקדים או שיבולת שועל)



אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את הקמח, השמרים, הסוכר, הסילאן, השמן, החמאה, המלח והביצה. מוסיפים את המים בהדרגה, תוך כדי לישה, ולשים עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. משהים לתפיחה במקום חמים.



2. מחלקים את הבצק ל־24־28 חלקים שווים. יוצרים מכל חלק כדור קטן, ומעצבים ללחמנייה עגולה (אם בוחרים להכין צורה אחרת, מספר הלחמניות ישתנה בהתאם לגודל ולצורה).



3. מניחים את הלחמניות ברווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מברישים בביצה טרופה, ובוזקים מעל את גרגירי השומשום.


אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני־גבוה של 180־190 מעלות במשך כ־25 דקות.




טיפסקל 


* חשוב להוסיף את כמות הנוזלים אל הקמח בהדרגה, תוך לישה ואיסוף של כל החומרים. הסיבה לכך היא השימוש בסוגי החיטה השונים המשמשים לקמח, הגלוטן, מזג האוויר והלחות. כל אלו משפיעים על המרקם ועל הגמישות של הבצק.



* גם במתכון הזה, ובכל מתכון שהוא, יש להוסיף את השמן או השומן (חמאה, מרגרינה, שמן קוקוס, מחמאה וכו') תחילה, ואחר כך להוסיף בהדרגה את המים, תוך כדי לישה.



* תוספות אפשריות למילוי: שוקולד צ’יפס, אגוזים קצוצים, קינמון, צימוקים, חמוציות ועוד.



* אם לא מעוניינים למלא את הלחמניות, אפשר לשלב בבצק את התוספת שנבחרה – מתוקה או מלוחה




נכנסים לעולם האפייה 



 
לקראת החזרה ללימודים נחת על שולחני ספר ילדים מקסים: "אמא ואני אופים". הספר עוסק בעולם האפייה ומלווה בתמונות צבעוניות, גם משלבי ההכנה, שיכניסו את הילדים אל העולם המופלא והמרגש של האפייה. הילדים ילמדו לערבב, לבחוש, ללוש, לעצב ולקשט עוגות ועוגיות, יחד עם אמא ואבא. חוץ מזה ילמדו הילדים על שאלות בסיסיות – למה הבצק תופח? איך מודדים חומרים? מהו תפקידן של הביצים באפייה? וגם על בטיחות, ציוד אפייה בסיסי, שקילה ומדידה.
 
הילדים יוכלו לאפות עוגיות בצורת חיות (כולל ציפוי וקישוט), פרחי עוגיות (הכינו הרבה עוגיות ויהיה לכם גן פורח וטעים), קאפקייקס, עוגה מנומרת, עוגת אננס הפוכה, מגדל בראוניז ועוד.
 
הטקסט מנוקד ומוגש בצורה קלילה, מפורטת וברורה, לצד תמונות מתאימות. גם הפורמט הגדול של הספר תורם להנאה. כל המתכונים בספר כשרים.


 
"אמא ואני אופים" (הוצאת דני ספרים), מאנגלית: חגי ברקת, 63 עמודים, מחיר לצרכן 58 שקלים, להשיג בכל חנויות הספרים