בתור אישה שאוהבת את המטבח, אני משתדלת להיות תמיד עדכנית, לעבוד עם חומרי גלם חדשים ולשלב מגמות ואופנות קולינריות, כדי לרענן את הטעמים שאני מגישה לבני משפחתי.

כשהטבעונות פרצה לחיינו, המטבח בביתי עבר מהפך קטן, כלומר המשכתי לשמור על יחסי שלום עם המטבח הרגיל והמוכר, אך הקפדתי לגוון ולאלתר ולהעשיר את המנות היוצאות ממנו. גם בנושא האפייה והמתוקים ישנם שינויים מתבקשים כאשר נכנסים לתחום הטבעונות, אך מתברר שזה רק נשמע קשה. לאחרונה נחשפתי לפטיסרי טבעוני סידס, הממוקם ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. הקונדיטור זיו סנדלר מצליח ליצור במקום מגוון רחב של מאפים אהובים ומוכרים בגרסה טבעונית, כמו בורקס במילוי טופו ושקדים או במילוי גבינת קוקוס, טופו וקשיו, קרואסון נימוח ואוורירי, רוגלך שוקולד עשיר, עוגיות פריכות וטעימות על בסיס בצק נטול חמאה, ביצים ומוצרי חלב. כל המתוקים עשויים עבודת יד, וחומרי הגלם  טריים ואיכותיים. לא התאפקתי וביקשתי מתכון שירענן את החך והנשמה אחרי החגים, והנה התוצאה. 
טיפסקל
כדי לעדכן את המזווה לטבעונות, חשוב שתמיד יהיו בבית המוצרים הבאים: מחית תפוחי עץ טבעית ולא ממותקת. תערובת של עמילנים (טפיוקה/קורנפלור) שמחליפה את השימוש בביצים. קרם קוקוס בעל אחוז שומן גבוה (17% ומעלה), שמנת צמחית על בסיס סויה או אורז כתחליף לשמנת. חלב סויה, אורז, שקדים, אגוזי לוז, שיבולת שועל וקרם קוקוס בעל אחוז שומן נמוך – כל אלו מחליפים את החלב. שמן קוקוס, חמאת שקדים וחמאת אגוזי לוז המחליפות את החמאה הרגילה. 

לפורטל הקולינרי של פסקל

טארטלט פירות ופטיסייר
החומרים (ל־4 תבניות אישיות בקוטר 10 ס"מ 
ובגובה 3 ס"מ):
 
לבצק:
50 גרם סוכר
75 גרם שמן קוקוס מומס אך לא חם
25 גרם שמן קנולה
25 גרם מחית תפוחי עץ טבעית לא ממותקת (אפשר לקנות או לרסק תפוח אחד קלוף בבית במגררת דקה)
150 גרם קמח מנופה (רצוי קר)
5 גרם אבקת אפייה
לפטיסייר:
400 גרם (פחית אחת) קרם קוקוס לאחר לילה במקרר
20 גרם סוכר
15 גרם קורנפלור
קורט כורכום (לצבע בלבד)
20 גרם אבקת סוכר
10 גרם אינסטנט פודינג וניל
מבחר פירות טריים וצבעוניים
גלזורה קרה (להשיג בחנויות המתמחות) או סירופ סוכר ביתי 
(מבשלים שלוש כפות סוכר וכוס מים אחת בבישול ארוך עד 
לקבלת סירופ סמיך)
נייר אפייה 
אופן ההכנה: 
 
1. הבצק: שמים בקערת מיקסר עם וו גיטרה את הסוכר, השמנים ומחית תפוחי העץ. מערבלים כדקה לתערובת, ומוסיפים את הקמח ואת אבקת האפייה, מערבלים במהירות נמוכה עד לקבלת בצק אחיד. מחלקים את הבצק לארבעה חלקים, ומרדדים כל חלק לעלה עגול בעובי כחצי ס"מ. כל עיגול בצק מתאים לתבנית אחת אישית. מרפדים את הטארטלטים/הרינגים בבצק, ומניחים במקרר לחצי שעה.
 
אופים אפייה "עיוורת": גוזרים ארבעה עיגולים מנייר אפייה בקוטר של כ־15 ס"מ. מוציאים את הבצק מהמקרר, ומניחים מעליו את נייר האפייה, ממלאים את כל הטארטלטים במשקולות – שעועית/אורז/חומוס – שיכבידו על הבצק וישטחו אותו יפה. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני 180 מעלות את הטארטלטים במשך חמש דקות. מוציאים את הטארטלטים מהתנור, ומוציאים את המשקולות. מחזירים לתנור, וממשיכים לאפות בחום 150 מעלות עוד כ־12 דקות, עד שהבצק משחים, ומצננים.
 
2. קרם הפטיסייר: יוצקים רק את נוזלי קרם הקוקוס השקופים לסיר קטן, מוסיפים את 20 גרם הסוכר, את 15 גרם הקורנפלור ואת קמצוץ הכורכום. מבשלים על להבה נמוכה עד להסמכה קלה ומצננים היטב. את הפחית עם שאר הנוזל הלבן והסמיך מחזירים למקרר.
 
אל קערת מערבל חשמלי יוצקים את קרם הקוקוס הלבן שנותר בפחית (ששמרנו במקרר), מוסיפים את אבקת הסוכר ואת האינסטנט וניל, ומקציפים ל־30 שניות, עד קבלת קרם יציב ואוורירי. בעזרת מרית מבליעים לתוכו את קרם מי הקוקוס שבישלנו. 
 
3. הזילוף: מעבירים את הקרם לשקית זילוף (או נעזרים רק בכף), ומזלפים את קרם הפטיסייר לארבעת הטארטלטים המוכנים. 
 
4. הפירות והזיגוג: חותכים את הפירות במגוון צורות ומסדרים אותם כמניפה או כיד הדמיון על קרם הפטיסייר. מברישים את הפירות בגלזורה המוכנה או בסירופ הסוכר.