יום שישי במטבח, אחרי שבוע שלם של קרנבל טיגונים לחנוכה, עדיין לא נרגעתי. הכנתי שלל סופגניות מסוגים שונים, לביבות במגוון טעמים ועוד מטעמים שונים, וכמובן מטוגנים ממטבחי עמים ועדות.

חשבתי שזה מספיק, אולם בעודי מכינה את ארוחת הצהריים לילדי, צדה את עיני כרובית מיותמת במקרר. בדרך כלל אני מכינה מהכרובית סלט טרי מתובל בחמיצות עדינה או צולה אותה שלמה בתנור כמו שהיא, ומגישה לשולחן עם רוטב משלים. לפעמים היא עוברת פירוק וריסוק והופכת לפשטידה.



לעתים רחוקות אני מפצלת אותה לפרחים, טובלת אותם בקמח ובבלילת ביצה מתובלת ומשזפת אותם בשמן חם. בדרך זו מתקבלים פרחי כרובית חמים וזהובים. עכשיו, היות והיו אלה עדיין ימי חג החנוכה, החלטתי לטגן את פרחי הכרובית, לקול תרועת הילדים, שעבורם פרחי כרובית מטוגנים הם משאת נפש, ממש כמו ממתק.

הפעם הם בחרו לתבל את הכרובית במבחר רטבים מוכנים: צ'ילי מתוק, חרדל ומיונז. אבל בדרך כלל אני מכינה את הרוטב האהוב עליהם, בלילה של עשבי תיבול, שמן זית, מיץ לימון ושום. תוך זמן קצר נערמו על השולחן קעריות קטנות עם רטבים שונים, מלח והר גדול של פרחי כרובית. זה סוג המאכלים שטעמם מופלא ופשוט וקל להכין. 

טיפסקל: הקפידו על טיגון בשמן חם ולא חם מאוד. אף על פי שניתן לטגן בשמן רדוד, אני מעדיפה לטגן את פרחי הכרובית בשמן עמוק. לבלילת פירורי הלחם אפשר להוסיף 3-2 כפות גרגירי שומשום או 2 כפות קורנפלקס גרוס. 

כרובית מטוגנת
החומרים:

1 כרובית בינונית מפוצלת לפרחים בגודל בינוני או קטן
1 כפית מלח
2 כפיות חומץ
2 כוסות קמח לבן או קמח מצה דק או פירורי לחם
¼ כפית כמון
½ כפית פלפלת מתוקה או חריפה
מלח ופלפל לפי הטעם
2־1 ביצים טרופות + 3 כפות מים
שמן לטיגון

אופן ההכנה:
1. שמים בקערה מים, כפית מלח ו־2 כפות חומץ. מכניסים את פרחי הכרובית ומשרים אותם במים כשעה. שופכים את המים ושוטפים היטב את הכרובית.
2. מערבבים בקערה את הקמח או קמח מצה או פירורי לחם והתבלינים. טובלים את פרחי הכרובית בביצה הטרופה ומעבירים לקערה עם תערובת פירורי הלחם המתובלת. מצפים ומהדקים היטב את מעטפת הפירורים.
3. מחממים שמן ומטגנים את פרחי הכרובית משני הצדדים, עד לקבלת גוון חום זהבהב. מוציאים ומניחים על נייר סופג. מגישים לצד רוטב לבחירתכם, כשאפשר להסתפק רק בהבזקת מלח.
4. לקבלת מרקם עדין משתמשים בפרחי כרובית חלוטים: מבשלים את פרחי הכרובית במי מלח במשך כ־8 דקות לריכוך ראשוני. מסננים את נוזלי הבישול ושוטפים מיד במים קרים. טובלים את הכרובית בביצה ובתערובת פירורי הלחם ומטגנים.