הדרך ללבנו עוברת דרך הבטן, וככל הנראה גם ליעילות שלנו בעבודה. חברות ההייטק לא רק הפנימו את העניין אלא גם יישמו אותו הלכה למעשה, ומציעות לצוות העובדים שלהם, שאכן עובד קשה, תפריט מעורר תיאבון מלא במנות גורמה מיוחדות במינן וטעימות להפליא. דלתות המטבח בחברות ענקיות כמו גוגל, דרופבוקס ופיקסאר נפתחו בפנינו, צוות אתר ה"מירור", לסיור קטן, כדי לחשוף את המבחר המרשים של הארוחות המוצעות אצלם: מטונה צרובה וסושי אבוקדו בקפיטריה של אפל, הנושאת שם הדומה לאפליקציה – "קפה מאק", דרך העוף בגריל ב"טאק" של דרופבוקס, כל הדרך לגלידת השוקולד הנוטפת כל טוב ב"לוקסו" הקפה של פיקסאר.



חנות ה"טאק" בדרופבוקס מציע מגוון של ארוחות מדהימות כגון סלמון צרוב ברוטב יין לבן ושום, אורז פראי עם קייל מטוגן או לחילופין סלט עוף חרוך ברוטב הדרים. הקינוחים כוללים עוגות מרנג לימון עם פניני שוקולד לבנות, עוגות פטל קטנטנות עם שוקולד ומעליהן קצפת בטעם וניל, או קרם מנטה בוואריה עם פירורי אוראו. בשם האיזון הבריאותי יש גם מבחר של שייק פירות ומיצים בבר שבאולם האוכל המפואר. המנות כל כך טובות ועשויות בקפידה, שישנן כבר שמועות בהנהלת החברה שהתקבל כוכב מישלן. אפילו אם השמועה היא רק שמועה, זה לא מונע מעובדים ומבקרים כאחד לנהור בהמוניהם לקפיטריה הפופולרית הזאת.



"טאק" ממוקמת במרכז ההיי טק שבסן פרנסיסקו. לחברה יש את צוות המטבח הטוב ביותר בעסק: השף בריאן מתינגלי שעבד בעבר בגוגל, הקונדיטורית לורי מוראנונס שעבדה במסעדת לה ברנדין בניו יורק, ובאנסל, המאפיה היפנית המעולה. אחד העובדים כתב בדף של בית הקפה: "אני אוכל בחנות ה"טאק" כל יום, ואני חייב לציין שזאת אחת המסעדות הטובות ביותר בסן פרנסיסקו".



סושי בקפיטריית "אפל". צילום מתוך חשבון האינסטגרם של vovajenya


"לאכול ולא להאמין"

ה"מאק קפה" של אפל גם הוא מוכר ואהוב, עם מנות המעוררות תיאבון כמו טונה צרובה וסושי עשויה בדיוק של מלאכת מחשבת. לבית הקפה יש גם תחושה מאוד אקספרימנטלית - אחת ממנות ארוחת הצהריים כוללת "סלט בלאדי מרי", ובמזנונים המהודרים אפשר לקחת אוכל מוכן, כמו סרטנים, צדפות המוגש בקופסאות קלקר מהודרות ומוכן לאכילה.



התקדמו לעבר "לוקסו" בית הקפה של פיקסאר. הקפיטריה מלאה במודלים ענקיים ומרשימים מאוד של דמויות מוכרות ואהובות מהסרטים, ומציעה מנות מפנקות וטעימות שבא לבכות מאושר. בין המנות בתפריט יש המבורגר בקר בגריל, שמורכב מקציצת בשר בקר, גבינה דניש בלו של פוינט רייס, ומיקס של עלעלים ירוקים עם עגבניות שמוגש עם מיונז על מצע בריוש קלוי.



הפרס הגדול הולך למבחר הקינוחים המדהימים של בית הקפה, במיוחד גלידת שוקולד ברוטב שמנת עם ופל ענק, שעוזר לנגב את חגיגת הטעמים.


ועתה נעבור לגוגל: ענקית האינטרנט ידועה ביחודיותה, וכמקום עבודה כיפי ומדהים עם מבחר גדול של משרדים בכל העולם. גם הקנטינות שלה מלאות עד אפס מקום וידועות באיכות המזון הגבוהה, בארוחות שלא קל לעמוד בפניהן, ובמשקאות וחטיפים לכל העובדים החרוצים שלה.



ומה הדבר הכי טוב בכל זה? כל זה ללא תשלום. הקפיטריה המדהימה היא רק אחד הבונוסים שעובדי גוגל יכול ליהנות מהם, בנוסף למשרדים מגניבים, עיסויים חינם, עמדות שינה, ועוד היד נטויה. או כפי שניסח זאת אחד המבקרים, אחרי ארוחה בבית הקפה Hemisphere של גוגל בניו יורק: "אם אי פעם תרצה באמת להרגיש מדוכא מהעבודה שלך, פשוט קפוץ לבקר חבר בקפיטריה של גוגל,להתרשם מהאוכל, לאכול אותו, ולא להאמין".