השבוע בחרתי להכין טבעת שמרים משוקולד, שהיא למעשה עוגת שמרים ממולאת בשוקולד. כל נגיסה במאפה הזה היא חגיגה. החיבור למאפים מסוג זה מתחזק בעיקר לקראת סוף השבוע, אז עולה הצורך בטעם מתוק ועשיר.



לפורטל הקולינרי של פסקל



תהליך הכנת טבעת השמרים מתחיל מיד אחרי הכנת הבצק, והוא כולל התפחה ראשונה, מילוי המאפה ועיצובו, המתנה לתפיחה האחרונה ושליחה לתנור. מרגע זה מתחילה הציפייה הדרוכה. עד כמה יתפח המאפה? ואיזו השחמה הוא יקבל? תוך כדי האפייה, ניחוח משכר מתפשט באוויר.
 

למרות השם שיצא לו, בצק שמרים הוא קל לתפעול ונוח ונפלא ללישה ביד, אם כי ניתן להכינו גם במערבל חשמלי בוו לישה. צריך לתת לו לנוח ולפעמים כשאין זמן, ניתן לאפשר לו לנוח במקרר. אפשר גם להכינו באמצע השבוע, להקפיאו כבצק טרם האפייה ולהפשיר לקראת השימוש. 

שלי ורוד
טבעת שמרים ממולאת שוקולד
החומרים: 
(לתבנית סיר פלא או כל סוג של תבנית קוגלהוף חלקה בקוטר 22 ס"מ, משומנת ומקומחת)
 
לבצק:
3 כוסות קמח מנופה
25 גרם שמרים לחים או 1 כף שמרים יבשים
¼ כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל משובחת
1 כף קליפת לימון מגוררת
1 ביצה
100 גרם חמאה מומסת
2 כפות שמנת חמוצה או יוגורט
½ כפית מלח
1 כוס חלב פושר
 
למלית:
¾ כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
¼ כוס אבקת קקאו מרירה
80 גרם חמאה מומסת
 
להברשה :
1 ביצה טרופה עם 2־3 טיפות שמן או כף מים
 
לעיטור:
2 כפות שומשום
¼ כוס שקדים מולבנים ופרוסים 

אופן ההכנה: 
1. שמים בקערת מערבל את הקמח, השמרים והסוכר ומערבלים בוו הלישה במשך דקה או שתיים. מוסיפים תוך כדי ערבול אטי את תמצית הווניל, קליפת הלימון, הביצה, החמאה, השמנת החמוצה, המלח והחלב. מערבלים עד לקבלת בצק אחיד רך וגמיש. 
 
2. משמנים קערה ומעבירים אליה את הבצק. מכסים אותו במגבת ומשהים במקום חמים להתפחה כחצי שעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
 
3. בקערית מערבבים את הסוכר, סוכר הווניל ואבקת הקקאו. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק דק, פחות מחצי ס"מ. מברישים את עלה הבצק בחמאה המומסת ובוזקים על פני העלה את תערובת הסוכר והקקאו המתובל. מגלגלים לגלילה אחת ארוכה, חוצים בסכין את הגלילה לאורך, אך לא עד הסוף, וכורכים את שתי הרצועות זו בזו. סוגרים ומניחים בתבנית הכיכר או בתבנית סיר הפלא המשומנות. משהים להתפחה שנייה כחצי שעה.
4. מברישים את הבצק בביצה הטרופה ומפזרים מעל מעט שומשום ושקדים מולבנים. 
 
5. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־30 דקות. מנמיכים את הטמפרטורה ל־160־170 מעלות וממשיכים לאפות עוד 15 דקות. אם העוגה משחימה מדי, אפשר לכסותה ברדיד אלומיניום.
נדוניה, הקשר העדתי המתוק