במהלך חול המועד אנו מחפשים אחר מתכונים למאכלים טעימים, קלים להכנה ומשביעים, אף שאיננו יכולים להשתמש בקמח. בנוסף, אנו משתדלים למצוא תחליפים למאפים שאותם מכינים בדרך כלל מקמח ולהכינם ממוצרים כשרים לפסח. בקיצור, אנו מנסים לדלג מעל כל משוכה על מנת לקבל מאפה שייראה מצוין.

אחד המתכונים שאני אוהבת להשתמש בהם בחג הפסח הוא עבור כעכים מלוחים. במהלך כל ימות השנה אני מכינה אותם בצורות ובתיבולים שונים. הם פריכים וטעימים ונותנים לי מענה בתקופות שאיני מעוניינת במתוקים. כאשר ביקשתי להכין כעכים מלוחים גם בפסח, ואחרי כמה ניסיונות שלא צלחו, הגעתי לתוצאה שלפניכם.

לפורטל הקולינרי של פסקל

כעכים מתובלים ופיקנטיים מקמח מצה, שהפכו את ימי החג לנסבלים יותר. אצלי הם נחטפים מהתבנית וכולם דורשים אותם שוב ושוב. הגישו לצדם מבחר גבינות וסלטים ותקצרו המון מחמאות. 

כעכים מלוחים מקמח מצה 

החומרים ל־15־10 יחידות:

1 כוס מים
¼ כפית מלח
1 כפית סוכר
1 כף חומץ
4 כפות שמן
1 כוס קמח מצה
2 ביצים
להברשה:
1 ביצה, טרופה
שומשום
מלח ופלפל, לפי הטעם
מעט פפריקה חריפה

1. יוצקים לקלחת את המים, המלח, הסוכר, החומץ והשמן ומביאים לרתיחה.
 
2. מוסיפים את קמח המצה תוך ערבוב מהיר. מערבבים היטב עד קבלת בצק הניתק מדופנות הסיר. 
 
3. מסירים מהאש ומוסיפים ביצה אחר ביצה תוך בחישה נמרצת עד לקבלת עיסה הומוגנית. 
 
4. מרטיבים את כפות הידיים. נוטלים מעט מהבצק ומעצבים גלילים קטנים. סוגרים כל גליל לעיגול ומסדרים אותם ברווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
 
5. מברישים בביצה את הכעכים ובוזקים עליהם שומשום, מלח, פלפל ופפריקה או תבלינים אחרים לפי טעמכם.
 
6. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך 30־25 דקות, מצננים ושומרים בכלי בעל סגירה הרמטית.



טיפסקל 

 כשמעצבים את הכעכים, הם עלולים להתפקע באמצע. אם זה קורה, לושו ועבדו אותם שוב בידיים לחות ממים או משמן.  אתם מוזמנים לגוון בתבלינים אחרים מהמוצע כאן, למשל זעתר, צ’יה, שומשום, צ’ילי ועוד.