בנות מערכת ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא ממסעדת "מקסיקנה" בת"א. הנה מה שהיה להן לומר...


מי הטועמות? מגישת ecolife ב-eco99fm, נעמה חן, ועורכת התכנית בת שבע לפר.





אנחנו רעבות. מה נזמין?


איך הדיגיטל? האתר של "מקסיקנה", כמו גם המיתוג של המסעדה, צבעוני מאוד, שמח ועושה נעים בעין. אין מקום להתבלבל, ליד שם המנה מוצגת תמונה, כך שגם אם אינכם דוברי ספרדית או חברים טובים של המטבח המקסיקני תוכלו להבין בדיוק באיזו מנה מדובר. המסעדה מסמנת מנות טבעוניות, צמחוניות, ללא גלוטן וגם עוזרת לנו עם סקלת חריפות. כשהכל ברור לנו, האוכל טעים לנו יותר.



איך המגוון? בדיוק מה שאנחנו רוצות לראות כשאנחנו פותחות את האתר. יש מגוון מנות, אבל לא כזה שעושה לנו כאב ראש. יש טורטיות, בוריטוס, אנצ'ילדה ועוד. בכל קטגוריה מספר מנות מנצחות ו-זהו, לא צריך יותר מזה.



איך המחיר? המנות הראשונות הן מנות עיקריות לכל דבר, ואם אכן תזמינו אותן כמנה עיקרית, המחיר בהחלט סביר. מחיר המנה העיקרית סטנדרטי, ואם תבחרו להזמין אותה למשפחה, תשלום של 299 שקלים יסגור לכם ארוחת ערב גדולה.


יש, האוכל הגיע!



איך האריזה? כאן יש עוד דרך לעבור... המנות הגיעו בניילונים ובנייר כסף. אומנם האוכל נשאר חם, אבל מה עם הסביבה? אפשר למצוא פתרונות חלופיים טובים יותר.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...

בוריטו של מקסיקנה. צילום: אנטולי מיכאל
בוריטו של מקסיקנה. צילום: אנטולי מיכאל




מנות ראשונות:


פחיטס - מוגש עם אורז ליים, סלסות וטורטיות תירס (ללא גלוטן) או חיטה. אפשר לבחור מתוך שלוש אופציות, אנחנו קיבלנו: פויו - רצועות חזה עוף במרינדה, פלפלים צבעוניים ובצל (74 שקלים).



ברבקואה - בשר בקר בתבשיל איטי עם אורז, פריחולס, וליים. מגיע עם סלסת פיקו דה גאיו מוגש בטורטייה (64 שקלים).


פינייה - חסה, מיקס עלים, אננס, קולורבי, אבוקדו, שרי, בצל סגול, פקאנים, ברוטב ויניגרט תפוזים (45 שקלים).



מנת הפחיטס הגיעה בקופסה ובה אורז הליים ורצועות חזה העוף. מעל אפשר להוסיף שלל סוגי סלסות, ובצד נחות להן טורטיות שיכולות להשתתף בחגיגה. מדובר בארוחה שאתה מרכיב לבד מחומרי הגלם המונחים לפניך. יש שאוהבים יש שפחות... מה שבטוח, לא מדובר במראה מלבב על הצלחת שלנו. אם נשים את האסתטיקה בצד, המנה בהחלט היתה טעימה. האורז והעוף נהדרים, אבל הפלפלים היו שרופים מידי, מה שיצר תחושה לא נעימה של מרירות בפה. יש כאן פוטנציאל, רק שימו לב לפלפלים.



ברבקואה היא טורטייה מגולגלת עם בשר ועוד המון דברים טובים בתוכה. המנה היתה טעימה מאוד, הבשר מוצלח, הטעמים מגוונים, ההגשה נוחה, הטורטייה עמידה ולא מתפרקת, רק שימו לב לכמות המלח - מישהו אצלכם במטבח מאוהב.



אין הרבה מה לומר על סלט הפינייה. הוא פשוט מושלם. אחד הסלטים הטובים שאכלנו. שילוב מושלם של מתוק ומלוח. האננס הטרי והפקאנים הסיניים הרימו את הסלט הזה והפכו אותו למעניין, עשיר ומגוון - אסור לפספס.





מנות עיקריות:


דוס מקסיקנוס - ארוחת טעימות זוגית מקסיקנית, הכוללת את מיטב המסורת של המטבח המקסיקני- ברבקואה (בקר בבישול איטי), צ’ילי קון קרנה (בשר טחון עם שעועית שחורה וצ’ילי), פויו טינגה (נתחי עוף מפורק, מתובלים בצ'יפוטלה מעושן ועגבניות שרופות), מגוון סוגי סלסות טריות: פיקו דה גאיו, גווקאמולה ובלאנקה, אליהן מצטרפות תוספות: פריחולס, אורז עם ליים וגבינת צ’דר, לצידן מוגשות טורטיות חיטה וטורטיות תירס (יחיד 82 שקלים, זוגי 159 שקלים, משפחתי - מתאים לארבעה אנשים 299 שקלים).



לרוב באגף המנה העיקרית מגיעה מנה עיקרית, כאן הגיעה מנה שקשה להסביר. השולחן התמלא בהמון כלים קטנים בתוכם מיני ממרחים, סלסות, סוגי בשר ועוף, גבינות ומה לא בעצם. בנוסף, הגיעו טורטיות משני סוגים, ואנחנו היינו צריכות להרכיב הכל יחד בסיוע דף הנחיות קצר. חוץ מקינוח לא צריך להזמין שום דבר אחר עם מנה שכזו, כי פשוט יש בה הכל. קטע הבנייה העצמית לא מתאים לכל אחד, בת שבע נהנתה מההרכבה העצמית ואילו נעמה אוהבת שהאוכל שלה מגיע בצורתו הסופית. יחד עם זאת, בהחלט מדובר בעסק מגניב לכל הדעות עם טעמים מגוונים, עשירים, המון מבחר וצבעוניות מהממת. מנה מרשימה בהחלט.





קינוחים:


הפתעה - במשלוח של מסעדת מקסיקנה אין קינוחים! רוצים קינוח? לכו לאכול בסניף התל אביבי!





מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם – איכותיים וטריים. הטריות באוכל המקסיקני חשובה מאוד, וכאן לא התפשרו לרגע.


גודל מנה – המנות ענקיות, לגמרי מיועדות לחלוקה ומעניקות תמורה ראויה למחיר.



ובשורה התחתונה...


לאחר בחינת הנתונים של כל המנות, "מקסיקנה" קיבלה את הציון הממוצע –4.25 במדד אקו לייף. זה אומר שהיה לנו טעים פלוס. נפגש במשלוח הב.