בנות מערכת מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו משלוח ממסעדת "פאפאס", מסעדה איטלקית בת"א. איך היה?



מי הטועמות? נעמה חן, מגישת ecolife ב-eco99fm ובת שבע לפר, עורכת התכנית.





אנחנו רעבות. מה נזמין?



איך הדיגיטל? מדובר באתר סטנדרטי, לא מרגש במיוחד, אבל גם לא מאכזב. יש בו את כל מה שצריך להיות באתר של מסעדה. תפריטים ברורים, תפריט טבעוני ואפשרות להזמין משלוח דרך האתר. בקיצור, אנחנו מסודרות.



איך המגוון? אי אפשר לומר שיש ב"פאפאס" מעט מנות. המגוון בהחלט רחב, אבל יחד עם זאת לא מרגיש עמוס מידי. גם תפריט הטבעונים רחב ועל זה אנחנו בהחלט מברכות. יש מנות שנמצאות בשני התפריטים, רק מותאמות לציבור הטבעוני בתפריט הייעודי.



איך המחיר? המחירים לא מרקיעי שחקים וגם לא ברצפה. האיכות גבוהה מאוד, כך שמדובר בתמורה הולמת למחיר.





יש, האוכל הגיע!



איך האריזה? המנות הגיעו בקופסאות פלסטיק. חלקן ניתנות למחזור, חלקן ניתנות גם לשימוש חוזר. המשלוח כולו הגיע בשקיות נייר הניתנות למחזור. נזכיר שוב, כי שקיות הבד הרב פעמיות נוחות יותר וגם הרבה יותר ירוקות.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...





מנות ראשונות:


סלקים וגבינות - קוביות סלק אפוי עם אורגנו, שמן זית, בלסמי מצומצם, שקדים קלויים וריקוטה ביתית וברינזה צאן (42 שקלים).



ארנצ'יני - כדורי ריזוטו מטוגנים בתיבול מסקרפונה, פרמז'ן, מחית כמהין בציפוי ביצה ופנקו (פירורי לחם יפניים) בטיגון עמוק על סלסה ורדה (שמן זית, שום ועשבי תיבול חלוטים וטחונים - כוסברה, פטרוזיליה ונענע) ורסק עגבניות עם פרמז'ן (גראנה פדאנה) מגורד מעל (34 שקלים).



פנצנלה - גזר, צנונית, ארטישוק, פלפל ירוק, צלפים, זיתי קלמטה, כוסברה, נענע, עגבנית שדה, קרעי מוצרלה וקרוטוני פוקצ'ה קריספיים ובצל סגול. בתיבול חומץ בן יין אדום ושמן זית (42 שקלים).



מקלות פרמז'ן ומוצרלה - בצק פוקצ'ה עם חמאת שום, מוצרלה, פרמז'ן ומלח גס. מוגש עם רוטב עגבניות ושום פיקנטי (19 שקלים).



מנת הסלקים היתה מוצלחת מאוד. הרגשנו שהאורגנו נקטף הבוקר מהגינה וזה בהחלט מרענן. בנוסף מדובר בשילוב לא צפוי ומפתיע לטובה. יחד עם זאת, לסלק היו חזרות כמה דקות נוספות בתנור, משום שנשאר סיבי. בשורה התחתונה, זו מנה טובה עם המון טעמים. השקדים נהדרים כאן, אבל כמה שמן יא ווארדי. אנחנו אוהבות את זה שאתם נדיבים, אבל בשמן אפשר מעט להתקמצן.



מנת הארנצ'יני לא היתה ברורה. המרכיבים מאוד שווים, אבל משהו בטעם היה לנו קצת מוזר. מנות בטיגון עמוק הן מנות שלרוב לא היינו בוחרות בהן, אבל כאן, על אף הטיגון, לא הייתה תחושה של שומניות כבדה. טעם הכמהין היה דומיננטי מידי, משהו בשילוב הטעמים לא הסתדר לנו לגמרי.



סלט הפנצנלה היה נפלא, המון טעמים, המון ירקות, אבל מה קורה עם החומץ? יותר מדי חומץ בן יין. אפשר היה לתבל יותר בעדינות. נעמה חיבבה את החיתוך הגס, בת שבע מעדיפה סלט קצוץ יותר דק. המרכיבים טריים והסלט כיפי - היה טעים.



מקלות פרמז'ן ומוצרלה הן בעצם פיצה, רק לא. המון המון גבינות, טעמים מורגשים וחזקים, רוטב עגבניות שהגיע בצד (אפשר היה לוותר עליו). בסה"כ נחמד.



ארוחה איטלקית. צילום: יח"צ
ארוחה איטלקית. צילום: יח"צ





מנות עיקריות:



ניוקי פטריות וערמונים - ניוקי הום מייד עם פורצ'יני, שמפיניון, מחית כמהין וערמונים ברוטב שמנת פרמז'ן מתקתק וגילופי פרמז'ן (74 שקלים).


פאפאס סטייל- פיצה ברוטב עגבניות, מוצרלה, ארטישוק, זיתים, עגבניות לחות, ברינזה צאן, פטריות שמפיניון (58 שקלים).



קמפנלה ארטישוק - קמפנלה עשויה במקום, עם ארטישוק, עגבניות שרי צרובות, צנוברים ושום בפסטו לימוני עם ברינזה צאן (54 שקלים).



מנת הניוקי הייתה מעולה. פשוט מעולה. הניוקי היה ענק, כשכל ניוקי הגיע בגודל של שלושה ניוקים לפחות וזה היה כיף ומרענן. המנה הייתה עשויה טוב וגם לא הכבידה מידי, למרות השמנת.



הפיצה הייתה נהדרת. הבצק היה עבה בשוליים ודק במרכז. חובבי הדק וחובבי העבה יחיו עם המנה הזו בהרמוניה מושלמת. למנה טעמים נהדרים, מגוון גדול של תוספות מרעננות. איזה כיף לגלות ארטישוק על הפיצה שלך! רק שימו לב לגבינה המלוחה, שהיתה מלוחה מדי... נשמח לפיזור עדין יותר. בשורה התחתונה, יופי של מנה.



מנת הקמפנלה ארטישוק פחות עברה אצלנו. הפסטה הייתה אל דנטה (נכתב בתפריט מראש) והרוטב חמוץ (גם זה נכתב מראש), מה שפחות התאים לחיך העדין שלנו. אבל היי, זה עניין של טעם.





קינוחים:



טירמיסו – שכבות של ביסקוטי בקפה, אמרטו וקרם מסקרפונה ביתי (38 שקלים).



עוגת גבינה – עוגת גבינה אפויה עם דובדני אמרנה (38 שקלים).



מנת הטירמיסו נהדרת ונראית מעולה. הטעמים עדינים ולא חזקים מידי, וגם אנשים שאינם חובבים את ז'אנר עוגות הקפה יוכלו ליהנות מהמנה.


בעוגת הגבינה האפויה, השתמשו בגבינה בעלת אחוזי שומן גבוהים מאוד. בינינו, זה לא יכול לצאת רע. תוספות הדובדבנים פחות התאימו לבת שבע, אבל העוגה עצמה הייתה עשויה טוב ולא הכבידה על הבטן.





מה עוד חשוב לדעת?



חומרי גלם – חומרי הגלם איכותיים מאוד. הכל טרי ונחתך במקום, הפסטות הום מייד, זה ניכר ועושה את ההבדל.


גודל מנה – מנות גדולות. המנות הראשונות גדולות ומנות הפסטה בהחלט יכולות לעבוד טוב בחלוקה אם גם הזמנתם לכם ראשונה נחמדה. הקינוחים, אגב, ממש עצומים.



ובשורה התחתונה...



לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "פאפאס" קיבלה את הציון הממוצע – 4 במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים! נפגש במשלוח הבא!