13 מדרגות מפרידות בין שדרות שאול המלך לבין מסעדת "פיש מרקט". 13 מדרגות צריך לרדת אל מתחת לגובה פני המדרכה על מנת ליהנות מפנינה קסומה. ירידה לצורך עלייה. אם אתם בסביבה, קחו שעה מהחיים - ללא פיח המכוניות, ללא עורכי הדין שיוצאים בחליפות פינגווין מבית המשפט הסמוך, ללא הפקקים וללא המולת הרכבת הקלה שחפירותיה מתבצעות בסמוך ונדמה שאינן מתקדמות לשום מקום – לטובת התנתקות. מי שאמיץ דיו ויכול להפקיד בכניסה גם את הטלפון הנייד, יצא נשכר. אבל לכם, כמובן, אין אומץ - וחבל.



למעשה, פיש מרקט נראית כמו מסעדה יוונית: היא מרוהטת כולה בלבן, והצלחות הכחולות והבוהקות משוות לה תחושה של סלוניקי. חבל לשבור את הצלחות, מפני שתכף אתם הולכים ליהנות מחוויה קולינרית מענגת על בסיס גבינות. השולחנות אומנם קרובים מדי זה לזה, אבל בזכות מוזיקה סטייל "בואנה ויסטה סושיאל קלאב" (האם מוזיקה יוונית קלישאתית נמנעת כאן במכוון?), גם שבת אחים יחד הופכת לחוויה פחות מעיקה.


האווירה היוונית במסעדה מורגשת היטב גם בזכות עיצוב המקום, הכולל קירות שלמים של מבחר בקבוקי ערק ואוזו אותנטיים אשר את חלקם רוקח השף קובי עבד בעצמו, כאשר גולת הכותרת היא ערק השקדים.



ויש גם אוכל. התפריט כשר ומבוסס על דגים ומאכלים חלביים, והקטגוריות בו נרחבות למדי: ראשונות, סלטים, פיצות, פסטות, דגים ומנות לטבעונים. עיקרו של הקהל הפוקד את המקום הוא דתי ומסורתי, כך שחובבי פירות הים יצטרכו למצוא משכן אחר.



התחלנו ברביולי סלק (42 שקלים), שהגיעו בדמות שלוש חתיכות בצק סגלגלות ועסיסיות ובתוכן גבינה עזים מצוינת. מסביב לרביולי כמות מדויקת של רוטב שמנת עם גבינה כחולה, שמצליח לא להטביע את נתחי הבצק ובכך לא מאפיל על טעמם. זו מנה לא יומרנית – כמותה יש גם במסעדות נוספות – אבל היא טעימה דייה על מנת לפתוח ארוחה במגמה חיובית. סיגר החציל (49 שקלים) הוא מנה מוצלחת יותר: בתוך שני סיגרים עבים ושמנוניים מצאנו מילוי של חציל וגבינת פטה מעודנת, ובצד קרם פלפלים שהוסיף צבע לפרזנטציה. מנה כיפית, שמנונית במידה ופותחת תיאבון.



פילה דניס (109 שקלים) הוא אחת ממנות הדגים הטובות שטעמנו בעיר. הדג, בחמאת תימין, עשוי במדויק, מרגישים את טריותו והוא רך ומענג. הדג מוגש עם פירה פטריות כמהין ממכר, שאי אפשר להפסיק לקחת ממנו ביסים. ניוקי הערמונים (69 שקלים) היא אולי מנה חורפית נדושה, אבל המלצרית המליצה עליה בפה מלא ולא יכולנו לסרב לשכנועיה. ההפתעה במנה היא לא בחומרי הגלם - ערמונים, פטריות חורש ושמנת כמהין - אלא בדיוק ברמת הבישול והכמויות, שהופכים אותה למנחמת גם בקיץ לוהט. יחד עם כוס יין לבן, והרי לכם ארוחה קיצית טעימה ולא כבדה.



הבעיה הגדולה במסעדות הכשרות הן הקינוחים: מסעדות שמגישות מנות בשר מחויבות להכין קינוחים ללא שמנת, ללא חמאה וללא חלב. קינוח כזה מתקשה להמריא. כאן הבעיה נמנעת בשל היותה של המסעדה חלבית, והתוצאות בהתאם: קרם הברולה (38) מוגש בצלחת מתכת שטוחה וגדולה, כאשר שטח הפנים שהקרמול מכסה הוא ענקי. הדבר מביא לתוצאה מפתיעה וייחודית, כשכל ביס חולק טעמים מתוקים עשירים של הקרם עם הקרמול. בעוגת הביסקוויטים (38 שקלים) אומנם לא ממש מצאנו ביסקוויטים, כי אם ביסקוויט אחד, אבל סגנון ההגשה מושך תשומת לב: בתוך הצנצנת מוס שוקולד טעים, שיכול להחזיק קינוח גם ללא תלות בשמו. בשורה וחצי נמליץ גם על צוות המלצרים, במיוחד על הצעירים שעלו לבדם מצרפת ונקלטו במסעדה (ובמדינה) בצורה מעוררת התפעלות.



ולחובבי הכדורגל, בשורה מעניינת מגיעה מהמסעדה: כיאה למתחמי צפייה ביציעי כבוד באצטדיונים ברחבי העולם, המאפשרים חוויית צפייה עשירה ומפנקת, כך גם “יציע הכבוד" של מסעדת פיש מרקט יציע בערב גמר ליגת האלופות (28 במאי) חוויית צפייה אולטימטיבית הכוללת ארוחה מלאה, תפריט אלכוהול עשיר וקינוחים בחדר פרטי באווירת VIP. מלבד מסך ענק ומערכת סאונד משוכללת, יהיה גם תפריט עשיר הכולל מאזטים, מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ושתייה קלה, בירות מהחבית חופשי וערק הבית.



“פיש מרקט", שאול המלך 33, תל אביב, 03-6932002



ניוקי ערמונים. צילום: אבנר צרפתי
ניוקי ערמונים. צילום: אבנר צרפתי





אדום עולה

יין איכותי ומעודן - זה מה שקורה כשמתאגרף מקצועי מתקין גת בדירה שלו


מאחורי בוטיק היינות המשובחים של יקב "מחול היין", הממוקם בשכונת נווה צדק בתל אביב ומייצר 2,000 בקבוקים בשנה, מסתתר סיפור מרתק: עוז גולדנברג, מתאגרף מקצועי, החליט להגשים חלום ישן והחל להתעניין בייצור יין. לאחר לימודים שארכו שנתיים של תורת ייצור יין אדום, קנה גולדנברג שני דימיג'אנים (בקבוקים בלוניים בעלי זכוכית עבה המיועדים לייצור יין) ושם אותם בפינת החדר שבו התגורר. לאחר מכן רכש גיגית וכמה עשרות קילוגרמים של ענבים משוק הכרמל, עטה על רגליו מגפי גומי חדשים ומחוטאים ועשה גת לענבים. אט־אט רכש את ציוד המעבדה והתוספים שהיין זקוק להם, ובלילות, יחד עם אשתו הטרייה, שמעו כיצד הענבים מבעבעים ותוססים בדרכם להפוך ליין. לאחר שנה בקבק את 60 הבקבוקים הראשונים וקרא להם על שם אשתו – מחול.



עם השנים הלך וגדל, רכש ציוד מקצועי יותר – חביות אלון צרפתי (אין קשר לכותב מדור זה) - והיום, כאמור, הוא מייצר 2,000 בקבוקים בשנה. לצד התחביב הזה, אגב,



גולדנברג ואשתו הם גם בעלים של מכון אגרוף תוסס ומצליח.



ראוי לציין כי הענבים מגיעים מאזור שפלת יהודה וכרמי יוסף, הידועים במיקומם הטיפוגרפי כבין הטובים ביותר לגידול ענבים ליין, וכי היין עובר השרייה קרה וארוכה במשך 38 ימים על הקליפות, וזאת על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל שיש בהן להפיק יין איכותי, בעל גוף מלא ועפיצות רכה.



יינות "מחול היין", 40 שקלים, להשיג בטלפון


052-5030669