אומנם ל"ג בעומר מזוהה בעיקר עם אכילת תפוחי אדמה שלמים, צלויים ומפויחים, אך גם מקומו של המרשמלו לא נפקד. טעמו משתבח כשהוא מושחל על שיפוד עץ וצלוי על להבה גלויה. המרשמלו נמס מיד ממגע האש, והמתיקות שלו מתפרצת והופכת לחגיגה של ממש. לכבוד ל"ג בעומר אני ממליצה לכם לנסות להכין את המרשמלו לגמרי לבד. זה ממש לא מסובך, רק דורש הקפדה על כמויות ועל תהליך העבודה. המרקם של המרשמלו תוצרת בית אוורירי יותר וטעמו נפלא. בנוסף לכך, אפשר ליצור לו שלל גוני פסטל ולא להסתפק רק בלבן והוורוד האופייניים לו. כדי להכין את המרשמלו הביתי נפגשתי עם קונדיטורית איילת כהן מקונדיטוריית "בוסה" (נשיקה), המתמחה בהכנת ממתקים מיוחדים. התוצאה לפניכם.

לפורטל הקולינרי של פסקל

כמה דגשים רגע לפני העבודה:
רצוי להצטייד במד חום שאותו אפשר לרכוש בחניות המתמחות. ככלל, אני ממליצה שיהיה לכם מד חום במטבח, לא רק להכנת ממתקים אלא גם לריבות, מרמלדות, קרמים, קצפות ועוד.
המתכון דורש שימוש בכמות מדויקת של המצרכים, לכן כדאי להשתמש במשקל.
פירות יעשו עבודה טובה בצביעת המרשמלו, אבל אפשר בהחלט להשתמש בצבעי מאכל באיכות טובה.

מרשמלו ביתי


החומרים (לתבנית בגודל 20X30 ס"מ):
לציפוי:
50 גרם קורנפלור
50 גרם אבקת סוכר
למרשמלו:
20 גרם ג'לטין
120 גרם מים קרים
70 גרם גלוקוזה
275 גרם סוכר לבן
150 גרם מים
כף גדושה מחית פרי חלקה (דובדבן, פטל, פסיפלורה ללא גרעינים) או כמה טיפות של צבעי מאכל, בהתאם לבחירתכם.  

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את הקורנפלור ואבקת הסוכר. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומפדרים אותה בחלק מהתערובת. את התערובת שנותרה שומרים לפיזור מעל המרשמלו לאחר החיתוך.
2. שמים בקערה אבקת ג'לטין ויוצקים מעליה את המים הקרים. מערבבים מיד עד להמסת הג'לטין. מניחים בצד לעשר דקות.
3. מרטיבים היטב את הידיים ושוקלים את הגלוקוזה. מניחים בקערת המערבל ומוסיפים את הג'לטין.
4. בסיר נפרד שמים את הסוכר, המים ומחית הפרי (או צבע המאכל). מבשלים יחד על להבה בינונית ומביאים לרתיחה. מניחים בסיר את המדחום ומורידים מהאש כשהתערובת מגיעה ל־120 מעלות.
5. מפעילים את המערבל על מהירות נמוכה ומתחילים למזוג בזהירות את סירופ הסוכר למערבל. מגבירים את המהירות. בהדרגה המסה תתפח ותלבין. מקציפים חמש דקות במהירות גבוהה. כשקערת המערבל כבר לא חמה עוצרים ומעבירים את המסה לתבנית בעזרת מרית. משטחים ומפזרים שוב בעזרת מסננת את תערובת הקורנפלור ואבקת הסוכר. עוטפים בניילון נצמד ומשאירים בטמפרטורת החדר להתייצבות של שעתיים לפחות (רצוי ליממה).
6. מחלצים את המסה מהתבנית וחותכים לקוביות. את הקוביות מניחים בקערת הקורנפלור והסוכר ועוטפים את המרשמלו באבקה. מכניסים לכלי סגור ושומרים עד שבועיים מחוץ למקרר או עד חודש במקרר. לפני ההגשה רצוי לבזוק שוב את אבקת הקורנפלור והסוכר.

טיפסקל: 
מרגע הוספת הג׳לטין מקציפים במהירות גבוהה עד שהקערה אינה חמה.
כדי להצליח בחיתוך המרשמלו רצוי לפדר את קרש החיתוך בתערובת של אבקת סוכר וקורנפלור.

אם משתמשים במחיות פרי איכותיות, אין צורך להוסיף צבעי מאכל. אם מעוניינים לקבל צבעים עזים, אפשר לחזק את הגוונים בעזרת כמה טיפות של צבע מאכל, שאותן מזלפים לקערת המיקסר לפני הוספת הג'לטין.



נדוניה - הקשר העדתי המתוק