אתם יודעים כמה פעמים התבקשתי להמליץ על מסעדה טובה לערב, כזו שתספק בילוי איכותי שיכלול כמה שעות של אוכל מושקע ואלכוהול איכותי? מתברר שעניין התקציב הוא לא הבעיה העיקרית אלא החוויה עצמה. כי רובינו מוכנים לשלם על אוכל טוב, כזה שישאיר אותנו עם טעם של עוד. 

צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי
מסעדת משיה של השף יוסי שיטרית במלון מנדלי שנפתחה לפני כחצי שנה ממוקמת בכניסה למלון בחלל מושלם. מושלם כמו האוכל. החלל מכיל בתוכו רכות בלתי ניתנת לתיאור, בר רחב ידיים, איזור ישיבה שטבול כולו בצמחיה מרהיבה, תקרת אבן ובעיקר מרחב שעוטף אותך באווירה נינוחה אך אינטימית.
בהתחלה הגעתי למקום רק להתרשם ופחות לבקר, עכשיו, אחרי כמה חודשים הגענו למקום מהודק וממוקד יותר שנותן הכל ובצורה הטובה ביותר. שיטרית מביא את המטבח המרוקאי בלי מנות קיטשיות מתבקשות, אלא בצורה הפוכה לגמרי ועם המון יצירתיות וטעמים שמפתיעים בכל מנה. התפריט לא זול אבל בהחלט לא יקר למסעדת שף. מצטערת להסביר לכל אלו שקמים כרגע על הרגלים האחוריות. ראשונות בממוצע של 50 שקלים ועיקריות שרובן נעות על טווח המאה למסעדת שף - אלו לא מחירים יקרים. גם תפריט היינות מזמין ולא מתיימר. רוב היינות הם במחיר ממוצע של 160-200 ויש פה גם ב- 130.סביר לחלוטין למקום שכזה.

צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי

הייתי בחשק עז לארוחה איכותית ולחברה איכותית לא פחות, והפעם צירפתי גברבר חובב אוכל שבא לביקור מניו יורק. הלכנו על יין קליל: פינו גריג'ו של דלתון, קר, רענן ופירותי במחיר של 146 שקלים ופתחנו בשלישיית מנות מצויינת להתחלות: סלטון רענן חמצמץ מתוק של תאנים, עלי רוקט, לבנה, שומשום קלוי ודבש (48 שקלים), מנה מענגת של תרד באלדי חם, ריג׳לה ותפוח אדמה מכוסים בחלמון מאודה שעטף את הכל בצהוב של שקיעה (42 שקלים). 
גירסת השף למפרום כרובית- כרוביות קטנות  ממולאות בשר עטופות בניחוח בהרט ליד קרם כרובית עדין, היא מנה שהחזירה אותי לשישי אצל אבא ואותו מילא בגעגועים עזים למולדת (56 שקלים). מנה שמסמלת הכי הרבה את שילוב המטבח הישן עם החדש. כמובן שלכל זה צירפנו את לחם הבית שהגיע אפוי על חתיכת גזע, כולו לוהט וריחני ליד צלוחית לבאנה ומטבוחה. הכל חוסל. גם בעיקריות המשכנו בקו הקל יותר ולקחנו מוסר ים על הפלאנצ׳ה עם פטריות צרובות וקרם בצל ירוק (102 שקלים) ופיקנייה פרוסה דק דק שאולי נראית הכי בנאלית. אבל אחרי כ"כ הרבה מנות מושלמות,לא הופתענו שגם פה הטעמים וההכנה היו מושלמים.
משיה היא מסעדה מצוינת. לא יקרה, טעימה ובעיקר מהנה. היא לא מסעדה רק לאירועים אלא בהחלט כזו שהופכת להיות המסעדה המועדפת, אם לדרינק ונשנוש או לארוחה טובה. השירות מציין ותנו להם להמליץ לכם. תפנקו את עצמכם.
משייה. רחוב מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב. 03-7500999. לא כשר
מסעדת "על המים" משיקה תפריט חדש


מסעדת 'על המים', שממוקמת עוד מ-1987 על קו המים המרהיב של הרצליה, משיקה תפריט קייצי מרענן וחדש על בסיס מטבח ים תיכוני טרי, דגים, פירות ים ומנות  אסיאתיות רעננות. בין המנות החדשות סלט אבוקדו ואצות ים, טטאקי בר-ים, ברוטב צ'ילי קוריאני; ניוקי עם אגסים ביין וזעפרן; כבד אווז, ברוטב הדרים וקוניאק מונח על קרפ ועוד. התפריט, פרי יצירתו של השף חביב משה, המבוסס על חומרי הגלם האיכותיים ביותר. גם בתפריט אלכוהול  תמצאו באוסף יינות עשיר, חלקם נדירים, שנאספו לאורך השנים.
 מסעדת 'על המים' חוף השרון 4, הרצליה