רבים מכירים את עלי הבריק - עלי הבצק הפריכים, הדקיקים והעדינים האופייניים למטבח הצפון-אפריקאי. הללו משמשים להכנת כיסני בריק (בוריקה) מטוגנים, מאכל שממולא בביצת עין מתובלת או במלית תפוחי אדמה פיקנטית.

עלי בריק יכולים לשמש בעיקר סטודנטים או אנשים צעירים שאין להם זמן רב להכין מאכלים ורוצים לגוון. באופן מסורתי, העלים הללו הוכנו על ידי נשים, אך כיום אפשר לקנות עלים אלה בשווקים ברחבי הארץ. שם הם נמכרים כשהם עטופים בחבילות ניילון המכילות 25־20 עלים בחבילה. העלים מופיעים בשני גדלים: קטנים וגדולים, כאשר הגדולים מתאימים למאפים ולמילוי, והעלים הקטנים - לחטיפים ולמתוקים.
 
עלי הבריק מתוצרת בית הנמכרים בשווקים צמודים זה לזה. יש לשחרר כל עלה בעדינות ובזהירות. אין למשוך את העלים בכוח, כי הם נקרעים בקלות. לצד עלי הבריק שנמכרים בשווקים, אפשר למצוא במרכולים עלים דומים המכונים "עלים לסיגרים" (מרוקאיים). הם נמכרים באריזות אטומות, כשנייר פרגמנט או ניילון דק מפרידים בין העלים. שלא בדומה לעלי הבריק מתוצרת בית, קשה קצת לעצב בהם את המנה, אך הם יכולים לשמש כתחליף להם.

טיפסקל: 

  • אם רוצים להעשיר את כיסני הבריק, אפשר להוסיף לביצה מעט גבינה מלוחה או גבינה צהובה, או לחלופין לשלב 1־2 כפות גבינה מלוחה וגבינה צהובה מגוררת. את הגבינה יש לפזר מעל הביצה עם עשבי תיבול לפי טעמכם לפני הטיגון.
  • את העלים עוטפים במגבת לחה ושמים בשקית ניילון ששומרת על מרקמם הגמיש ומונעת מהם להתייבש ולהתקשות.
  • את עלי הבריק העגולים אפשר למלא במלית ולסגור לחצי סהר או לקפל למשולשים קטנים החובקים מלית.
  • מי שאין ברשותו עלי בריק, יכול להשתמש כתחליף בעלי פילו מלבניים, לחתוך אותם לעיגולים בקוטר של 22 סנטימטר ולהמשיך באופן ההכנה.
  • עלי הבריק יכולים גם לשמש באפייה כבסיס דל שומן לפשטידות ומאפים, הכנת גלילות ומעטפות כיס מעניינות.
  • עלי הבריק גמישים, ולכן ניתן לעצב אותם בצורות מעניינות כמו קעריות או כיסנים מסולסלים, שקיות ועוד. מעצבים את עלה הבצק בצורה הרצויה, מרססים בתרסיס שמן ואופים. משתמשים בעלה המעוצב והאפוי כבסיס להגשת תוספות, סלטים ומנות ראשונות.

כיסני בריק עם ביצת עין, החומרים (ל-4 מנות):

4 עלי בריק
4 ביצים
מלח ופלפל שחור גרוס, לפי הטעם
שמן לטיגון
לגיוון: על הביצה הטרייה הנתונה על עלי הבריק בוזקים מלח ופלפל, מוסיפים בצל ירוק קצוץ ומעט פטרוזיליה וכוסברה, סוגרים ומטגנים. לטעם חריף מודגש אפשר להוסיף מעט פלפל וצ'ילי קצוץ.
אופן ההכנה: 
1. משטחים עלה בריק על צלחת שטוחה. פותחים ביצה בצלוחית ושופכים אותה על מרכז העלה. מתבלים במלח ובפלפל וסוגרים את העלה לחצי סהר. מצמידים את הדפנות.
 
2. מחממים שמן במחבת בינונית (באותה כמות כמו לטיגון שניצל – טיגון רדוד). מרימים את העלה הממולא בזהירות כדי שהביצה לא "תברח" החוצה ומניחים אותו במרכז המחבת. מטגנים צד אחד עד לגוון זהוב והופכים את עלה הבריק לצדו השני. מכינים כך את שאר העלים. מגישים חם.