בוקר אוריגינל 

כמה פעמים ישבתם בבית קפה, הזמנתם ארוחת בוקר ב־45 שקלים וחישבתם כמה הייתה עולה לכם לו הייתם מכינים אותה בבית? שתי ביצים, קוטג', גבינת שמנת, רבע אבוקדו מעוך, כפית טחינה גולמית, כף ריבה ושתי לחמניות מהמאפייה – כמה זה כבר יכול לעלות? מדוע אתם צריכים לשלם 100 שקלים לזוג (כולל טיפ), כשבבית ניתן להכין הכל ברבע מחיר (כולל טבלייה למדיח הכלים), וכל זה בלי לעמוד בתור, לשבת מתחת לשמשיה שלא מכסה בצל את כל גופכם ולהתעצבן שהמלצר לא עושה ריפיל לטונה?



אז עכשיו קבלו טרנד חדש: ארוחת בוקר יוקרתית במחיר של כמעט פי שניים ממחיר ארוחת בוקר קונבנציונאלית. שתיים כאלה הושקו לאחרונה בשני מקומות ביפו. הלכנו לבחון אם גם במקרים שלהן היה משתלם לכם להכין אותן בבית.



מלון הבוטיק “מרקט האוס" בלב שכונת הפשפשים ביפו נראה מקסים, לפחות מבחוץ. לוקיישן חצי פסטורלי חצי רועש, ומספיק אותנטי על מנת לממש את הפנטזיות של תיירים שסולדים מחדרי בתי מלון הזהים זה לזה. אופי, הם רוצים אופי. ואותנטיות. וכאן הם מקבלים מהם בנדיבות.



חדר האוכל ממוקם בקומת קרקע, בלובי של המלון עצמו. אלה לצד אלה יושבים סועדים מבחוץ לצד אורחים שמבצעים צ'ק אאוט. מקום קטן, די צפוף ורועש, ואת כל אלה משרת רק תא שירותים אחד. לזה קוראים בוטיק.



ארוחת בוקר במרקט האוס
ארוחת בוקר במרקט האוס



תמורת 80 שקלים זוכה בארוחת בוקר גם מי שלא לן פה. אבל מעמד הסועדים המזדמנים אינו זהה למעמד הלנים: בפנים, במיזוג, יושבים בני המעמד. האורחים, לפי הסברי המארח, מתבקשים לשבת בחוץ, שם יש רק שמשייה. רק אם יש מקום מיותר, יאפשרו לכם להתמזג עם המזגן. אבל לא ישראלים כמותנו יוותרו בקלות. אחרי ארבעה נדנודים למארח, ניאותו לתת לנו לשבת בפנים. כן לכיבוש.



אין ב"מרקט האוס" בשורות קולינריות. כמה סוגי גבינות, שני סוגי דגים, חביתה לבחירה עם תוספות סטייל ארומה וכמה סלטים עלק מתוחכמים כדוגמת גריסים וסלק ורוקט גרעיני חמנייה. בלטו בהיעדרם מאפים: מלבד מאפה קטן עם גבינה, לא נראו בסביבה קישים או פשטידות, בורקסים (למרות שהובטחו) או משהו שהוא מעבר לשטנץ. הבטיחו גם פינת סביח, אך לא מצאנו אותה. אפילו היוגורט היה בתוך גביע של דנונה. נקודת אור מצאנו במיץ הרימון הטבעי שהוגש ומולא, בשל הצלחתו, בקצב מסחרר. הקינוחים סבירים, אם כי גם בהם המגוון בינוני - עוגת שמרים, קרואסונים ריקים, עוגת גבינה, אבטיח, מלון וחלווה. המון חלווה. לא משהו שצריך לספר עליו לילדים בבית.



האוכל טרי ומוקפד, אם כי משעמם למדי, והגם שהשירות לבבי ואכפתי, אנחנו לא מרגישים צורך עז להגיע לכאן שוב. אולי אין בשרתון מספיק אותנטיות, אבל אין מה להשוות עם ארוחת הבוקר המוגשת שם.



“מרקט האוס", רח' בית אשל 5, יפו, 03-7974000 (כשר)


חצי אי

האוכל בסרדיניה טעים ויצירתי, והצוות מילא מיוזמתו את הצלחות לסיבוב שני, ולמרות זאת נשארנו רעבים. ככה זה כשהמנות מדויקות ומוקפדות מדי. 



במרחק קילומטרים בודדים מהמרקט האוס, בסמיכות לחוף הים, נמצאת "סרדיניה", המסעדה שהשיקה בראנץ' איטלקי במחיר של 89 שקלים. מחירים כאלה לבראנץ' גילינו רק ב"אדורה" ז"ל של אבי ביטון וב"אחד העם" ז"ל של יונתן רושפלד. מעניין, על אף המחירים, שתי המסעדות נסגרו.



הישיבה כאן היא בחוץ בלבד, אבל בזכות הבריזה, החום עוד איכשהו נסבל. התפריט, המוגש רק בימי שישי, יצירתי הרבה יותר מזה שבמרקט האוס ואינו מזכיר כלל את ארוחות הבוקר הסטנדרטיות. המנות הראשונות מוגשות למרכז השולחן וכוללות בין השאר פוקצ'ה טרייה מהתנור עם מבחר מתבלים, ברוסקטה עם ריקוטה טרייה, דג וחלמון כבוש, ארטישוק צלוי עם גבינת פיקורינו, סלט קלמרי עם תפוחי אדמה וארטישוק, ומנת אנטיפסטי.



להפתעתנו, גם מנות פתיחה איכותיות כאלה מולאו שוב, ביוזמת הצוות המארח, אך נותרנו רעבים. בכל זאת, היינו ארבעה ותינוק ולקח לנו 40 דקות למצוא מקום חנייה. המנות מדויקות, נעימות, אולי אפילו מוקפדות מדי לארוחת בוקר, מה שגרם לנו להרגיש חוסר נעימות. מצד אחד הן טעימות, מצד שני גם עוד שני סיבובים כאלה לא היו משביעים אותנו.



למזלנו, ניתן לבחור גם במנה אישית נוספת לבחירה מבין האופציות הבאות: קרואסון חמאה טרי ובו איולי שום עם שרימפס ונתחי פילה דג מוקפצים; קרואסון עם איולי שום, ביצת עין, ארטישוק צלוי ועגבניות מיובשות; ביצי עין אפויות המוגשות עם נקניקייה איטלקית פיקנטית ועגבניות צלויות עם עשבי תיבול; או טרין חציל קלוי ועגבניות מיובשות לחות, עם פסטו בזיליקום, קציפת גבינת עזים ואגוזי מלך.



גם קרואסוני החמאה היו טעימים: בתוכם כמויות נדיבות וטריות של חומרי גלם משובחים, וניכר שהם הוכנו ביד אומן, או לפחות שף שאכפת לו מפרזנטציה כמו גם מטעמים. אלא שגם אלה לא השביעו אותנו באופן טוטאלי, וקינוחים אינם כלולים במחיר. האמת היא שזו יכולה הייתה להיות ארוחת צהריים לכל דבר, ובמחיר של 89 שקלים היא מהווה תמורה הולמת למדי. מקסימום תקנו אחר כך בטיילת איזה בייגלה.



מסעדת סרדיניה
מסעדת סרדיניה



"סרדיניה", כיכר קדומים 9, יפו, 03-6832211