ידוע לכל שהדגים מסייעים לשמירה על הגזרה, עשירים בערכים תזונתיים ונהדרים לבריאות הגוף. אך עם הזמן והניסיון למדתי שבני האדם מתחלקים לשניים, אלו שאוהבים דגים ואלו שאפילו לא מוכנים לטעום. האחרונים אפילו אינם מתקרבים לדגים ומלינים על הריח לפני הבישול ואחריו.

לשמחתי, יש פתרון כיצד לסלק את הריח: להשתמש בדגים טריים ולהשרות אותם במיץ לימון ובמלח לפני החיתוך והניקוי. השבוע בחרתי מתכון להכנת דג פיקנטי. העיקרון שהנחה אותי הוא שהתבשיל יהיה פשוט וקל להכנה לאורך כל הדרך.
במתכון זה בחרתי להשתמש בדג נסיכת הנילוס נטול האדרה. מיטיבי לסת מוזמנים להחליף את סוג הדג לכל סוג אחר שאוהבים כמו לוקוס, בורי ועוד. דג נסיכת הנילוס נמכר בשווקים בשלוש דרגות איכות. רצוי לבחור את השלב הכי גבוה - אלו הם נתחי דג עבים ובשרניים ומחירם, בהתאם, גבוה יחסית.

במתכון שלפניכם אפשר להחליף את הפלפלים החריפים בפלפלים מתוקים בגוונים שונים, ובמקום פלפלת חריפה ניתן להוסיף פלפלת מתוקה ורוטב צ'ילי מתוק. הבישול מתחיל כבישול קר, כלומר, מכינים הכל בסיר (בלי אידוי, טיגון וכיוצא בזה). אחרי שמוסיפים את כל החומרים לסיר, מניחים על הלהבה וממתינים לניחוח הנפלא שאחריו מגיע הטעם המשובח. וכמו שאני תמיד אומרת – הכי טוב זה לבלות מינימום זמן במטבח ולקבל מקסימום תוצאה על שולחן הארוחה. 


נתחי דג פיקנטיים 

החומרים (ל־8־6 מנות):
6־8 נתחי נסיכת הנילוס
1 כפית מלח
2 פלפלים ירוקים חריפים
4 פלפלים אדומים חריפים גדולים ומיובשים (אפשר גם טריים)
10 גבעולי פטרוזיליה קצוצה דק
15 גבעולי כוסברה קצוצים
8 שיני שום פרוסות
½ כוס שמן
1 כף גדושה פלפלת חריפה
½1 כפות פלפלת מתוקה 
1 כף רסק עגבניות
½ כפית מלח
½ כפית פלפל שחור גרוס
1 כוס מים
אופן ההכנה: 
1. שוטפים היטב את נתחי הדגים ובוזקים עליהם מלח. משהים כ־15 דקות. שוטפים אותם היטב ומנגבים במגבות נייר.
2. חוצים את הפלפלים המיובשים לאורכם, מסלקים את הגרעינים ושוטפים היטב. חותכים את הפלפלים הירוקים לפרוסות.
3. מסדרים את הפלפלים השלמים והפרוסים בתחתית סיר רחב ושטוח. מפזרים מעל חצי מכמות הפטרוזיליה, הכוסברה והשום. מסדרים את נתחי הדגים על שכבת הפלפלים ועשבי התיבול. מפזרים על נתחי הדגים את יתר הפטרוזיליה, הכוסברה והשום.
4. יוצקים את השמן לקערה רחבה. מוסיפים את הפלפלת החריפה, הפלפלת המתוקה, רסק העגבניות, מלח, פלפל שחור ומים ומערבבים היטב לקבלת בלילה חלקה. יוצקים על הדגים ומסביב לעשבי התיבול.
5. מניחים על להבה בינונית ומבשלים בסיר מכוסה במשך כ־30 דקות
טיפסקל: 
בעת ההכנה בזקו מלח גס והזליפו מיץ לימון על הדג. השהו חצי שעה לנטרול הריח.
אפשר להפחית את מידת החריפות על ידי הוספת פרוסות משתי עגבניות שאותן מניחים על הפלפלים בתחתית הסיר.