משקה המלכים


במקום שבו התארחו כל מי שישראל חפצה ביקרם, חובה שיהיה גם בר יין אלגנטי ומהודר. וזאת הסיבה שנפתח בדיוק כזה במלון "המלך דוד" בירושלים. "מסתבר שהכמות הממוצעת של צריכת יינות בישראל נמצאת בהקפאה עמוקה זה למעלה מ־30 שנה. זאת על אף המאמצים שעושים היקבים לשפר איכויות היינות, גידול משמעותי במספר התיירים שהגיעו לישראל ב־30 השנים האחרונות וההגירה המבורכת של מביני יין מברית המועצות ומאירופה". את הדברים האלה אמר השבוע חיים שפיגל, מנהל אגף מזון ומשקאות במלונות דן ויושב ראש תחרות היינות השנתית "אשכול הזהב".



בימים אלו משיק שפיגל בר יין חדש במלון "המלך דוד" בירושלים, באולם ה"אוריינטל בר" בלובי של המלון. הוא בנה את תפריט היין בבר החדש יחד עם גל זוהר, יועץ לענייני יינות ומחבר מדריך היין הישראלי. "למרות כל המאמצים, כמות הליטרים הנמכרים בממוצע בישראל לתושב לא עלתה. כנראה שתעשיית היין, ובמקביל לזה תעשיית המסעדנות והאירוח, לא הצליחו בעניין מרכזי אחד: לשכנע את הציבור הישראלי, ובכלל זה תיירים, לנסות לטעום את המשקאות המוזרים האלו".



אבל המודעות עולה, משקיעים בפרסום, וגם איכות היינות השתפרה. בכל פרמטר שתסתכל על זה, היינו אמורים לשתות יותר.



"הישראלים נרתעים מלטעום יינות, הן בשל מחיריהם והן בגלל שלא 'חינכו' את הציבור לנסות ולטעום יינות פשוטים יותר, נעימים יותר לחך הצעיר והלא מנוסה. דחפו אותנו לצריכת יינות אדומים יבשים במקום להתחיל את הרומן עם היין עם לבנים חצי יבשים ולהתקדם בהתאם לטעם האישי".



בר היין החדש במלון "המלך דוד" מציע תפריט עשיר ומגוון של יינות ישראליים, קוקטיילים ומשקאות נוספים לצד תפריט מתאבנים עם מנות מיוחדות שהותאמו להגשה לצד היין על ידי שף המלון, דוד ביטון. תפריט היינות מציע יינות של היקבים המובילים בישראל, בהם רמת הגולן, כרמל, ברקן, תבור, טפרברג, המערה, דומיין דה קסטל, יתיר, טוליפ, בנימינה, רקנאטי, הרי גליל, פלם, סגל ועוד.



התפריט מציע למכירה יינות בכוס ובבקבוק. יינות החודש יוגשו בכוסות, כשבכל חודש יוצעו ארבעה יינות שונים על מנת לתת חשיפה למגוון סוגי היינות השונים. בנוסף, יציע הבר לאורך השנה אירועי יין, פגישות עם ייננים, ערבי טעימה מודרכת ועוד.



מה גרם לכם לפתוח את בר היין?


"הרגשנו שבמקום ההיסטורי הזה חייבים לעשות משהו מיוחד. במקום הזה בדיוק אירחו מפגשים של כל שועי עולם, נשיאים וראשי מדינות. על השולחן בכניסה לבר חתמו רבין וחוסיין על הסכם השלום בין ישראל לירדן. יש כאן הרגשה של היסטוריה. בר יין אלגנטי ומהודר נראה כדבר המתבקש".



יש עשרות יינות ישראליים בבר. למה להתמקד דווקא בישראליים?


"ההתמקדות ביינות ישראליים באה מכיוון שאנו מאמינים שבישראל מיוצרים יינות נהדרים שאין להתבייש בהם אלא להפך, להתגאות בהם, במגוון יינות הבוטיק, ביינות המתאימים לשתייה באקלים החם של ישראל. אנו רוצים שהתיירים המגיעים למלון 'המלך דוד' יוכלו לטעום מבחר גדול ככל האפשר של יינות ישראליים. לשם כך השקענו ברשימת יינות מעניינת, הכשרנו לראשונה במלון יוקרה ישראלי סומלייה שמתמחה בנושא, השקענו בציוד ייעודי המיועד למזיגת יינות איכות בכוסות ובנינו תפריט ברמת מחירים שפויה". 



שעות פעילות: מדי ערב, משעה 17:00 ועד 24:30 טלפון: 02-6208888
רח' דוד המלך 23, ירושלים (בתוך מלון "המלך דוד")




ערבוב נעים



בית הספר לברמנים "זמן אמיתי" ישתתף השנה בהפקת פסטיבל הקוקטיילים, שיצדיע לחידושים בתחום. "אנחנו משנים לאנשים את החיים", אומר המנכ"ל שחף טל




עיריית תל אביב־יפו, בשיתוף עם מרכז היינות "איש הענבים" ובית הספר לברמנים "זמן אמיתי", מוציאים לדרך את פסטיבל הקוקטיילים השני, שיכלול 50 מותגי אלכוהול, 100 מיקסולוגים ו־12 אלף קוקטיילים.



פסטיבל הקוקטיילים השני יצדיע לעולם המשקאות המעורבבים ולכל החידושים בתחום. בפסטיבל יציגו טעמים חדשים, צורות הגשה ייחודיות ושימוש בטכניקות עבודה מתקדמות.



לקראת האירוע פגשתי את שחף טל (37), שמכהן כמנכ"ל "זמן אמיתי". לפני שהגיע לבית הספר, עבד טל כברמן וניהל ברים בחיפה ובתל אביב במשך עשר שנים.



"זמן אמיתי" הכשיר עד היום מעל 50 אלף ברמנים בענף הבר והאלכוהול. "כיום אנחנו מעבירים קורסי ברמנים מקצועיים ופרקטיים לאלו שמבינים שכדי להיות מקצוען צריך ללמוד מהטובים ביותר", מספר טל.



"בקורס אנו מטעימים מעל 100 משקאות מובילים ומעל 50 קוקטיילים, מלמדים אירוח, שירות, מכירות, יחסי אנוש ועבודת צוות", מוסיף טל. "אנחנו משנים לאנשים את החיים בכך שאנו מלמדים אותם תרבות וטרנדים בשתייה".



מנכ''ל "זמן אמיתי", שחף טל
מנכ''ל "זמן אמיתי", שחף טל



עולם הקוקטיילים עובר שינויים מטורפים בשנים האחרונות. איך אתם עומדים בקצב?



"מערכי הקורסים משתנים בכל עת. כשאנחנו מייצגים את ישראל בתחרויות בינלאומיות, אנחנו מתעדכנים בטרנד ובסצנה בעולם ומביאים אותה לארץ.


אנחנו עובדים עם הטובים ביותר בתחום, כגון אריאל לייזגולד שבנה עבורנו את הקורס העדכני ביותר שברמן יכול לקבל כיום. אנו חיים את רוח הדברים, והמדריכים שלנו הם אנשי מפתח בתעשייה, כולם אנשי בר ולילה שמובילים מהלכים בסצנת הלילה והברים".



מה הדרינק המועדף עליך?


"בלאדי מרי".



מה לעולם לא תשתה?



"אין דבר כזה. חלק מלהיות איש מקצוע בתחום הוא לטעום, לחוות, לדעת". 



פסטיבל קוקטיילים עם חידושים מפתיעים
פסטיבל קוקטיילים עם חידושים מפתיעים



פסטיבל הקוקטיילים, 6־7 ביולי, החל מ־18:00, במתחם התחנה
הכניסה חופשית, הטעימות בתשלום: קוקטייל יעלה 35 שקלים, שובר לשלושה קוקטיילים - 69 שקל, מחיר למחזיקי דיגיתל – 55 שקל