כה מצוחצח ונקי במסעדת “מוברשם" בחוף ארגמן בעכו, שהבעלים דואג גם לאחוריהם של האורחים: בכל אחת מאסלות השירותים מותקן בידה לשטיפה ולצחצוח. למיטב ידיעתנו, מדובר בעסק הראשון בישראל שבו יש רגישות גבוהה שכזאת להיגיינה, ואף שלא ניצלנו שירות זה, אין לנו אלא מילות הערכה. 

מה שכן, חבל שמחלונותיה ניבטות תמונות קשות: למרות הקרבה לים, המחזה איננו של התנפצות גלים תכולים על סלעים חומים, אלא של מיטב תושבי העיר לבושים בבגדי ים. להזכירכם, לא מדובר ב"משמר המפרץ" בקליפורניה, אלא במשמר חוף ארגמן בעכו.
 
מי שיתרכז באוכל, ימצא ב"מוברשם" עושר קולינרי שכמותו לא תמצאו בתל אביב ובערים הסמוכות לה. תמורת מחיר אטרקטיבי עבור המנה העיקרית, מוגשים גם סלטים בכמות כזאת שהשולחן צר מלהכיל את כולם. מלבד סלטים קטנים המתמלאים בריפיל, כגון בטטה, סלט טונה במיונז, טבולה, חומוס הום מייד, טחינה ועוד, מוגשים למרכז השולחן לפחות חמישה סלטים גדולים, שכל אחד מהם יכול לספק כמנה עיקרית. רובם על בסיס עלים, אולם כולם עם טוויסט ערבי כמו גבינת פטה ואגוזי מלך, חמוציות ועגבניות, מנגו, שומר, רימונים ועוד. כל אלה, כאמור, ללא תוספת תשלום.
 

אלא שכאן, כרגיל במסעדות מסוג זה, טמונה הבעיה: לאחר כמות כזאת של אוכל טרי וטעים מאוד, לא נשאר יותר מדי מקום בקיבה בשביל מנה עיקרית. “לא, אתם חייבים לטעום", הורה המלצר דימה, מקצוען אמיתי, מהזן שלא פוגשים בכל יום, ואנחנו, ממושמעים, סרים למרותו. והוא צדק לגבי הדניס (99 שקלים בלבד), שניתן היה להריח את טריותו מרחוק. הדג הגיע בהגשה מקורית: שדרת הדג נשמרה, והפילה הוצא החוצה והוגש לצדה, כשבתווך לימון כלוא בתוך רשת צהובה (על מנת שהגרעינים לא ייפלו לתוך המנה). לצד הדג המצוין ניסינו מנת שרימפס (99 שקל) ברוטב שום לימון. אלא שכאן נחלנו אכזבה קלה: הכוונה הטובה הוחלפה ברוטב חמוץ ודומיננטי מדי, שגבר על טריות פירות הים ועל טעמם. בדיוק בשביל זה היינו צריכים את הכנאפה הביתית, שמתיקותה העזה חיפתה על החמיצות הקלילה.
 
“מוברשם" החדשה היא שלישית ברשת באותו השם, והיא שייכת לבעלים הקרוי מוברשם מוברשם, שגדל בבית של בשלנים וינק מהם את אהבת הבישול. כשהיה בן 10 הצטרף לקיוסק של אביו ששכן על טיילת החוף המערבי בעכו כדי לעזור לו בעבודה. הוא היה קם עם עלות השחר כדי לעזור בהכנות לקראת הפתיחה ומשם המשיך לבית הספר כדי ללמוד. בהפסקות הגדולות היה חוזר לדוכן כדי למכור יחד עם אביו את הפלאפל לחבריו לספסל הלימודים. כשהיה בן 12 כבר הפך לאחראי והיה מופקד על הכנת בלילת הפלאפל ביד, בגיל 16 הרחיב את המקום והגיש דגים וחומוס, והיום יש באמתחתו כבר שלוש מסעדות תחת אותו השם, כשהאחרונה היא הדובדבן שבקצפת, הן מבחינת מיתוג והן מבחינת עושר הטעמים. בשורה התחתונה, היא לגמרי מוצלחת. 
“מוברשם", רח' יהונתן החשמונאי, חוף הארגמן, עכו, 04-6999066 



יורדים לרחוב 

“אנגוס" החיפאית זכתה במדור זה לציון של חמישה כוכבים. אומנם היה זה לפני כשנתיים, אבל עד היום אנחנו נזכרים בערגה בארוחת הבשרים המשובחת ההיא. “אנגוסרי", מעדניית אוכל רחוב ראשונה מבית מסעדת האם, נפתחה לפני תשעה חודשים במתחם קיבוץ עין המפרץ הסמוכה לעכו, והגענו אליה בחשש, שמא יתברר שהארוחה ההיא הייתה הבלחה מוצלחת חד־פעמית.

מנות מלאות יצרים ונועזות, אנגוסרי. צילום: אלישבע ווייל
מנות מלאות יצרים ונועזות, אנגוסרי. צילום: אלישבע ווייל

אנחנו שמחים להודיע שלא רק שלא נרשמו נפילות, אלא שבסיום הארוחה הפכנו למעריצים נלהבים. “אנגוסרי" מגישה מנות בשריות איכותיות, מלאות יצרים ונועזות, וההפתעה הגדולה מכולן – במחירים מתחת לממוצע.

כך, למשל, אפשר למצוא המבורגר (230 גרם) של בשר אנגוס משובח, המוגש עם מיונז, חסה, חמוצים, בצל אדום וסלסת עגבניות פיקו דה גאיו ב־35 שקלים בלבד; צ'וריסו טלה מושלם נמכר כאן ב־27 שקלים, מנה שיכולה להילמד בבית הספר לצ'וריסו; קבבוני אנגוס צלויים על הפלנצ'ה ומוגשים עם עגבנייה ובצל מדורה, טחינה וסלסת ג'עלוק וחריף ב־29 שקלים; ושווארמת טלה בפיתה ב־29 שקלים. המחירים האטרקטיביים נקבעו הודות לעדר הפרטי של אנגוס ברמת הגולן, שמשם מגיעים הבשרים באופן ישיר למסעדות הרשת.

כמו איכות המזון הגבוהה האווירה הנעימה, כך גם השירות, שהיה מקצועי. המלצרים הפגינו בקיאות מרשימה ושליטה בחומר. כל אלה הופכים את “אנגוסרי" לפנינה קולינרית מבריקה, שנחכה בקוצר רוח להתפרסותה בחלקים נרחבים בארץ. לשאר הבורגריות ומסעדות הבשרים יש הרבה ממה לחשוש.