כל הדרך ללימה ניפו, בר מסעדה יפני־פרואני חדש ביפו, שאלתי את עצמי "מה זה לעזאזל מטבח יפני־פרואני?".כשהגעתי, פתר לי ג'יימי סלוק, מנהל הבר, את התעלומה: מסתבר שיש קהילה יפנית גדולה בפרו, ו"לימה ניפו" הוא שם העיתון שלה שם.



היפנים הביאו את ההשפעות שלהם למטבח הפרואני ונוצר מטבח חדש ומסעיר שנקרא Nikkei. נושאת הדגל של המטבח הזה היא מסעדת נובו המהוללת, שלה כבר סניפים בכל עיר מרכזית בעולם. אז כשלוקחים את הגישה היפנית – הקפדה על הפרטים הקטנים, טריות חומרי הגלם ואסתטיות מחמירה – ומשלבים אותו עם אוכל פרואני כמו תירס, תפוחי אדמה ויוקה (סוג של צמח טרופי ראוי למאכל), מתקבל הקוקטייל המעניין הזה. בין המנות החדשות במסעדה: טאקי פורל ים, קינואה אדומה וסינטה יאקי ניקו.


קוקטיילים ב"לימה ניפו,. צילוםף יח"צ
קוקטיילים ב"לימה ניפו,. צילוםף יח"צ


ואם כבר הזכרנו קוקטיילים: סלוק רוקח במקום קוקטיילים מקוריים ומפתיעים בשילובם, ומגיש אותם כמו שלמד ובניגוד לשיטה הישראלית - ללא קרח. קצת קשה לנו כישראלים להתרגל לרעיון בהתחלה, אבל יש להודות שהקוקטייל יוצא כך מאוזן יותר ושילובי האלכוהול מודגשים טוב יותר. 
 

את לימה ניפו הקימו יורם פרץ, יהודי צרפתי שעשה עלייה לישראל, והשף הבריטי כריס גולדינג. פרץ וגולדינג, שניהם יוצאי רשת Nobu, עברו לאחרונה לישראל והחליטו להפוך את תל אביב לביתם. את המקום שבבעלותם הם החליטו להבדיל ממקומות הבילוי שמקיפים אותו בשוק הפשפשים, והוא מעוצב בסגנון ניו יורקי עם אורות עמומים, בר גדול בתוך המסעדה ושולחנות לישיבה במסעדה ובמרפסת. את קירות המסעדה מעטרים עבודות גרפיטי של האומן ארז טוביאנה. 

 
לימה ניפו, רבי תנחום 6, תל אביב־יפו. פתוח כל השבוע החל מהשעה 19:00 ועד אחרון הלקוחות, ץפרט ליום שישי