אננס הוא אחד הפירות האהובים עלי, בעיקר כשהוא טרי. אך כשאין לי ברירה אני מחבקת בחום גם את הפרי כשהוא משומר ושוחה בסירופ מתקתק. לפני מספר שבועות שוטטתי בבלוג המצוין "משהו מתוק" של וויני רתם ונתקלתי במתכון מעניין עם צילום מושך לחיתוכיות אננס.

לא עברה מחצית השעה ומצאתי את עצמי נוברת ובודקת במזווה שלי אם נותרה קופסת לפתן של קוביות אננס. לשמחתי מצאתי ומיד התחלתי בהכנת העוגה, תוך שאני עורכת מספר שינויים: הוספתי אגוזים וגם סוכר וניל, ואפשר גם להוסיף צימוקים בהירים.

החיתוכיות מאוד קלות ומהירות הכנה, כשבמקום מערבל חשמלי משתמשים להכנתן במעבד מזון. לטעמי אפשר בהחלט להכפיל את כמות הציפוי כדי שהוא יהיה אחיד וחלק על פני כל העוגה, אבל זה בהחלט עניין של טעם.

טיפסקל


1. רצוי תמיד לשמור במזווה קופסה גדולה (400 גרם) של פרוסות או קוביות אננס בסירופ, או את שני הסוגים. הם נהדרים למלית, לקרמים ולתוספת משדרגת ומעבה לכל עוגה בחושה.

2. אמנם החיתוכיות נהדרות כמו שהן, אבל מתקבל מרקם מעניין יותר אם מוסיפים לתערובת חצי כוס אגוזי מלך קצוצים או פקאן מסוכר קצוץ.

3. אחרי שמשמנים את התבנית כדאי לשמן נייר אפייה ולהניח אותו על התבנית, כך שיבצבץ משני הצדדים. כך נוח יותר לחלץ את העוגה ממנה.


לפורטל הקולינרי של פסקל

חיתוכיות אננס



החומרים (לתבנית בגודל 22X33 ס"מ):

לבצק:
260 גרם (2 כוסות) קמח, מנופה
135 גרם (כוס) סוכר
¼ כפית מלח
1 שקית סוכר וניל
225 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

למילוי:
2 ביצים
200 גרם (1 כוס) סוכר
125 מ"ל (½ כוס) שמנת חמוצה
קורט מלח
45 גרם קמח (כוס), מנופה
קופסת שימורי אננס (450 גרם), מסוננת מנוזלים (לשמור מעט מהנוזל בצד)

לציפוי וזיגוג:
1 כוס אבקת סוכר
2-3 כפות מיץ אננס (מקופסת השימורים)

אופן ההכנה


1. בקערת מעבד מזון שמים את הקמח, הסוכר, המלח וסוכר הווניל ומערבבים בפולסים. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים שוב בפולסים, עד לקבלת גושי בצק.

2. מעבירים מהבצק כמות של כוס, ומכניסים למקרר. משמנים את התבנית, מניחים נייר אפייה כך שיבצבץ משני צדדים, ומשמנים גם אותו. משטחים את יתר הבצק בתבנית ומכניסים למקרר ל-10 דקות .

3. מחממים תנור ל-175 מעלות. מוציאים את התבנית מהמקרר ואופים כ-15 דקות. מוציאים ומצננים על רשת במשך כ-10 דקות.

4. בקערה בינונית מערבלים את הביצים (ידנית, אין צורך במיקסר). מוסיפים את הסוכר, השמנת החמוצה והמלח, וממשיכים לערבל. מוסיפים את הקמח ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים תוך בחישה את חתיכות האננס.

5. מעבירים את מלית האננס על פני הבצק האפוי הנתון בתבנית ומשטחים. מוציאים מהמקרר את הבצק ששמרנו ומפוררים אותו על העוגה בשכבה אחידה. מחזירים לתנור וממשיכים לאפות כשעה, עד שהציפוי מזהיב. מוציאים ומקררים על רשת.

6. שמים את אבקת הסוכר בקערה קטנה ומוסיפים בהדרגה ותוך כדי ערבוב את מיץ האננס. התערובת צריכה להיות נוחה לזילוף: לא דלילה מדי ולא סמיכה מדי (אם היא דלילה מדי מוסיפים מעט אבקת סוכר, ואם סמיכה מדי – מוסיפים עוד טיפה מיץ).

7. מזלפים בצורה חופשית על העוגה. מקררים, מכניסים למקרר ולאחר מכן חותכים לריבועים. שומרים בקופסא אטומה במקרר.