מאיר אדוני חוגג יום הולדת לארבעת מסעדות קבוצת כתית

חגיגות יום ההולדת של קבוצת המסעדות המוערכת של השף מאיר אדוני יחלו ביום חמישי, ה-28 ליולי, ויימשכו כשבועיים בכל מסעדותיה: כתית, מזללה, בלוסקיי ולומינה.  כתית בת 14, מזללה בת 5, בלוסקיי בת 3 ולומינה בת שנתיים.


 
כשלכתית מלאו 13 שנה הפיק מאיר ספר יצירות כתית מכל השנים, שניתן בזמנו כמתנה לסועדים במסעדה. הפעם, בחגיגות ה-14, הכין מאיר אדוני מהדורה מוגבלת  של פרלינים בהשראת תערובת הקפה מהודו שבחר אדוני להגיש במסעדת כתית כחלק מעבודתו עם החטיבה העסקית של נספרסו. הפרלינים יינתנו לכל זוג סועדים בכל ארבעת המסעדות כמתנה קטנה לבית, עד לגמר המלאי.
כתית, נחלת בנימין 57, תל אביב, 03-5107001

מזללה ,נחלת בנימין 57, תל אביב. 03-5665505
לומינה, מלון קרלטון, תל אביב. 03-5201828
בלוסקיי, מלון קרלטון, תל אביב 03-5201830

הלבנטינית החדשה בירקון- "נח ביסטרו מקומי"



לאחר שהביאו אל שוק האיכרים של נמל תל אביב את המטבח הלבנטיני והאווירה השמחה של "יהלומה בנמל" , השילוב הנשי המנצח של יהלומה לוי, עינב ברמן ואדווה זמר, מושיט את מטה הקסמים אל פארק הירקון ויוצר את "נח ביסטרו מקומי", על הלוקיישן של מסעדת "רוקח 73" לשעבר. 

ביסטרו נח. צילום: גיא יחיאלי
המסעדה עברה מתיחת פנים שתתאים לקלילות התפריט הים תיכוני שבנו השפיות עינב ברמן ויהלומה לוי. במנות הקטנות נגלה: ברוסקטת טרטר בקר עם בוטארגו ואיולי זעפרן (46 שקלים), ברוסקטה ארטישוק ירושלים עם גבינת עזים ורוטב אגוזים (36 שקלים).  מנות חלוקה כגון טורטליני דלורית עם עדשים שחורות, לבנה ולימון פרסי (24 שקלים), סלט פטריות חם על בריוש תאנים עם קרם פרש (42 שקלים). בעיקריות:  בקלה טרי בגריל (98 שקלים); שלייטלה פירות ים (88 שקלים), המבורגר זנב שור באינגליש מאפין עם צ'דר (72 שקלים) וסלט פאטוש עם נתחי אווז פריכים (54 שקלים). 
"נח ביסטרו מקומי", שדרות רוקח 73, תל אביב, 03-7448844 


 

תפריט עסקיות צהריים חדש ב"טש וטשה" הגאורגית



 
מסעדת "טש וטשה", הגיאורגית של המוסיקאי מיקי מיראל ואישתו יפעת טללייבסקי, מכריזה על תפריט עסקיות חדש. העסקיות יכללו אופציות שונות במחירים של 44 שקלים, 55 שקלים או 66 שקלים.
התפריט יוגש בימים ראשון עד חמישי בשעות 12:00-17:00 ויכלול מנה ראשונה, עיקריות ושתיה קלה. בין המנות: חינקלי בשר / גבינה / פטריות;  צ'יבורקי בשר;  בנדיטי סלט ירוק עם שרימפס/עוף;  סליאנקה טבעונית; מגוון חצ'אפורי עם תוספות ומגוון מנות בשר.
"טש וטשה", בית אשל 31, יפו (פינת עולי ציון) 03-6771373.

המרוקאית החדשה בנווה צדק - Ewa Safi


Ewa Safi נפתח לציבור הרחב, במבנה עתיק לשימור שהוסב ללאונג' מרוקאי מפנק, בשכונת נווה צדק. המקום מציע חווית בילוי שמשלבת בין האוכל ל-לילה ובין מזרח למערב.  חיבור שמוציא את הטוב מכל העולמות: אוכל טוב לצד וויב עדכני של מוזיקה אלקטרונית.
התפריט נבנה על בסיס טעמי הילדות של בעלי Ewa Safi האחים מיקו ושמעון ברק: אוכל מרוקאי ביתי, טעים, מוקפד ומתובל בדיוק כמו שאימא בישלה בילדותם. לשם כך, גויסה האם סוליקה על מנת להכשיר את צוות טבחי המסעדה.
בסגנון הגשה מודרני הכולל מגשים עם צלוחיות קרמיקה אותנטיות, הזורמים אל השולחן: מטבוחת הבית המשלבת טעמים חריפים  ומתקתקים; גזר מרוקאי בכמון, סלק מתקתק ומרענן עם עשבי תיבול, פלפלים חריפים צלויים, עגבניות חריפות ועוד. לצד אלו מוגשת הפרנה המסורתית שנאפת במקום יום יום. עוד בתפריט: פסטלים פריכים ממולאים דגים או בשר המגיעים על צלחת עם תיבול מרענן של רטבים וירקות חתוכים; מנות של טאג'ינים עם טלה נימוח או עם ירקות שורש, גרגירי חומוס ודלעת מקורמלת  על מצע של קוסקוס עבודת יד. לקינוח מוגשים קינוחי מרוקאים מסורתיים - מגש הכולל שישה סוגים של עוגיות מרוקאיות קטנטנות לצד בר שוקולד , מוס חלבה סילאן וקינוח קדאיף עם תאנים מקורמלות.  הלחם המסורתי והחלות המתוקות נאפים במקום ומוגשים חם לשולחנות.
מהבר יוגשו קוקטיילים המבוססים על חומרי הגלם המרוקאים מהמנות בתפריט המשלימים את הארוחה עם טוויסטים של טעמים חריפים , חמוצים  מלוחים  ומתוקים: מאחורי ה- Ewa Safi עומדים אנשי חיי הלילה האחים מיקו ושמעון ברק (בעלי המועדון האגדי קומפורט 13). פירוש השם   Ewa Safiהוא "די, מספיק!" במרוקאית
Ewa Safi  השחר 8, תל אביב, 054-2533348
כשר בהשגחת הרבנות תל אביב

הכפרייה החדשה - מטבחצר מארחים את המיטמרקט לחגיגה טוסקנית

רק עכשיו נפתחה מסעדת מטבחצר וכבר השפים יוגב ירוס ואייל סניור מארחים את השפים ירון קסטנבוים ויניב בר נור מ-MEATMARKET לחגיגה טוסקנית בשרית.
מטבחצר שהושקה החודש היא מסעדת כפר המציעה ליין ארוחות קונספטואליות שפתוחות לקהל וגם מתחם פסטוראלי  לאירועים פרטיי  אשר מתחיל לפעול בימים אלו במושב גינתון מספר ימים כל שבוע. פעמיים בשבוע (שלישי וחמישי) יתקיימו במטבחצר ארוחות משתנות שיפורסמו לקהל הרחב ובשאר ימות השבוע יערכו במסעדה אירועים פרטיים בהתאמה אישית.

מטבחצר. צילום: שירה גופן
המתחם כולל חצר פסטוראלית המתאימה לאירועי חוץ עם שולחנות אבירים ופינות ישיבה כמו גם חדר פרטי מאובזר. הערב הטוסקני יהיה שופע ביין איטלקי ובשר מקומי שנבחר בקפידה.
הסעודה תתחיל עם קוקטייל, אנטיספטי מסורתי שילווה במנות בשר כמו : סטייק פאנזנסה שנצרב על פחמים לוהטים, נפרס ומוגש עם סלסה וורדה וקוסטטה פיורנטינה- פריים ריב של פרה עצומה, שמקבל עיסוי בשמן זית ועוד הרבה הפתעות קולינאריות.
מחיר הסעודה- 290 ש"ח לאדם (כולל יין ללא הפסקה ושתייה קלה)
בעתיד מתכוונים יוגב ואייל לערוך ב"מטבחצר" משתה רוסי, ארוחת תנ"כית ועוד הרבה הפתעות שיכללו גם אורחים, מגדלים ואנשי תרבות.

היווניה החדשה בראשון על גדות האגם- NESSIE'S

 
 

ראשון ממשיכה לנשוף בעורף התל אביבי ועכשיו עם בר יווני לוהט שיש לו אפילו לייבל עראק משלו.
NESSIE'S  ממוקמת על גדות האגם במתחם הסמוך ליס פלאנט. את המקום הקימו חברים יזמים, לירן דרור ושי בלובשטיין שהגיעו מעולם המסעדנות.
בתפריט נמצא למעלה מ-40 מנות מהמטבח הים תיכוני כגון: קציצות פרסה ותפו"א, שקשוקה טלה, שקדי עגל עם תפו"א מדורה; חריימה בורי עם תרד טורקי ועוד.

מסעדת נסי'ס. צילום: יח"צ
במסעדת נסיס, מציעים עראק בפרייבט לייבל שעובר שני זיקוקים ומשלב את הטעם של העראק הישראלי המוכר בשילוב האוזו היווני והאהוב.
מדי שבת מתקיים מופע טברנה עם האמן היווני – תומר אביזוב לצלילי הבזוקי ולצד עראק, אוזו ואווירה טובה.
רחוב המאה ועשרים 6 ראשון לציון , סמוך למתחם יס פלאנט. 054-4900385

 סדנאות הפיצה של פאפא ג'ונס

ועוד פעילות אחת קצת אחרת לחופש: מותג הפיצריות העולמי 'פאפא-ג'ונס' הגיע לישראל בחודש פברואר השנה ועכשיו, אחרי חמישה חודשים, פונים ברשת לקהל הילדים ומזמינים אותם להשתתף בסדנת פיצות לילדים.
אסף גרינברג, הבעלים ומנכ"ל הרשת בישראל: "אנחנו מקיימים את הסדנאות במחירי עלות, החיבור לקהילה בסביבת הסניפים חשוב לנו כמותג וחשובה לי כפליים במישור האישי. חשבנו על דרך להקל על ההורים במהלך החופש הגדול והחלטנו להוציא לפועל סדנאות פיצה חווייתיות לילדים שמעניקות להורים שעה של נחת ולילדים זיכרון נחמד לחיים". 
במסגרת הסדנאות ילמדו הילדים על שורשי הפיצה, על היסטוריית המותג ויתנסו בהכנת פיצה על כל שלביה.
העלות ההשתתפות היא 35 שקלים לילד/ה - והורה בחינם.
פאפא ג׳ונס, דיזינגוף 267, תל אביב