את רותי רוזנבלום פגשתי לראשונה כשהתארחתי באחת מתוכניות הבישול בטלוויזיה. זוג עיניים בורקות ונוצצות, חיוך ענק העוטף אותך מיד בהמון חום ואהבה. בתוך מספר רגעים נשביתי בקסמה, בטוב לבה ובעיקר באופטימיות שלה, בצחוקה המתגלגל ובחום האנושי האדיר הפורץ ממנה לכל עבר. תחושתי במפגשי הראשון עם רוזנבלום הייתה שכבר נפגשנו בגלגול הקודם. רוזנבלום מפיקה לא מעט תוכניות בישול, ואחד הדברים הבולטים באישיותה הוא אהבתה לצבע הסגול, הבולט בכל מקום - בבגדיה, בתכשיטיה, בנעליה ובעיקר בשערה. סגול זה הפך במהרה לצבע המזוהה עמה.

רותי חלתה לפני כמה חודשים בסוג נדיר של סרטן הדם - מיאלומה נפוצה - התוקף את מח העצם. אחרי סבב הטיפולים הראשון, הודיעה בפייסבוק שהיא זקוקה לסבב טיפולים ממושך נוסף ויקר, שאינו כלול בסל הבריאות. דבריה הובילו את חוג מכריה - ובהם מיטב אנשי האוכל בישראל - להירתם למשימה ולגייס עבורה כסף.

"הי, חברים סגולים שלי", כבה רוזנבלום בפייסבוק שלה. "רק מעטים מכם יודעים שטיפול הקו הראשון שלי, שכלל שישה חודשים של כימותרפיה ועוד, פשוט נכשל... המאהב אכזב ושבר את לבי. הגעתי ל־87 אחוזים רמיסיה, וממש ימים ספורים לפני ההשתלה התבשרתי שחברי וידידי, הסרטן החכם והמיוחד שלי, הצליח להתחכם לאקונומיקה שהכנסתי לוורידים וחזר בקול ענות תרועה (בינינו, מי היה רוצה לצאת מגוף כל כך נעים־סקסי־שמח ועליז כשלי?). התבשרנו שיש קו טיפול שני ביולוגי, וכדי להצליח אני חייבת להוסיף תרופה מקו הטיפול השלישי. התרופה נמצאת בסל התרופות - אך ורק לטיפול השלישי - וכדי לקבל אותה אני צריכה לממן אותה. 80 אלף שקל לחודש למשך עשרה חודשים. אחרי השוק הראשוני פתחנו במאבק... לא אלאה אתכם בסיפורים. ברביעי שעבר הצליחה אחותי לקבל מהיבואן - חברת מדיסון - הנחה ענקית (אנשים נהדרים בעלי לב רחב ונכונות אדירה לעזור), ורכשתי מכספי תרופה שתספיק לי לחודש אחד. מתחילה טיפול באסותא כבר בראשון הקרוב. אני מאמינה שבתוך כמה חודשים יימצא מענה למימון. איני יחידה, ויש עוד מטופלים שמחכים לתרופה מצילת חיים זו. אז המשיכו לחבק אותי בסגול - ואנא מחאו כפיים לאחותי והמשיכו להתפלל לשלומי".

לפורטל הקולינרי של פסקל


מיד לאחר שפורסם הפוסט החלו חברים רבים מתחום האוכל להציע את שירותיהם או מרכולתם. כל ההכנסות יועברו לחשבון הבנק אשר נפתח במיוחד לאיסוף הכסף לתרופה מצילת החיים. כמה מהאופות והבשלנים ברשת יקיימו מכירה פתוחה של עוגות, עוגיות, ריבות ועוד מבחר גדול של מאכלים. בין האנשים שימכרו את מאכליהם: נטלי לוין, מנהלת הבלוג "עוגיו.נט", דפני פתיחה, בעלת הבלוג "מטבחונט", אולגה טוכשר, בעלת הבלוג "המרכיב הסודי", רחלי קרוט, בעלת האתר FOODPAGE, עז תלם, בעלי הבלוג The Kitchen Coach, רותם ליברזון, בעלת הבלוג "טיפול בבישול", אדון שיפון ולחמי המחמצת שלו, דניאל אנור מבית הספר "בישולים" ועוד.

רותי רוזנבלום. צילום: פרטי
רותי רוזנבלום. צילום: פרטי


כמו כן, השף עומר מילר חבר לחברים אחרים למכירה נוספת של מאכלים וכלים, המעצבת שירנקה תמכור את כלי האוכל המעוצבים והאישיים שלה, ומורן בודניק מ"סושיאל קלאב" תמכור את לחמי המחמצת האורגניים שהיא אופה. שרון היינריך, המתגוררת בפריז, מציעה את ספרה זוכה הפרסים "הפטיסרי הטובות בפריז" במחיר מיוחד של 70 שקל, כולל משלוח. המשוררת איריס בוקר מציעה עותקים של ספר הסיפורים הקצרים שלה "שרון סטון של השיכון", ובו כמאה סיפורים קצרים על העלייה לארץ, סיפורים על תוניס ועל מגוריה בשכונת גבעת המורה. מאיר בולקה, הצלם ועורך המגזין "עיתונאוכל", מציע למכירה את צנצנות הדגים הכבושים שהוא מכין בכמה נקודות מכירה ברחבי הארץ. השף שחר דבח, המוכר בזכות הופעתו ב"משחקי השף", מציע סדנאות אוכל מולקולרי של שלוש שעות שיתקיימו בביתו בחודש ספטמבר, בעלות של 120 שקל.

כמו כן, בתחילת ספטמבר יקים "ערוץ האוכל" דוכן באחד השווקים במרכז הארץ, והוא ימכור בכל שבוע מוצרים אחרים ששפים ואנשים נוספים יתרמו. בקרוב ייפתח גם פרויקט הדסטארט שיגייס כספים.עמוד הפייסבוק "רק הסגול ינצח - נרתמים למען רותי רוזנבלום" יעדכן אתכם בכל הפרויקטים.

אפשר גם להעביר תרומות היישר אל חשבון הבנק שנפתח במיוחד. שם החשבון "קרן לעזרה הדדית"; מספרו 322322; בנק לאומי, סניף קצרין (סניף 732). יש לצרף לתרומה הוראה להעביר את ההפקדה לזכות "רותי הסגולה", כי מדובר בחשבון המגייס תרומות לכמה אנשים. לאחר העברת הכסף יש לשלוח מייל לכתובת [email protected] ובו הפרטים האלה: תאריך התרומה, שם התורם, הסכום והכתובת למשלוח הקבלה במייל או בדואר. קבלה מוכרת במס תישלח על פי סעיף 46.

בינתיים, ועד שכל התרומות יגויסו, בחרתי להכין את עוגת הפרג שלי בכלים סגולים. 

עוגת פרג
החומרים לתבנית כיכר:


¾ כוס קמח כוסמין דק
שקית אבקת אפייה
½ כוס גרגירי פרג טחונים או שלמים (עניין של טעם)
¼ כוס קוקוס
¼ כוס שקדים מולבנים גרוסים דק
2 ביצים
½ כוס סוכר דמררה
½ כוס שמן קנולה
שקית סוכר וניל
מיץ מתפוז וחצי (בערך ¾ כוס)
כפית ליקר תפוזים או ברנדי

החומרים לעיטור:
מעט אבקת סוכר
½ כוס פצפוצי שוקולד/ שוקולד מריר מגורר/פירות מסוכרים/ אגוזי מלך/ צימוקים - ליצירת עניין וטקסטורה שונה

אופן ההכנה:
1. מערבבים בקערה בינונית את הקמח, אבקת האפייה, הפרג, הקוקוס והשקדים. מערבבים בקערה נפרדת את יתר החומרים ומוסיפים בהדרגה את תערובת החומרים היבשים. מערבבים עד לקבלת עיסה אחידה. משמנים תבנית כיכר ויוצקים לתוכה את עיסת הבצק ומשטחים.
2. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני לאורך 25־30 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש ונקי. מוציאים מהתנור, מצננים ומעטרים באבקת סוכר.