דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה.




והפעם: האם בגבינה בולגרית מעודנת יש פחות מלח?


תשובה: לא.



"מטופלת שלי אמרה שהיא בטוחה שיום אחרי שהיא אוכלת גבינה בולגרית מתנפחות לה השקיות מתחת לעיניים. החלטתי לבדוק את זה גם על עצמי ובדקתי הרבה גבינות בולגריות. אני רוצה להגיד שכל אלה שחושבים שגבינה בולגרית מעודנת מכילה פחות מלח, טועים. גבינה בולגרית מעודנת לא בהכרח מכילה פחות מלח, תלוי במוצר. כל הגבינות הבולגריות מכילות 1,100 עד 1,600 מיליגרם נתרן במאה גרם גבינה, שזה ממש המון, כי 1,200 מיליגרם נתרן שווה לחצי כפית מלח. לכן בגבינות הבולגריות תבדקו על האריזה. אם הבולגרית ה'מעודנת' מכילה מעל ל-1,000 מיליגרם נתרן ב-100 גרם גבינה, אז היא מעודנת רק בטעם, אין לה יתרון מבחינת המלח".



"אז אם אני אוכלת סלט יווני ויש בו 150 גרם גבינה בולגרית, אז הארוחה שלי מכילה בערך כפית מלח שלמה. זה כבר גורם לנזק לכליות, נפיחות, עלייה בלחץ הדם, עלייה בסיכון להתקף לב, עליה בסיכון לאירוע מוחי. ואם אכלתי את הגבינה הבולגרית על ירקות שהקפצתי ברוטב סויה, אז בכל שלוש כפות רוטב סויה יש עוד כפית מלח. מגיעים לכמויות ענקיות שצריך להתייחס אליהן ולשים לב. ההמלצות הן לא לעבור 1,500 מיליגרם נתרן ליום מבחנה בריאותית, כשעד 2,500 זה עוד איכשהו נחשב בסדר".