השקשוקה נמצאת על הכוונת של ד"ר מאיה רוזמן, תזונאית קלינית. היא ניפצה בתכניתה ב-"103FM" את מיתוס השקשוקה - אם אתם אוהבים לאכול שקשוקה, אז ככל הנראה יהיה לכם קשה יותר לשמור על הדיאטה. בביצה הקשה לבדה יש 80 קלוריות, בחביתה מטוגנת יש למעלה מ-150 קלוריות, כי בכל כפית שמן במחבת יש עוד 50 קלוריות. בשקשוקה הביתית, שבה אנחנו מוסיפים את הרוטב, יש ב-200 קלוריות.



היא הוסיפה כי באומלט משתי ביצים, כמו שמגישים בבתי קפה, יש כ-400 קלוריות, לא כולל תוספות. בשקשוקה של בית קפה יש מעל 800 קלוריות, לא כולל הלחם שבצד, וזה כבר כמו מנה של פלאפל. ובשקשוקה הים-תיכונית, שכוללת עם חצילים, גבינות מבעבעות, זיתים ותוספות, מספר הקלוריות מזנק יותר מפי 2, ועובר את ה-1,000 קלוריות.







"אנשים בריאים יכולים לאכול כל יום ביצה אחת וצמחונים או ספורטאים יכולים יותר מביצה אחת. אין בהכרח קשר בין רמות הכולסטרול בדם, לבין כמות הביצים שאוכלים. בביצה יש את החלבונים הכי איכותיים, יותר מבכל המזונות, שהכי חשובים לבניית שרירי הגוף ולשיער. בחלמון הביצה יש הרבה ויטמין B12, שחשוב לתפקוד המוח ומניעת אנמיה, הרבה ברזל ואבץ שדרושים למערכת החיסון. לעומת זאת, בחלבון של הביצה אין הרבה ויטמינים, אבל אין בה כולסטרול, אין בו הרבה קלוריות - רק 17 קלוריות בחלבון של ביצה אחת, ואפשר לאכול אותו באופן חופשי".