הפטיסרי "טאטי" משיק לרגל חנוכה בצק סופגניות המבוסס על חמאה וחלב, בהן סופגניית ריבה קלאסיות, סופגניית שוקולד, סופגניית גבינה, סופגניית וויסקי, סופגניית סניקרס ואפילו סופגנייה לילדים עם סוכריות צבעוניות ושברי אוראו.



טעמנו וחשבנו: בצק הסופגניות היה אוורירי ורך, והטעם מתקתק מעט ומפתה. טעמנו את סופגניית הוויסקי, שהחזירה אותנו לשנות ה-80 ולטעם הבונבוניירה עם הליקרים. גם סופגניית הסניקרס הייתה טעימה. מתוקה, אך לא מתוקה מדי. פשוט חלום. סופגניית הריבה הקלאסית הייתה גם כן מוצלחת, והמילוי היה מאוזן וממכר.


מחיר: 6.20-7.80 שקלים ליחידה.


ציון: 9.5




רולדין


רשת רולדין מציגה קולקציית סופגניות רחבה ומושקעת לרגל חג חנוכה. בין השילובים המעניינים תמצאו טעמי בננה קופי-טופי, מסקרפונה פירות יער, חלבה פיסטאש, סנט הונורה, פבלובה, קרים צ'יז ועוד. לצדן תשיק הרשת גם השנה את הקרולדין - קרואסון חמאה מטוגן במילוי קרם שוקולד לבן וקראסט של סוכר וניל.



טעמנו וחשבנו: הבצק היה מצוין: אוורירי, מעודן ולא שומני. גודל הסופגנייה היה מושלם. אהבנו מאוד את החלבה פיסטאש - שהיה ממולא בגנאש חלבה בציפוי שוקולד לבן, פקאנים וצ'ייסר פיסטוק. השילוב נשמע לנו מוגזם בהתחלה, אך הטעם היה אלוהי. אהבנו גם את השילוב של הסופגנייה במילוי קרם מסקרפונה וניל בציפוי פירות אדומים ועם מעטה שוקולד ואוכמניות, שהיה מתוק-חמצמץ.


מחיר: 5-11 שקלים ליחידה.


ציון: 9.5



רולדין. צילום: רונן מנגן




ביסקוטי


קונדיטוריית ביסקוטי החליטה להחזיר אותנו אל הילדות המתוקה עם קולקציית סופגניות בהשראת ממתקים וחטיפים ישראליים. לצד הסופגניות האהובות במילוי ריבה, קרם ריבת חלב וקרם שוקולד, הם מציעים מגוון סופגניות במילויי במבה, מרשמלו, שומשומיות, אגוזי ועוד.



טעמנו וחשבנו: בצק הסופגניות זכה לשבחים בעיקר כי אינו שומני או דחוס. סופגניית הריבה הקלאסית הייתה נפלאה. סופגניית הבמבה הרגישה מוזר בביס הראשון, אבל כשמתרגלים, זה ממש טעים. בסופו של דבר מתברר שסופגנייה ובמבה הן שילוב מנצח. איך לא חשבו על זה קודם? סופגניית המרשמלו הייתה שנויה במחלוקת: חלק טענו שהיא טעימה מאוד, אך לדעת הרוב, זו הייתה סופגנייה לא מוצלחת. לקרם הוורוד במילוי לא היה טעם של מרשמלו, אלא של צבע מאכל. את מילויי הטעמי והאגוזי ממש אהבנו. סופגניות מעולות ומקוריות עם מתיקות במינון הנכון. טעם של ילדות.


מחיר: 9 שקלים ליחידה.


ציון: 9



ביסקוטי. צילום: בועז לביא



קונדיטוריה שני


רשת קונדיטוריה שני משיקה לרגל החג סופגניות פרלינים - סופגניות קטנטנות שנועדו לנשנוש בלי נקיפות המצפון שאחרי. הסופגניות מגיעות במארז של 12 יחידות בטעמי יוגורט תות, קרם אגוזי לוז ושוקולד מריר, בראוניז אנד קרים, קוקונאט קרוז - עם קרם קוקוס ושוקולד לבן, בורבון מריר וקקאו ופיסטוק קלוי.



טעמנו וחשבנו
: הדבר הראשון שהרגשנו כשפתחנו את המארז של קונדיטוריה שני היה התרגשות. הסופגניות נראות כמו פרלינים קטנטנים ויפים, ואין ספק שאלו הסופגניות הכי מפתיעות שראינו השנה. גודלן מאפשר לחטוא באכילה בלי לחוש אשמה, וגם הטעם שלהן מצוין - פשוט נמס בפה. חלק מהמילויים היו מוצלחים יותר וחלקם פחות. קרם אגוזי הלוז והבראוניז היו מצוינים, יוגורט תות פחות מומלץ.


מחיר: 59 שקל למארז של 12 סופגניות.


ציון: 9



קונדיטוריה שני. צילום: יפעת כהן



מתוקה


קונדיטוריית מתוקה מציעה ליין סופגניות מגוון, שבמרכזו ניצבת הסופגנייה הקלאסית במילוי ריבה. לצדה יש מגוון סופגניות ביס: סופגניית תות סברינה - סופגנייה במילוי ריבת תות וקרם וניל קצפת בתוספת תות טרי, סופגניית טירמיסו, סופגניית שוקולד לבן ונוגט, סופגניית שוקולד חלב ופצפוצים וסופגניית אלפחורס.



טעמנו וחשבנו: הבצק של מתוקה הוא אחד הטובים שטעמנו. הוא אוורירי ולא דחוס, מתקתק קלות ולא שומני. המילוי המוצלח ביותר הוא זה של סופגניית תות סברינה - המרקם הבסיסי של הסופגנייה טעים ולא שומני מדי. התותים מתוקים ומשתלבים מצוין עם הקרם. מדובר בסופגנייה ששווה כל קלוריה. גם סופגניית השוקולד הלבן והנוגט הייתה מוצלחת. לא מתוקה מדי, אך מלאה במילוי עשיר.


מחיר: 5.50-8.50 שקל ליחידה.


ציון: 9



קונדיטוריית מתוקה. צילום: בני גמזו לטובה




ג'ייקובס


מאפיות הבוטיק ג’ייקובס השיקו לרגל חנוכה קולקציית סופגניות אפויות, שבאופן טבעי מכילות פחות קלוריות מאחיותיהן המטוגנות. הסופגניות מבוססות על בצק בריוש צרפתי. בין הטעמים: טופי קראנץ’ - מילוי קרם פטיסייר וניל וגנאש טופי מלוח; טירמיסו; פקאנצ’ינו - פקאן וקפוצ’ינו בגרסת הסופגנייה עם מילוי קרם קפוצ’ינו וציפוי שוקולד לבן; ועוד.



טעמנו וחשבנו: הבצק טוב ואינו מתוק מדי. הסופגניות אומנם נראות מעולה, אבל הן מעט עמוסות מדי. על הפררו רושה, למשל, הדעות היו חלוקות: היו שאמרו שהיא מעולה והיו שלא אהבו כלל. הטועמים ציינו כי גנאש השוקולד דומיננטי מדי וגובר על טעם המילוי. הטופי קראנץ’ היה הטעים והמפנק מהסופגניות שטעמנו. את הטירמיסו לא אהבנו כלל - הסופגנייה הייתה סתמית ולא מתוקה. לעומתה, הפקאנצ’ינו הייתה טעימה ומיוחדת, ויש בה טעם דומיננטי מאוד של קפה.


מחיר: החל מ-7.5 שקלים ליחידה.


ציון: 8.5



מאפיית ג'ייקובס. צילום: רוני נחמיאס



לחמים


מאפיית לחמים משיקה לקראת חנוכה סופגניות שמרים אווריריות עם מילויים קלאסיים וחידוש מעניין: סופגניית מרציפן ממולאת בריבת שזיפים שמגיעה במעטפת מרציפן Lubeca. חובבי המלוחים יכולים למצוא שם גם מגוון לביבות וגם צ’ורוס קשקבל מלוח שמוגש עם קרם פרש עירית.



טעמנו וחשבנו: מאפיית לחמים לא מאכזבת השנה. הסופגניות שלה קטנות ומתוקות עם מילויים לא מתחכמים, שמגיעים בבצק אוורירי ומעודן. טעמנו את סופגניית ריבת תות השדה, שהייתה טובה כמו שמצפים מסופגנייה קלאסית. סופגניית המרציפן הייתה חגיגה של ממש - יאהב אותה כל מי שאוהב שקדים. הריבה המעט חמצמצה שבתוכה מאזנת נפלא את המתיקות של המרציפן.


מחיר: 7-8 שקלים ליחידה.


ציון: 8.5



מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה



פיס אוף קייק


רשת קונדיטוריות הבוטיק "פיס אוף קייק" מציעה קולקציית סופגניות קלאסית, אך עם זאת יצירתית. הסופגניות נעשות מבצק המשלב חמאה וחלב. לצדן מציעה הרשת מגוון דונאטס מבצק טבעוני. תמצאו שם סופגניות במילוי ריבת תות, סופגניות במילוי וציפוי של שוקולד בלגי או נוטלה, סופגניות במילוי ריבת חלב, דונאט טבעוני בציפוי סוכר, דונאט טבעוני בציפוי חלבה, דונאט טבעוני בציפוי שוקולד בלגי ועוד.



טעמנו וחשבנו: בניגוד לאמריקאי, הדונאט של "פיס אוף קייק" אוורירי מאוד ולא דחוס. הטבעונות לא הורגשה בטעם. הציפויים של הדונאטס היו קלאסיים והשתלבו נפלא עם הבצק. גם הסופגניות של הרשת היו מוצלחות, לא מתחכמות ובמתיקות מעדנת. בדיוק מה שצריך כדי להתפנק עם הקפה.


מחיר: 5-6 שקלים ליחידה.


ציון: 8.5



פייס אוף קייק. צילום: מאיר בולקה




תשבי


לכבוד החג המאפייה ביקב תשבי מציעה קולקציית סופגניות על פי מתכון של הקונדיטור הראשי מייקל יטבראק, בשילוב שוקולד הפרימיום "ולרונה", בהן סופגנייה במילוי קרם ברולה שוקולד לבן איבואר, שוקולד מאנג'רי ופירות יער ומילוי של קרמל מלוח.



טעמנו וחשבנו: כל שילוב שעושים עם שוקולד ולרונה הוא מוצלח בעינינו, ואכן לא התאכזבנו. במאפייה של תשבי מציעים סופגניות מבצק טוב ולא שמנוני, שהדגש בהן הוא על המילויים המעניינים. האהוב עלינו היה שוקולד המאנג’רי ופירות היער, שהיה מושלם כמו קינוח שוקולד מפנק. גם הקרמל המלוח היה מעניין וסיפק משחק מעניין של מרקמים וטעמים.


מחיר: 8 שקלים ליחידה.


ציון: 8.5



תשבי. צילום: אור בן ימין





לחם יין


קונדיטוריית "לחם יין" מרעננת את מגוון הסופגניות הקבועות שלה ומציגה את הבומבולוני - סופגנייה איטלקית ממולאת בקרם פטיסייר וניל ומעליה סוכר. נוסף לבומבולוני אפשר למצוא גם סופגניות קלאסיות כמו סופגנייה במילוי שוקולד ובציפוי קרם שוקולד עשיר, סופגנייה במילוי קרם לוטוס ובציפוי קרם לוטוס, סופגנייה במילוי ריבת תות וסופגנייה במילוי ריבת חלב ובציפוי קרם ריבת חלב.



טעמנו וחשבנו: הבומבולוני היה מושלם והזכיר לנו את החופשה האחרונה בדרום איטליה. הבצק אוורירי מאוד ומזכיר מעט דונאט. הקרם היה מתקתק ולא כבד. הסופגניות הקלאסיות שטעמנו החווירו לעומת הבומבולוני, והיו בינוניות ותו לא.


מחיר: 5-8 שקלים ליחידה.


ציון: 8



קונדיטוריית לחם יין. צילום: בועז לביא




Back Door


השפית-קונדיטורית סאני דרעי והשף שחף שבתאי ל-Back Door by Sunny מאתגרים את החך עם סופגניות בניחוח אסייתי. ההשקה כוללת סופגניות בשלושה טעמים: קרמל מיסו, שוקולד קפה וייטנאמי וסופגנייה קלאסית ממולאת בריבת תות וליים. הסופגניות עשויות מבצק שמרים אוורירי.



טעמנו וחשבנו: כשטועמים את הסופגניות של Back Door מבינים שאין סוף ליצירתיות. מבין השלוש, מילוי הקרמל מיסו היה הכי מעניין. זהו רוטב קרמל עם מחית סויה מיסו, מתוקה אך גם מלוחה. הסופגנייה מעוטרת בסוכריות קרמל קראנצ'יות. ריבת התות הייתה טעימה, אך לא מעניינת. מילוי השוקולד והקפה הווייטנאמי היה מאכזב בעינינו, והטעמים לא השתלבו כלל.


מחיר: 8 שקלים ליחידה.


ציון: 7.7



Back Door. צילום: יהונתן בן חיים




בוטיק סנטרל


רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעה לרגל הכריסמס וחג החנוכה סופגניות בריוש אפויות, במילוי של ריבת תות, שוקולד נוטלה, קרם פטיסייר, רום מסקרפונה ודובדבני אמרנה.



טעמנו וחשבנו: את הסופגניות האפויות של בוטיק סנטרל צריך ככל הנראה לאכול עם העיניים. מדובר בסופגניות בריוש אפויות וקטנות, יתרון לסופרי הקלוריות ושומרי המשקל. הן מגיעות בשלל ציפויים מרהיבים ותוספות צבעוניות, אבל בגזרת הטעם הן מאכזבות. הבצק אינו אוורירי דיו, מילוי הרום מסקרפונה היה חמצמץ יתר על המידה וקרם הפטיסייר השתלט על טעמה של הסופגנייה.


מחיר: 7 שקלים ליחידה.


ציון: 7.5



בוטיק סנטרל. צילום: יח"צ