הגמר המקומי של תחרות מותג הג'ין הבריטי BEEFEATER IXLDN6 התקיים בשבוע שעבר בבר הפסאז' ברחוב אלנבי בתל אביב. לאנשי הלילה והאלכוהול שהגיעו לאירוע חיכתה קבלת פנים קרירה נוסח לונדון: הכניסה לפסאז' הפכה לתחנת טיוב (הרכבת התחתית של אנגליה), שומר בריטי הסתובב בין האורחים, הוצב תא טלפון אדום, הוצעו מפות של תחנות הרכבת ועוד. הברמנים הטובים בארץ, שהגיעו ממיטב הברים המובילים (ג'ספר, אימפריאל, פרנץ' 57), התמודדו על הכנת קוקטייל הג'ין הטוב ביותר, בהשראת סרטים לונדוניים אייקוניים כגון "סנאץ'", "נאום המלך", "ג'יימס בונד" ועוד.



לכבוד התחרות, הגיע לארץ שגריר BEEFEATER העולמי, סבסטיאן המילטון מאדג', ששפט בתחרות לצד שני אורחים נוספים שהגיעו לארץ במיוחד: מנהל המותג מקפריסין, פטרוס פטרו, וקוסטס ניקולאיידיס, מנהל "אלכימי", בית הספר המוביל לברמנים בקפריסין.



מותג הג'ין BEEFEATER נוסד בשנת 1820 בידי ג'יימס בורו, אשר רכש מזקקת ג'ין בלונדון והחל בייצור ג'ין. המותג קנה לו שם בינלאומי באיכות העשייה, ומרכיבי הג'ין הם אלכוהול טהור ומים בלבד. המזקקה מייצרת שני סוגי ג'ין: המקורי והקלאסי – BEEFEATER London Dry, בעל ארומת פרי ייחודית, ולצדו BEEFEATER24, הכולל 12 רכיבים בוטניים נוספים המעניקים לו טעמים וארומות עשירים.



הזוכה בתחרות המקומית, מור קורל מבר 223 התל אביבי, תייצג את ישראל בגמר הבינלאומי שיתקיים בלונדון בפברואר 2017. קורל גברה על מתחריה עם הקוקטייל The Travel Bookshop Martini, שמקור ההשראה ליצירתו היה הסרט "נוטינג היל". אתם מוזמנים לנסות את זה בבית. 



הקוקטייל המנצח. צילום: אורי כרמי



The Travel Bookshop Martini


60 מ"ל ג'ין Beefeater London Dry


15 מ"ל סירופ פאי תפוחים: סירופ תפוח חמצמץ בתוספת תיבול של בוטנים וקינמון


15 מ"ל תערובת תה "חנות ספרי הטיולים" (תה עם הל, מרווה וקינמון)


20 מ"ל מיץ לימון


15 מ"ל חלבון



לציפוי:


אבקת ציפורן וסוכר




יקב



בדרך היין


יקב פסגות מזמין אתכם לבקר ביקב במהלך חנוכה וליהנות מטעימות יין חינם וממבצעים ברכישת יינות. לדוגמה: ארגז ובו 12 בקבוקי יין שמיטה "7 אדום" במחיר של 400 שקלים בלבד (מחיר רגיל לבקבוק: 60 שקלים).



יקב פסגות הוא יקב שמשלב בין ערכים, תנ"ך, נוף ויין. היקב הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. עד לבציר 2016 הגיע היקב לייצור של כ-300 אלף בקבוקים בשנה, יותר מ-70% מהם מיוצאים לעשרות מדינות בעולם. כרמי היין נטועים על טרסות גיר בגובה 700-900 מטר מעל פני הים בהרי בנימין והשומרון - טרואר המייצר פרי מרוכז ואיכותי. יינות היקב רבי עוצמה, בעלי טעם וארומה ייחודיים, וכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים לידע וטכנולוגיה מתקדמים.



ב-2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום.


"7 אדום" הוא יין שמיטה מבציר 2015. מדובר ביין שמתאים לשתייה שעומדת בפני עצמה או מלווה קדרות ותבשילי בשר בעלי טעמים עמוקים. מתאים מאוד לעונת החורף.



25-29 בדצמבר 2016, שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-17:00, שבתות וחגים: סגור, כשר, לפרטים נוספים: 02-9979333 או באתר: www.n-binyamin.co.il



יקב פסגות. צילום: יח"צ



אירוע



שביל החלב


רכז המבקרים של מזקקת הוויסקי "מילק אנד האני" מזמין לבלות את השעות האחרונות של 2016 בדרך שונה ואחרת: סיורי טעימות בעקבות ייצור המשקה המפורסם. סיורי New Year - New Make יכללו כניסה ל"קודש הקודשים": חדר החביות וטעימה היישר מהחבית. זאת הפעם הראשונה שמרכז המבקרים מציע לקהל הרחב סיור מורחב ובו, נוסף לטעימת שלושה תזקיקים שראו אור, גם כניסה לחדר החביות וטעימה של תזקיקים מתיישנים היישר מהחבית. זו הזדמנות נהדרת לחוות את ההתיישנות ואת ההשפעה של העץ על טעמי הוויסקי. הסיור מקיף את כל תהליך הייצור, בהם הטיפול במים, הטחינה במגרסה העתיקה, הבישול והתסיסה במכלים שנבנו והותאמו בלעדית ל"מילק אנד האני".



מזקקת "מילק אנד האני", התחייה 16, תל אביב. בשל מגבלות הכניסה לחדר החביות, מספר המשתתפים מוגבל לעשרה בסיור. יתקיימו שני סיורים: האחד בשעה 20:00 והשני בשעה 22:00. מחיר למשתתף: 120 שקלים. הרשמה מראש בלבד בטלפון.


03-6320491, בפייסבוק של המזקקה או באתר שלה.



מרכז המבקרים של מזקקת הוויסקי "מילק אנד האני". צילום: יפעת זוהר



משקה



הנאה אבסולוטית


וודקה אבסולוט ממשיכה לחדש עם מהדורת סוף שנה מיוחדת של בקבוק כחול בעיצוב א-סימטרי: Absolut Facet. האסתטיקה המיוחדת של הבקבוק החדש מזכירה רגעים ספונטניים של חיי לילה ומדגישה שהלילות המוצלחים ביותר קורים לרוב ללא תכנון מראש. הקצוות המעוגלים של הבקבוק לוטשו באופן אמנותי כדי ליצור פאות רבות שלוכדות את האור בדרכים שונות ומסמלות את הכיוונים הרבים שאליהם האבסולוט יכול לקחת אותך.


מחיר ל-700 מ"ל: 80 שקלים.



וודקה אבסולוט. צילום: יח"צ