איך משתנים מתחמים. לפני 10 שנים לא נמצא התל אביבי שירצה להתקרב למתחם יד חרוצים. מתחם "הרשע והפשע" של האוכלוסייה שאינה הוא. לעיריית תל אביב ולמשטרה לקח קצת זמן לקלוט את זה (בכל זאת, התרחשו שם כמה רציחות שזעזעו את המדינה), אבל בסוף הצליחו לנקות את המתחם. זה לא היה מסובך, אגב: נתנו צווי סגירה למועדונים ונגמר הסיפור.



ובחזרה להווה: באותו המתחם, אני יושב על בר מגניב בסטייל ניו יורקי, שממוקם בתוך מלון מגניב עוד יותר. זוהי מסעדת Clash במלון Nyx, שבימים אלו משיקה על הבר שלה ערבי קונספט קבועים בימי שלישי, שבהם תוכלו ליהנות מתפריט הקוקטיילים החדש של המסעדה לצד מנות רואו פוד מותאמות ומוזיקה מנעימה של Dj Tomer.



מי שתנצח על ערבי הקוקטיילים בשלישי ועל תפריט האלכוהול בכלל היא תהל חליוי (28). "האג'נדה שלי לגבי אוכל ואלכוהול היא שזה פשוט אמנות במלוא מובן המילה", היא אומרת, "ברגע שלקוח מחסיר פעימה - אני עשיתי את שלי".



אחרי שנים של עבודה במטבחים של דלאל, אונאמי וכתית, החליטה לעבור דווקא לבר, אבל נשארה נאמנה ליסודות המטבח: "ההשראה שלי לקוקטיילים היא פירות וירקות העונה. אני מאמינה שאפשר לעשות מכל פרי וירק קוקטייל. אין חוקים בעולם הקוקטיילים. כל עוד יש איזון טוב וטעמים טובים, הכל הולך. קח לדוגמה בלאדי מרי: עגבניות, מלח, פלפל וטבסקו. בגדול זה נשמע כמו מרק טוב, אבל תוסיף לו וודקה וקיבלת בלאדי מרי".



אז היום כל הקוקטיילים מלאים בעשבי תיבול, פירות וירקות. מה הדבר הבא?


"לדעתי התמורות לשנה הבא הן קוקטיילים מולקולריים. זה גם הדבר הבא שאני הולכת לעשות".



ואם ביום שלישי לא בא לכם, כל יום בין השעות 16.00 ל־20.00 , מוצע תפריט הקוקטיילים החדש של המסעדה במתכונת של 1+1 חינם. 


Clash, מנחם בגין 48, תל אביב



תודו לנו בבוקר



פיתוח ישראלי חדש בשם Drink Over יעזור לכם להפיג את ההנגאובר. מדובר בתוסף תזונה טבעי, שמסייע בהפחתת החמרמורת ובתהליך ההתאוששות לאחר צריכת אלכוהול. התוסף מורכב מטריסודיום ציטרט, סודיום ופוטסיום כלוריד, לציסטאין ואבץ גלוקונט, ומטרתו לזרז את תהליך הפירוק של האלכוהול העודף, לחזק את יכולת התגובה הטבעית של הגוף לעיבוד האלכוהול ולמנוע כאבים, בחילות והתייבשות, הנגרמים מצריכת אלכוהול מופרזת. לוקחים קפסולה אחת לאחר צריכת האלכוהול וההשפעה מגיעה תוך דקות. מחיר: 24.90 שקלים.



משפיע תוך דקות אחדות. Drink Over, צילום: אורי גרון
משפיע תוך דקות אחדות. Drink Over, צילום: אורי גרון




גן עדן של שותים



עכשיו, כשהסילבסטר מאחורינו וברור שלא שתינו מספיק אלכוהול, משיקה יינות ביתן פסטיבל אלכוהול ומציעה מבצעים שווים.



אז מה יהיה לנו שם לאורך כל חודש ינואר? וויסקי, וודקה ויין במחירים שקשה להישאר אדיש אליהם. למשל: וודקה גרייגוס 750 מ"ל ב־119.90 שקלים, וויסקי ג'יימסון 700 מ"ל ב־99.90 ₪, וויסקי ג'וני ווקר שחור 700 מ"ל ב־109.90 שקלים, וויסקי בלנטיינס 700 מ"ל ב־74.90 שקלים, סדרת יינות חרמון יקבי רמת הגולן ב־ 29.90 שקלים והסדרה האזורית של יקבי כרמל ב־39.90 שקלים.



קשה להישאר אדישים למחירים. פסטיבל אלכוהול ביינות ביתן, צילום: יח"צ
קשה להישאר אדישים למחירים. פסטיבל אלכוהול ביינות ביתן, צילום: יח"צ



מגע של זהב



לחובבי הקוניאק: קוניאק מיוקוב V.S.O.P משווק בישראל לכבוד השנה החדשה במארז חדש, ובו גם זוג כוסות יוקרתיות באותו המחיר של בקבוק הקוניאק לבדו: 199 שקלים.



קוניאק מיוקוב מיוצר מענבי אוני בלאן (המכונים בקוניאק "סנט אמיליון") הנחשבים כענבים האיכותיים ביותר לייצור קוניאק. לאחר שהענבים הופכים ליין הם עוברים זיקוק דודי כפול ומשם מוכנסים לחביות עץ אלון צרפתי ליישון למשך שנים ארוכות. ערבוב הקוניאק נעשה רק מאותן חביות שהגיעו לשיאן ותחת שרביטו של המאסטר בלנדר, שלו ניסיון עתיר שנים. אלכוהול בנפח: 40%. ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים.



מיוצר מהענבים האיכותיים בחבל קוניאק. מארז מיוקוב, צילום: אסף לב
מיוצר מהענבים האיכותיים בחבל קוניאק. מארז מיוקוב, צילום: אסף לב