כל מי שעוקב, חי ונושם, כמוני, את תחום המזון והקולינריה, בוודאי כבר נתקל בשם רחלי קרוט, שהייתה במשך תקופה ארוכה עורכת האוכל באתר "נענע 10". בשלוש השנים האחרונות משמשת קרוט כעורכת ואחת הבעלים של האתר FOODPAGE ומתפעלת עמוד אינסטגרם שוקק שסובב סביב אוכל. היא מרבה לכתוב על אוכל ולשוחח על אודותיו, לטעום, לבשל, לאפות, לנסות מתכונים מעניינים, ללמוד בסדנאות שונות ומקולגות ועוד. כשאנו נפגשות באירועים קולינריים, השיחות שלנו תמיד סובבות סביב החידושים האחרונים בתחום, מוצרים חדשים, אופנות בישול חדישות ומתכונים מעניינים שבהם נתקלנו.



בימים אלו השיקה קורט אתר אוכל משלה תחת השם קרוטית - www.krutit.co.il. "סוף־סוף מקום קטן משלי", היא כתבה באתר החדש, "המקום הזה, שאני קוראת לו בית, הוא שלכם בדיוק כפי שהוא שלי. אני יותר מאשמח אם תיכנסו ותשוטטו, תריחו ותטעמו, ובעיקר תרוצו למטבח".



אחרי הזמנה מפתה זו נכנסתי לבקר באתר. עיצובו עדין, מזמין ונוח להתמצאות. הוא מכיל שלל מתכונים מגוונים ומעניינים, אך את תשומת לבי צד בעיקר מתכון להכנת טראפלס. הטראפלס בתמונה נראו לי קצת אחרת מאלה שהכנתי אי פעם בחיי. נתחיל בעובדה שהם מרובעים ולא עגולים, הם אינם מצופים באבקת קקאו או בציפוי אחר, הם ללא שמנת מתוקה, ללא קרם קוקוס, אין בהם מוצרי חלב, ובמקום כל אלו מצאתי במתכון טחינה גולמית ובכמות גדולה.


ברור לכם מה היה השלב הבא, נכון? חיפשתי בארון המזווה שלי את המצרכים: שוקולד מריר, טחינה ואגוזים. לשמחתי, הם היו שם, ובתוך דקות ספורות כבר התחלתי להכין את הטראפלס, שאחרי פחות משעת עבודה אחת היו כבר מוכנים לצילום. האמת, הם ממש נחטפו מסט הצילומים. דבר שמבטיח שנכין אותם שוב לקראת סוף השבוע. 



ללא מוצרי חלב. הטראפלס של רחלי קרוט, סגנון וצילום: פסקל פרץ-רובין
ללא מוצרי חלב. הטראפלס של רחלי קרוט, סגנון וצילום: פסקל פרץ-רובין



ריבועי טראפלס שוקולד וטחינה



החומרים (לכ־30 יחידות):


200 גרם שוקולד מריר


220 גרם (כוס) טחינה גולמית


2 כפות סילאן או מייפל – לא חובה ואפשר גם כף אחת בלבד או דבש


1/2 כוס פקאנים טבעיים



אופן ההכנה:


1. מרפדים תבנית אינגליש קייק או תבנית מרובעת 15X15 בנייר אפייה.


2. קולים את האגוזים על מחבת חמה, ללא שמן, תוך כדי ערבוב, עד שהם מזהיבים מעט. מוציאים לקרש חיתוך, ממתינים עשר דקות וקוצצים גס. חשוב לקלות את האגוזים, לחכות עד שהם מתקררים מעט ורק אז לקצוץ.


3. מניחים את השוקולד בקערה שמתאימה למיקרוגל וממוססים בפולסים של 30 שניות, עד שנוצר רוטב שוקולד חלק ומבריק. מוסיפים טחינה גולמית וסילאן ומערבבים היטב.


4. מוסיפים את האגוזים (משאירים שלוש כפות בצד לפיזור מעל) ומערבבים.


5. מעבירים את התערובת לתבנית ובה נייר אפייה ומשטחים לגובה אחיד (בערך סנטימטר אחד).


6. מפזרים את האגוזים הקצוצים שנשארו בצד ומעבירים למקרר עד להתייצבות. התהליך נמשך בערך שעתיים.


7. חותכים לקוביות בסכין חדה, עדיף כזאת שבילתה כמה דקות בכוס מים רותחים, ומאחסנים בקופסה אטומה במקרר.


 



טיפסקל


להכנת הטראפלס ללא סוכר השתמשו בשוקולד באחוזי קקאו גבוהים וללא סוכר. אפשר גם להשתמש בדבש או בסילאן ללא סוכר או בסירופ אגבה.


השילוב בין השוקולד לטחינה מקנה מעט טעם של חלבה. אם אתם בעניין של חלבה, כדאי ואף רצוי לגוון את המסה במעט חלבה אמיתית להדגשת הטעם.


השתמשתי באגוזי פקאן קלויים ובמעט אגוזי פקאן מסוכרים לעיטור. אפשר לגוון באגוזים אחרים כמו פיסטוקים, אגוזי לוז ואגוזי מלך. הקפידו על קליית האגוזים, שמקנה לריבועי הטראפלס מרקם פריך ומראה משובץ, שמתגלה בחיתוך.


רוצים להתפרע? שלבו פירות מיובשים - צימוקים, חמוציות, תאנים קצוצות ועוד.