לא כל יום משיקים בגולדסטאר בירה חדשה. בפעם קודמת שעשו את זה, לפני שלוש שנים, הייתה זו הגולדסטאר הלא מצוננת, שהתבררה כבירה מוצלחת מאוד וכובשת נתח מרשים בברים ובמקומות הבילוי. עכשיו משיק המותג את SlowBrew, וכשמה כן היא - בירה שמיוצרת בתהליך תסיסה אטי וממושך (פי שניים יותר זמן מתהליך ייצור גולדסטאר רגילה), המאפשר מיצוי מלא של הלתת והכשות ומוביל ליצירת בירה בעלת עומק, איזון ונוכחות רבת-עוצמה. מדובר בבירת לאגר כהה וחזקה עם 10% אלכוהול.



לכבוד המאורע ביקרתי במבשלות טמפו, שם מייצרים את הבירה, כדי לפגוש את הברומייסטר הראשית של החברה, מרינה זלצר. "יש לי תואר B.Sc בהנדסת ביוטכנולוגיה עם התמחות במזון", מספרת זלצר, "לקראת סיום התואר התחלתי לעבוד בתחום המיצים אך תמיד נהניתי לשתות בירה, והתחום נורא עניין אותי. כשראיתי שטמפו מחפשים עובד למחלקת איכות לקחתי את ההזדמנות בשתי הידיים. התחלתי לעבוד ב-2010 בתחום האיכות, ובכל הזדמנות שהייתה לי הייתי מתלווה לברומייסטרים דוד הרלינג ובוריס קזיאנסקי ז"ל. למדתי מהם המון וצברתי ידע בתחום. בהמשך הפכתי לטכנולוגית ייצור, וב־2015 התחלתי את תפקידי כטכנולוגית הבירה הראשית (ברומייסטר). במקביל לעבודתי אני כל הזמן מתמקצעת ולוקחת קורסים והשתלמויות בחו"ל".



מה זה אומר להיות ברומייסטר בפועל?
"אני מגיעה בבוקר ועושה סיבוב במחלקות הייצור והמעבדה ובודקת את הפרמטרים בכל התהליכים השונים. לאחר מכן נפגשת עם הצוות ומדברים על אירועי אותו היום ועל תוכנית העבודה. מדי צהריים כל הצוות מתכנס לטעום את חומרי הגלם ואת הבירות שנמצאות בשלבי הייצור השונים. במקביל לעבודה השוטפת אנחנו עסוקים כל הזמן בפרויקטים ובפיתוחים חדשים בשיתוף עם מחלקת השיווק".



איך נולד הרעיון לבירה החדשה?
"עבדנו על פיתוח הבירה כשנתיים, כאשר הרעיון שהנחה אותנו ושעומד כל הזמן לנגד עינינו הוא לראות איך אפשר להעצים לצרכן את חווית גולדסטאר. אחד הרעיונות שעלו היה לשחק עם פרמטר הזמן, כלומר למתוח את שלבי היצור השונים ולראות כיצד זה ישפיע על התוצאה".



מי קהל היעד של הבירה? זיהיתם איזשהו צורך לבירה חזקה יותר, ולכן יצרתם אותה?
"קהל היעד הוא כל צרכני הבירה בישראל, וביניהם גם צרכני בירות חזקות. הבירה יוצרה מתוך הרצון לספק לצרכנים חוויית גולדסטאר אחרת ולתת להם עניין ואפשרות לגוון". 



בירה גולדסטאר SlowBrew תושק תחילה בחנויות האלכוהול הנבחרות ובחביות מזיגה בברים ובפאבים נבחרים.



תערוכת Sommelier. צילום: דיוויד סילברמן



תרבות יין


תערוכת Sommelier 2017, התערוכה המקצועית של ענף היין והמסעדות תתקיים בהיכל התרבות בפעם ה-13, ובה שלל חידושים: יקבים המציגים בפעם הראשונה בתערוכה, יינות מזנים ייחודיים, מתחם סדנאות של בית הספר הבינלאומי WSET, ובפעם הראשונה – טקס חלוקת "פרסי היין של המסעדות".



תערוכת Sommelier היא תערוכת היין הגדולה והמקצועית ביותר בארץ, ומארחת על פני 3,000 מ"ר מגוון רחב ומסקרן של יקבים ויבואני יין. בתערוכה יוצגו מאות מותגי יין מהארץ ומהעולם לצד החידושים בעולם היין, מגוון ארונות יין ומוצרים נלווים, בהם Coravin - אחד ממוצרי היין החדשניים, המאפשר לשמור על איכות היין גם לאחר פתיחתו של הבקבוק.



עוד מחכה לנו בתערוכת 2017 Sommelier: יינות ישראלים חדשים, יינות מהרשות הפלסטינית (יקב כרמיזן), יינות מזני ענבים ייחודיים, יינות בינלאומיים, בהם,לראשונה, יינות בלקניים, סאקה מיפן וגם תזקיקים ישראלים איכותיים ומסקרנים. 



תערוכת 2017 Sommelier,
30-31 בינואר בין השעות: 11:00-19:30, היכל התרבות תל אביב. 



תכשיט של יין


בימים אלה משיק יקב בן-חיים שיתוף פעולה יוקרתי עם חברת הקריסטלים והתכשיטים העולמית Swarosky. במסגרת שיתוף הפעולה תושק סדרה מפוארת של בקבוקי מגנום (1.5 ליטר) ובקבוקי דאבל מגנום (3 ליטר) מסדרת Grande Reserve (שזכו במדליית Double Gold) עם עיטור נוצץ של אבני חן פרי עבודת המעצב הראשי של החברה. הסדרה כוללת בקבוקים מסוג Cabernet Sauvignon GR 2010 ותוצע בכמויות קטנות של 150 בקבוקים בלבד, כל בקבוק ממוספר וממותג בידי שתי החברות.



יקב בן-חיים הוא יקב בוטיק משפחתי, המפיק יינות בשיטה המסורתית של יינות למשמרת Vins de Guarde של העולם הישן, המיועדים להתיישן שנים רבות. 



מחירים: מגנום (1.5 ליטר) - 1200 שקלים. דאבל מגנום (3 ליטר) - 3,200 שקלים. אפשר להשיג ביקב בן-חיים ברמת השרון או בדיוטי פרי.

כל בקבוק ממוספר וממותג על שתי החברות - יקב בן-חיים ו-Swarovsky. צילום: אלעד ברמי