בדרך כלל חשים בהתעוררות הזו לקראת אפריל, כשהאביב מתחיל לשלוח אותות חמים, אבל החלה התעוררות בתחום המסעדנות כבר בימי החורף הקרים, עם ריגוש באוויר ומלא תפריטים חדשים, כך שאין סיבה לשבת בבית, למרות הגשם המובטח.



ארוחת שחיתות ושמפניה בדלאל


תארו לכם שלכל מנה מטורפת שהשף גולן גורפינקל רקם במיוחד לחגיגה תתלווה טעימת מואט מיוחדת שהותאמה במדויק למנה. אז לכבוד הגעתו לארץ של שגריר יקיימו בדלאל ארוחת שחיתות מטורפת עם טעימות מותאמות למנות. התפריט יישאר לעת עתה סודי וייחשף כמובן רק בערב עצמו, שיתקיים ביום רביעי 25.01.2016 החל מהשעה 18:00.



תפריט פיקס סודי בן ארבע מנות (פתיח, ראשונה, עיקרית וקינוח) הכולל את מנות התפריט ואת ארבעת טעימות שמפניית מואט ושנדון המשתנות שהותאמו במיוחד לכל מנה, בעלות של 440 ₪ לסועד.



*ניתן יהיה להזמין צמדים גם בנפרד: מנה+כוס מואט. החל מ-75 ש"ח לצמד. להזמנות: 03-5109292



חדש בשכונה:קפה אל נור 


קפה אל נור - מעדנייה-מסעדה חדשה נפתחה לאחרונה והיא כבר מרגשת את הסביבה. קפה אל נור נפתח על חורבות מסעדת ברטי שבכיכר מסריק והוא משלב הפתעות מהמטבח הערבי, הפרסי, תוניסאי ועוד. ממתוקים מענגים ממולאים בקוקוס ובסבוסה עם אגסים דרך קובנייה טלה עם ראס אל חנות, פרגית ביוגורט, תבשיל טלה ועד מגש מזטים מענג (מסבחה שעועית, דגים כבושים, מאשוויה, איקרה ועוד), מרק חרירה מטורף ומיני מאפים גדושי ירק מהמעדניה.



בבוקר תוכלו להתפק על כריכים ומאפים, בצהריים על בראנצ׳ים שמחים על איזה ערק או יין ובצהריים מנות משובחות ומושקעות. בקרוב בקרוב המקום ייפתח גם בערב. כמובן שמהעדניה אפשר לקחת מני ממרחים, מאפים, לחמים, כריכים, מתוקים, שמני זית, ירקות ודגים כבושים ועוד עוד ועוד. בהחלט מקום ששוה לאמץ ומהר



קפה אל נור: המלך ג'ורג' 88, תל אביב. 03-9033995. ראשון-שבת לא כשר



רושפלד תוקף שנית


בלי לנוח יותר מידי ואחרי קצת באלאגן משפטי, ניתן לפרסם שרושפלד פותח מקום חדש נוסף יחד עם שותפיו למיסטר קארי. מעט אירוני אבל הפרויקטהחדש ייפתח במקום שששכנה הרברט סמואל וייקרא מיסטר קומאר, מחווה לחנות תבלינים אקזוטית וססגונית. לא מדובר במסעדה אלא בחלל ארוחות משתנה שיפתיע כל פעם מחדש בהתאם לחשקיו של רושפלד. ע"פ התיכנון החלל אמור להיפתח בעוד כחודש. אנחנו נמתין בכליו עיניים.



מיסטר קומאר. קויפמן 6, תל אביב. לא כשר



פסטיבל ארטישוק ירושלמי


בין התאריכים24-26/01 יתקיים לראשונה פסטיבל 'ארטישוק ירושלמי' .ברחבי ירושלים ובמשך שלושה ימים יציעו מנות ספיישל, פיצות מיוחדות, מרקים, קישים, פסטות, תוספות להמבורגר, תבשילים, קינוחים, קוקטיילים, סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה, סדנאות בישול, הרצאות טעימות, שוק אומנות Arty-Shuk, הופעות של יוצרים מקומיים, מסיבות ועוד, והכל על בסיס ארטישוק ירושלמי.



פסטיבל ארטישוק ירושלמי הוא פרויקט ראשון של איגוד המסעדות, הברים ובתי הקפה בירושלים לשנת 2017 כחלק מסדרה של אירועים קולינריים המתוכננים בבירה בחודשים הקרובים.



לרשימת המסעדות המשתתפות בפסטיבל ארטישוק ירושלמי. 



פסטיבל פאייה בויקי כריסטינה


ויקי כריסטינה, המסעדה ובר היין, החליטה לעשות כבוד למלכה של האוכל הספרדי - הפאייה. המסעדה תשיק החודש תפריט פסטיבלי של פאייות ובו 10 מנות מיוחדות ושונות מפאייה קלאסית, דרך ים תיכונית, טבעונית ועד פאייה אסייתית. 



 בערבי הפסטיבל יתקיימו הופעות חיות של רקדניות ונגנים ספרדיים. בין הפאיות שישתתפו בפסטיבל: זוקיני, ערמונים ופטריות שימאג'י, פאייה טבעונית עם שלל ירקות ירוקים, פאיה עם שלל פטריות וגבינת מנצ'גו מסורתית, פאייה עם דג ים ברוטב אדום פיקנטי,פאייה קלאסית עם מיקס פירות ים וסרטן כחול,פאייה עם שרימפס קצוצים, אספרגוס, זעפרן ולימון,פאייה עם מולים ונקנקיית צ'וריסו בציר יין לבן ועוד. המחירים ינועו בין 19-65 ש"ח לפאייה.



**ניתן יהיה להזמין, בתאום מראש, פאייות למספר רב של סועדים והמחיר ייקבע לפיו.



ויקי כריסטינה, התחנה, נווה צדק, 03-7367272



מסעדת פריים שברמת החייל משיקה תפריט חורף


מסעדת פריים (frame) ברמת החייל, היא מסעדת פיוז'ן אסייתי מהוותיקות בנוף הצפון תל אביבי בשיאו של החורף שאיחר להגיע, משיקה המסעדה תפריט חורפי במיוחד, השם דגש על חומרי גלם עונתיים כגון אספרגוס, פטריות שונות ופירות ים, וכולל מנות מחממות ומנחמות שמשכיחות את הקור שבחוץ.



בין המנות החדשות: סלט מיקס פטריות עם פטריות טמאקו, שיטקי, יער ופטריות יער ברוטב טריאקי חם 52 שקלים, פיצת טונה אדומה 69 שקלים, לחמניות באו עם כבד אווז 89 שקלים, מולארד ברוטב פקין על פולנטת תירס 102 שקלים, ריזוטו פירות ים ומחית כמהין 98 שקלים, פפרדלה שקדי עגל, יוזו ופרנו 98 שקלים, מגוון יצירתי וייחודי של סושי ועוד. המסעדה פועלת בכל ימות השבוע עד השעות הקטנות של הלילה. 



מסעדת Frame רמת החייל ראול ולנברג 2 רמת החייל, 03-6498080



משתה "הים סוער"


השף יוגב ירוס (מטבחצר) חובר אל צלם הקולינאריה דן לב לערב משותף בו יבשלו יחדיו משתה "הים סוער" שילווה ביינות של יקב נטופה. המשתה יתקיים בסטודיו של דן לב בתאריך 31/1/17 בשעה 20:00. מחיר המשתה 290 שקלים (כולל שתיה קלה ויינות, לא כולל שירות).



בתפריט: פוקאצ'ינות חמות מהאבן עם חמאת אנשובי, נמל פלרמו- שומר חי, אורגנו טרי, תפוזי דם, תזוס, פלפל חריף, שמן זית צעיר, קונפי דג על תפוחי אדמה באטר, קרפצ'יו קריסטל, שקשוקה לב ים עם קלמרי סגול, סבידה ממולאת, ביצים של שלוים ודגי ים, ולקינוח – טרטופו שוקולד 70% קקאו ומלח אוקיינוס ופיסטוק קלוי וגם עוגת שקדים באסקית. 



לפרטים והזמנות: יוגב 0525568516, דן 0524878284



מינה טומיי מחדשת את תפריט שירות המשלוחים


הרשת בראשותו של השף משה בדישי מונה שלושה סניפים ומאגדת תחתיה חמישה מטבחים מהיבשת הרחוקה: הודו, יפן, תאילנד, ויאטנם וקוריאה. מעתה מאפשרת הרשת להנות מחמשת המטבחים האסייתיים שהיא מציעה מבלי לצאת מהבית, זאת בעזרת שירות המשלוחים הפעיל בשלושת הסניפים של הרשת (ת"א, חיפה, קריית-ביאליק). 



בין המנות: מלאי כופתא 42 שקלים, מרק טום יאם 37-42 שקלים, מרק איטריות אודון 52-59 שקלים, סי-פוד נודלס 67 שקלים, פאד סי יו 54- 67 שקלים, צ'קן טיקה מאסלה 72 שקלים, גרין קארי 62 שקלים, ריינבאו רול - ירקות במעטפת טונה, סלמון, שרימפס ויילו טייל 42 שקלים, קומבינציות סושי שונות 52-82 שקלים.



מינה טומיי משלוחים: 1-700-504-506, באתר: www.minna-tomei.co.il



איטלקית חדשה ברעננה: מסעדת פסטה קורטה


"המוטו שלי הוא שאוכל טוב ואיכותי לא חייב להיות יקר", כך אומר שחר מאור, השף והבעלים של מסעדה חדשה ברעננה בשם "פסטה קורטה", מסעדה איטלקית וכשרה. את כל האוכל בתפריט מכינים במסעדה עצמה: מהפסטות והפיצות כולל הרטבים ועד רמת הבישקוטי. המחירים נמוכים ביחס לשוק: רוב תפריט המסעדה נע בין 20-52 שקלים, כאשר המנה היקרה ביותר היא פילה מוסר ים על ריזוטו (79 שקלים). מחירי המנות הראשונות הן עד 28 שקלים והקינוחים כולם עד 22 שקלים בלבד.



בין המנות:  "נודי"- כופתאות ריקוטה בחמאה שרופה לצד קרם פולנטה וסלסה ורדה – (26 שקלים), לזניה "פתוחה" - שכבות של עלי פסטה, תרד, בטטות צלויות, ריקוטה ומוצרלה ברוטב שמנת תרד (43 שקלים), טליאטלה ים תיכונית - עגבניות שרי צבעוניות, ארטישוק רומאי, זיתי קלמטה, פלפל חריף, עשבי תיבול ושבבי בולגרית (42 שקלים), בקינוחים בין היתר קנולי גבינה פירורים - מוס גבינה פירורים, אגסים ביין וקרם ערמונים (22 שקלים).



עמל 1, רעננה. טל': 09-7748060.