גודל המנות אומנם מצליח רק לדגדג את קיבולת הקיבה, אבל ב"ברנז'ה" הן כל כך מוקפדות, כל כך טריות, כל כך טעימות, שאיכשהו כבר לא אכפת לכם לשתות, לנשנש וליהנות, ואחר כך לצאת לאבן גבירול ולחפש שווארמה. למי שזה מתאים, מומלץ שייהנה מהפינצ'וס (מעין ברוסקטות קטנטנות) ועליהן ארטישוק צלוי וגבינת מנצ'גו (25 שקלים) המעולה וגם מהטונה הצרובה (28 שקלים) המעודנת.



מנת פילה הבקר מושחתת הן מבחינת טעמיה - היא מוגשת עם חתיכונת קטנטונת של כבד אווז מעליה, ושוחה ברוטב חימנס וציר בקר מתקתק - והן מבחינת מחירה השערורייתי (79 שקלים), בייחוד נוכח גודלה, או יותר נכון - קוטנה. ועדיין, טרייה, טעימה עד מאוד, מנה שהייתם שמחים לאכול יום-יום, לו רק הייתה זולה וגדולה יותר. מנות הדגים אנמיות מעט, ומחירן, כאמור, גבוה. בשולחן שלידינו מתלוננים על כמות הדג, והמלצר הנבוך שותק כמו דג. גם מוסר הים (69 שקלים לחצי מנה) וגם הסלמון (55 שקלים) הגיעו עשויים במדויק ובפרזנטציה יפהפייה, אבל מחירם האפיל על כמותם.



נסכם זאת כך: ה"ברנז'ה" היא מקום נפלא לחגוג בו, לבלות בו, ליהנות בו, אפילו מהאוכל - אבל בשום אופן היא לא מקום שאפשר לשבוע בו.



"ברנז'ה", דוד אלעזר 15, בית 111, מתחם שרונה, תל אביב. 03-6562626


אותה גברת


אף שהן טעימות מאוד, השופוני סביב Assaf Granit by Domino’s Pizza קצת מיותר. אחרי הכל, מדובר בסך הכל בפיצות


כדי לתת לה ארומה שיקית, לשלוש הפיצות החדשות של דומינו’ס צורף התואר Assaf Granit by Domino’s Pizza. כן, באינגליש, ממש כמו בקולקציה האחרונה של "פדני". ובמילים אחרות: יאללה יאללה, אני מכיר את אסף גרניט כשהוא עוד מכר בשוק מחנה יהודה.



קצת מיותר, אולי גם קצת מביך, כל השופוני הזה שמתחולל סביב, כי בסופו של יום מדובר בפיצות. וכמה שלא תשתוללו עם התוספות – אלו עדיין פאקינג פיצות. להגנתן ייאמר שהן באמת טעימות: בפיצת "מלכת השוק"מצאנו פרחי כרובית אפויים וקונפי ירקות ברוטב שמנת ועלי תרד, וב"פלנצ'ה עגבניות" יש קונפי עגבניות שרי בצבעים ועגבניות מיובשות (58 שקלים לפיצה). טעימות, באמת, ויכולות להסתדר גם בלי הדאווין שסביבן, ואולי אפילו לא זקוקות לו. עשירות, מגוונות, לא משעמם בפה, אפילו הבצק לא דק מדי ולא עבה מדי ומצליח להתחבב על שני הקהלים. מומלץ לצפייה מול “האח הגדול” – בפרק שבו יש להם תקציב בסיסי בלבד – ולהעריך את השפע שבו התברכנו. 



"דומינוס פיצה", ברחבי הארץ

פיצה פלנצ'ה עגבניות, דומינוס פיצה. צילום: דן פרץ