החורף אמנם עדיין כאן, אבל זה לא אומר שצריך להישאר בבית. חודש פברואר מביא עמו מגוון אירועים קולינריים מעניינים ומגוונים, החל מירושלים ועד קריית ביאליק. 

פופ אפ חורפי

נתחיל עם הפופ אפ החורפי של השף ארז קומורובסקי במאפיית תשבי, שיימשך לאורך כל חודש פברואר, מדי יום שישי בין השעות 8:00-14:00. 

מה אוכלים: פוגאס מנגולד וקשקבל (34 שקלים); פוגאס שום קונפי וטימין עם גבינת עזים מיושנת (255 שקלים); פוגאס זעתר ואנשובי (25 שקלים); פיסאלדייר עם תפוח אדמה בלאדי ברוטב בשמל ופרמזן (25 שקלים).

איפה
: "מאפיית תשבי", מתחם תשבי (כביש 652, בין זכרון יעקב לבנימינה), כשר. טלפון: 04-6288195.

 שאון חורף 

מדי יום שני החודש, תתקיים סדרת אירועי שאון חורף של עיריית ירושלים מתקיימת שוב עם מגוון אירועים קולינריים ואלכוהוליים כמו סדנת ויסקי, בישול בירה, אפיית פיצה נפוליטנית, יריד אוכל, מבצעים במסעדות ובברים ועוד. 

פרטים נוספים עם הפסטיבל בעמוד הפייסבוק של האירוע: https://www.facebook.com/shaunhuref/about/?ref=page_internal

 מסביב לעולם בשישה אומלטים

במסעדות בנדיקט מציגים במהלך חודש פברואר מסע מסביב לעולם בשישה אומלטים, שיוגשו כל אחד בנפרד מדי ארבע שעות, כציון לבוקר במדינה ממנה מגיע האומלט. 

מה אוכלים
: אומלט ויאטנמי; אומלט דרום אפריקאי; אומלט ארגנטינאי; אומלט מקסיקני; אומלט הוואי ואומלט אינדונזי.

איפה
: סניפי רשת "בנדיקט" ברחבי הארץ.

"פרונטו קיוסקו" חוגגת שנה ומחלקת מתנות

המתנות יינתנו ל-2000 משלוחים שיצאו במהלך חודש פברואר. כל אותם המשלוחים יקבלו כרטיס גירוד נושא פרס כדוגמת בקבוקי יין, מנות עיקריות, קינוחים והפרס הגדול - ארוחה זוגית אצל האחות הגדולה, מסעדת השף "פרונטו".

משלוחים: 03-7739900, או דרך האתר: http:\\www.prontokiosko.co.il

פיצה בייקון ב


ראשון משפחתי במסעדת הגריל-שף ג'ינוס

ילדים שיגיעו החל מהשעה 17:00, יקבלו ארוחת ילדים ללא תשלום על כל הזמנת מנה עיקרית. בזמן שהמבוגרים יוכלו ליהנות בין היתר סיגר מרוקאי במילוי בשר טלה ושקדי עגל; חזה מולארד צרוב ביין על מחית ערמונים; פלטת פרימיום בשר זוגית הילדים ייהנו מתפריט מיוחד הכולל פרגית צלויה בגריל; שניצלונים המוכנים במקום בתוספת צ'יפס; פסטה ברוטב עגבניות.

לאלו מכם המתכננים להגיע עם ילדיהם, ילדים שיגיעו החל מהשעה 17:00 יקבלו ארוחת 

איפה: "ג'ינוס", קריון קריית ביאליק. 

קולקציית שוקולד מושחתת בפטיסרי הטבעוני SEEDS

החורף מביא עמו את הצורך במשהו פחמימתי ומושחת. הפטיסרי הטבעוני רקח קולקציית קינוחים שוקולדיים ומושחתים. גם בקולקציה החדשה הכל נעשה בייצור עצמי, תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר, ללא פירות משומרים וללא תערובות מסחריות. 

מה אוכלים: שטרודל וינאי פריך ממולא בשוקולד עשיר, אגוזים וקינמון, מיני בורקס שוקולד, מיסיסיפי מאד קייק, פאי שוקולטה וצ'ילי ועוד.

איפה: "SEEDS" , קינג ג'ורג' 97, תל אביב. http:\\www.veganseeds.co.il


 "סיר ללא תחתית" בפלאפל גבאי

מדי יום במהלך חודש פברואר ייערך מבצע "סוף יום" בסניף בוגרשוב של הפלאפליה. בין השעות 17:00-19:00 יימכרו כל סוגי המרקים בריפיל ללא תחתית. כל סועד ישלם על קערת מרק אחת בלבד אותה יוכל למלא כאוות נפשו, במחיר משתלם ביותר. מנת מרק רגילה תעלה 30 שקלים למרק צמחוני ו-40 שקלים למרק בשרי. 

מה אוכלים: המרקים המפורסמים של השף לירן גבאי מוכנים במקום מדי יום. בכל יום מוגשים כעשרה סוגי מרק שונים, ביניהם; מרק חרירה, הלהיט של גבאי, מרק עדשים, מרק בשר תימני, מרק קובה סלק ומרק דנדוש, המכיל שלל קטניות וחיטה בתיבול אניס.

איפה: "פלאפל גבאי", בוגרשוב 25, תל אביב. 

מרקים ללא תחתית ב



 חודש ים-יבשה ב"סלבה וידה"

המושג surf 'n' turf, מנות המשלבות חומרי גלם מהים ומהיבשה ומדובר בשילוב מנצח. השף יובל פכלר ממסעדת SALVA VIDA יצר תפריט surf 'n' turf יצירתי שיוגש במהלך חודש פברואר, לצד התפריט הקבוע.

מה אוכלים: סקאלופס עם פיזלי (רוטב אפונה ופרושוטו), קראמבל פרושוטו ואפונה טרייה (84 שקלים); קלאמרי עם צ'וריסו ברוטב רומסקו (פלפלים ואגוזים), בצל שרוף, תפו"א אפוי ותרד (78 שקלים); מוסר עטוף בבייקון לצד כרוב צלוי בחומץ פטל, תפו"א צרוב, שמנת חמוצה ומרווה (112 שקלים); ופילה בקר ושרימפס קריסטל עם ניוקי בביסק סרטנים מוקצף וציר בקר  (168 שקלים9. 

איפה: "סלבה וידה" הירקון 88, תל אביב.

 "עסקיות על הבר"

במסעדת אלטו שבחיפה, הסועדים שיעדיפו את הבר הגדול של המסעדה, יזכו להנחה של עשרה אחוזים על כל התפריט וייהנו גם מכוס קאווה ללא תשלום, בהזמנת מנה עיקרית, במשך כל ימות השבוע, החל מהשעה 18:00.
 
מה אוכלים: ריזוטו פטריות עם מחית כמהין, ציר פורצ'יני, שום, יין לבן ופרמז'ן (48 שקלים); קלמרי על פלנצ'ה - קלמרי סגול עגבניות שרי, מיץ לימון, פטרוזיליה, קרם לבנה עם נגיעות פלפל חריף (48 שקלים); קרפצ'יו דג עם מלח ים אטלנטי, מיץ לימון, שמן זית, זרעי עגבנייה, קלפי צנונית, זעתר, פטרוזיליה ופלפל חריף (48 שקלים)

במקום גם תפריט אלכוהול מרשים המגיע מחנות הענק הרמיטאז' הצמודה וכולל למעלה מ-30 סוגי וויסקי שונים, יינות ממיטב היקבים, קוקטיילים ועוד.

איפה: "אלטו", קדושי יאסי 2, חיפה.