"טועמים עולם" הוא האירוע השנתי של "צור עולם של יין", חברה שמייצגת ומשווקת בארץ יינות כשרים, ובתחילת החודש הוא התקיים בפעם השישית במלון לאונרדו סיטי טאוור רמת גן. כ־900 ייננים בכירים ובעלי יקבים מהארץ והעולם, עיתונאי יין, אנשי עסקים ואוהבי יין השתתפו באירוע, שבו הוצגו מעל ל־150 סוגי יין שונים, חלקם הושקו בפעם הראשונה בישראל.



טועמים עולם הנו האירוע המקביל הישראלי לאירוע (KFWE (Kosher Food & Wine Experience, המתקיים בשישה מקומות ברחבי העולם - לוס אנג'לס, ניו יורק, פריז, לונדון, תל אביב ומיאמי - ונחשב לאירוע טעימות היין והאוכל הכשר הגדול ביותר בעולם.



הטעימה התחילה עם Goose Bay Sauvignon Blanc 2014. זהו יין לבן יבש, 100% סוביניון בלאן, שמגיע אלינו מניו זילנד ועשוי מגפנים בני 40 שנה. התססה קרירה במיכלי נירוסטה ואדמת החימר והטיט הוסיפו ליין טעמי פרי הדר ומרקם פריך. זהו יין קל, תוסס, בטעמי דומדמניות, פירות טרופיים ושזיפים ירוקים. אלכוהול: 12.5%. מחיר: 90 שקלים.



Baron Herzog Chenin Blanc 2015 הוא יין לבן חצי יבש מזן שנין בלאן, שמגיע מקלארקסבורג, קליפורניה. ליין תחושת פה טרייה, עם רמזים פירותיים של נקטרינה, דומדמניות וצנובר. כשהוא מתיישן, שנין בלאן מפתח טעמי דבש ותפוחים. ככזה, מי שיעדיף את הניחוחות הטריים הצעירים - יהנה מהיין בתוך 18 חודשים מהבציר. ומי שיעדיף יוכל ליהנות מהפטינה המתפתחת עם הגיל. היין בר התיישנות של 3־5 שנים. אלכוהול: 11.5%. מחיר: 40 שקלים.



פסגות פיק 2014 הוא יין אדום יבש שמורכב מהזנים סירה 42%, פטיט סירה 42% ומורברדרה 16% ומגיע מהרי ירושלים. היין יושן בחביות צרפתיות למשך 12 חודשים ועבר סינון גס. פיק 2014 מורכב מזני דרום צרפת, המותאמים לאקלים ארצנו. היין בעל מבנה ארומטי עשיר ודחוס ומרקם קטיפתי עם חמיצות תומכת וטעמים דחוסים של פרי אדום ושחור, פולי קפה, בשר מעושן, מינרליות, אגוזי לוז ומעט פירות אדומים מיובשים. בתנאי יישון נאותים, היין צפוי להשתבח עם הזמן. אלכוהול: 14%. מחיר: 140 שקלים.



את הטעימות סיימנו עם Pavillon de Leoville Poyferre 2014. יין אדום יבש מהזנים קברנה סוביניון 75% ומרלו 25%. הוא מגיע מאזור סנט ג'וליין, צרפת. גפנים בני 63 שנה יצרו יין גדול, הענבים נבצרו ידנית והוכנסו לסלסילות קטנות, כדי להבטיח את איכות הבציר. ההתססה בוצעה במכלי פלדת אל־חלד בטמפרטורה מבוקרת, והיין התיישן במשך 18 חודשים. התוצאה היא יין פירותי מאוד עם טאנינים בשרניים ומשיים. אלכוהול: 13%, מחיר: 320 שקלים.



יינות, אירוע היין "טועמים עולם". צילום: יח"צ



נגיש ומבעבע


מסקר שערכו ביקבי כרמל עולה כי 70% מהישראלים נוהגים לשתות יין מבעבע, כ־40% נוהגים לרכוש יין מבעבע לצריכה ביתית, וכי נשים מובילות בצריכת היינות המבעבעים. עוד מעלים נתוני הסקר כי 38% מהנשאלים מעדיפים יין מבעבע תוצרת ישראל לעומת 15% בלבד המעדיפים יינות מבעבעים מתוצרת חו"ל.



יקבי כרמל משיקים בתזמון מושלם ליום האישה את סדרת Sparkling Buzz. סדרת יינות מבעבעים קלילים ונגישים, בעלי אחוז אלכוהול נמוך (5%) שמתאימים למגוון רחב של אפשרויות צריכה. בשלב ראשון יצאו לשוק במותג שני יינות מבציר 2016: Sparkling Buzz - מוסקטו ו־Sparkling Buzz - קריניאנו.



המוסקטו הוא יין מבעבע המיוצר מענבי מוסקט, בעל מתיקות עדינה ומאוזנת, המתאים כאפריטיף וגם לארוחות קלות, פיקניקים ומסיבות. הקריניאנו הוא יין מבעבע המיוצר מענבי קריניאן, קל ומרענן, בעל מתיקות עדינה ומאוזנת. גם הוא מתאים כאפריטיף וגם לארוחות קלות, פיקניקים ומסיבות, ומעניק תשובה למחפשים יין מבעבע מזנים אדומים/ רוזה. מומלץ לשתות את היינות מצוננים בטמפרטורה של 4 מעלות. 22־25 ש"ח לבקבוק 750 מ"ל. 



Sparkling Buzz קריניאנו. צילום: יח"צ



תור הקוניאק


XoXo הוא שמה של תערוכת הקוניאק הראשונה בישראל, שתתקיים היום ומחר ביפו. תערוכת הקוניאק מרכזת תחת קורת גג אחת את כל החידושים בתחום ומאפשרת טעימה של עשרות מותגים שונים מכל רחבי הגלובוס. התערוכה תיפתח בחלל של מתחם הלורנס ביפו ותתפרס על פני יומיים במחיר של 135 שקלים ברכישה במקום. במסגרתה יקבל כל אורח שלושה קופוני טעימות. כך יוכל לעבור ממציג למציג ולבחור בקוניאק המועדף עליו. כל טעימה נוספת תהיה במחיר סמלי לכוס (40 שקלים כוס אחת, 70 לשתי כוסות, 100 לשלוש כוסות).



בתערוכה יציגו מיטב החברות ויבואניות האלכוהול מותגי קוניאק ותיקים וידועים לצד מותגים חדשים ומהדורות מיוחדות שהובאו במיוחד עבור התערוכה. נוסף על כך, יגיעו מומחים מהארץ ומחו"ל, יוצעו טעימות מבקבוקים נדירים, יימכרו גאדג'טים וכלים ייעודיים ועוד. 


XoXo - תערוכת הקוניאק, הלורנס, יפו העתיקה, 1.3־2.3, בשעות 18:00־00:00