מתוקה:
קונדיטוריית מתוקה ממשיכה בפורים בקו של אוזני המן במילוי עוגיות מקרון לצד אוזני ההמן הקלאסיות ו”עוגת המן” המורכבת מאוזני המן שעשויות בצק בריוש.



טעמנו וחשבנו: במתוקה הצליחו למצוא את מתכון הבצק המושלם, הפריך והמתקתק, שפשוט נמס בפה. טעמנו את אוזן ההמן הממולאת במקרון מנגו בצבע כתום, והיא הזכירה לנו ארטיק בשמש הקיצית. אוזן ההמן הממולאת מקרון פירות יער ותותים החזירה אותנו לטעמי חנוכה ולריבת התות הנפלאה. מילוי השוקולד פאדג’ היה נימוח, מתוק במידה, ושילב קקאו איכותי. הפרג, לעומת זאת, יתאים לחובבי הז’אנר בלבד, כי גם הבצק שלו מכיל פרג. גם מילוי האגוזים והקרמל־טופי היה נפלא ויצר איזון מושלם בין האגוזים למלית.



מחיר: 35 שקלים למארז. ציון: 9.5



קונדיטוריה שני:


רשת קונדיטוריה שני מציעה את מבחר אוזני ההמן שלה בתפזורת או במארז משלוח מנות יוקרתי המגיע בשתי אפשרויות: 16 יחידות אוזני המן עם ברכת חג מעוצבת ב־49 שקלים או שמונה יחידות אוזני המן ושמונה מקרונים עם ברכת חג מעוצבת ב־64 שקלים.



טעמנו וחשבנו: המארזים של קונדיטוריית שני נראים נפלא, והם פתרון מושלם למי שמתארח או מארח. גם הגודל של אוזני ההמן היה מושלם, והבצק פריך ודק מאוד - איזון נפלא למילויים המוצלחים. טעמנו את מילויי הסופלה שוקולד והמרציפן, שהיה נפלא במרקמו הייחודי ובטעמים שהשתלבו מעולה. הפרג הקלאסי שטעמנו זכה לתשבחות בשל המתיקות העדינה והעושר של המילוי.



מחיר: 11 שקלים ל־100 גרם. ציון: 9



קונדטורית שני. צילום: דניאל שכטר



לחמים


במאפיית לחמים מקבלים את חג פורים עם אוזני המן במילויים מתוקים ומלוחים, מאפי פרג ומגשי אירוח. אוזני ההמן עשויות בצק פריך על בסיס חמאה, שמשלב שקדים טחונים. יש להן גם גרסה טבעונית עשויה בצק כוסמין.



טעמנו וחשבנו: טעמנו את אוזני ההמן עם השוקולד, הפרג והמרציפן, וכבר בביס הראשון הרגשנו את האיכות והטריות של הבצק. הבצק דק ופריך והשתלב בהרמוניה עם המילויים הקלאסיים והלא מתאמצים. השוקולד הוא הפייבוריט שלנו, אך כל המילויים היו מצוינים, כמו שהיינו מצפים מקונדיטוריה ותיקה ואיכותית. טעמנו גם את הגרסה המלוחה של אוזני ההמן, שהיא לא פחות טובה, בעיקר המילוי ובו בטטות המקורמלות, גבינת פטה ואגוזי מלך.



מחיר: 5 שקלים ליחידה. ציון: 9.5



אוזני המן מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה



רולדין


לכבוד פורים רולדין משיקים אוזני המן עשויות בצק שקדים פריך במילויים חדשניים, כמו שוקולד קרמל מלוח ואגוזים בקרמל. רולדין גם יצרו שיתוף פעולה עם חברת המשקאות “הכרם”, שהוביל למילויים של קוואנטרו צ’יז קייק ואמרטו דיסארונו מרציפן פיסטוק.



טעמנו וחשבנו: הבצק של רולדין פריך, מתקתק ונימוח בפה. מילוי הציז’ קייק מצוין והזכיר לנו עוגת גבינה רטובה ואוורירית - רק חבל שהם קצת התקמצנו על המילוי. מילוי האגוזים בקרמל שילב אגוזים טריים וקראנצ’יים במתיקות מעודנת, שפשוט התפצחו בפה. מילוי המרציפן פיסטוק, לעומתו, היה עמוס וקצת דחוס. הפיסטוק לא מורגש כמעט, כי המרציפן השתלט על הטעם. מי שטעם אמר שהוא מתאים לאוהבי המרציפן בלבד.



מחיר: 12 שקלים ל־100 גרם. ציון: 9



אוזני המן רולדין. צילום: רונן מנגן



טאטי


קולקציית אוזני ההמן לפורים של טאטי משלבת בין הקלאסי לחדשני. בין שלל אוזני ההמן תמצאו גם מילויים פחות שגרתיים, כמו גבינת ריקוטה מתוקה, באונטי, אוזני המן מקמח כוסמין במילוי אגוזים ועוד.



טעמנו וחשבנו: בצק החמאה של טאטי לא השאיר אותנו אדישים. הוא היה פריך ומעודן. בצק הכוסמין, לעומתו, היה חביב ולא יותר מזה, אך בהחלט יהיה להיט עבור שוחרי הבריאות. מילוי הבאונטי הפתיע לטובה והוציא אותנו מהשיממון הקלאסי. גם המילוי של גבינת הריקוטה היה טוב, לא מתוק מדי ובמרקם רך שהשתלב טוב עם הבצק.



מחיר: 12.50 שקלים ל־100 גרם. ציון: 8.5



אוזני המן, טאטי. צילום: דניאל לילה



לחם יין


בלחם יין מציעים לרגל חג פורים קולקציית אוזני המן בהשראת פירות העונה ובמילויים כמו לימון איטלקי, ריבת אגסים וריבת תות. אוזני ההמן הן קטנות ועשויות מבצק בעבודת יד. בקולקציה אפשר למצוא גם מילויים קלאסיים כמו פרג, שוקולד, חלבה, אגוזים ותמרים.



טעמנו וחשבנו: אלו אוזני המן קטנות שכיף לנשנש. הן פריכות וטעימות, הבצק מעולה ולא מתוק מדי, אך יש שאמרו שהוא לא מתוק מספיק. מילוי הפרג הקלאסי היה משובח. מילוי הלימון שטעמנו זכה לציון מעולה מבחינת הטעם. הטועמים אמרו כי יש לו חמצמצות מרעננת, אבל צוין כי לא היה מספיק מילוי. מילוי השוקולד זכה לביקורות פושרות, והיו שחשדו כי מדובר בשוקולד “השחר”. מילוי התות גם כן זכה לביקורות מעורבות. יש שציינו כי הוא טעים ולא מתוק מדי, ויש שהתלוננו שהמילוי מזכיר ערגליות.



מחיר: 11 שקלים ל־100 גרם. ציון: 8.5



אוזני המן, לחם יין. צילום: בועז לביא



ביסקוטי


קונדיטוריית ביסקוטי משיקה את קולקציית פורים שלה, ובה אוזני המן מבצק חמאה שנעשה בעבודת יד. בין המילויים שתראו שם השנה: תמרים ואגוזים, פרג והדרים, שוקולד בלגי, חלבה ופקאנים ומילוי קרמל ובוטנים.



טעמנו וחשבנו: אוזני המן טובות, אך שילובי הטעמים לא תמיד היו מוצלחים. מילוי התמרים והאגוזים הציג שילוב טוב, אך האגוזים היו קצוצים כל כך דק ,עד שנוכחותם כמעט לא הורגשה. דעתם של הטועמים על מילוי השוקולד לא הייתה חד משמעית ונעה בין סתמי לטעים. מילוי הקרמל בוטנים זכה לציון טוב, מכיוון שהיה הכי פחות מתוק והכי מיוחד, אבל למה כל כך מעט מילוי? מילוי הפרג הדרים היה עדין וטעים, אך טעם ההדרים לא הורגש. וגם במילוי החלבה והפקאן, שהיה טעים ומתוק במידה, טעם הפקאן נעלם לחלוטין בתוך החלבה.



מחיר: 36 שקלים למארז. ציון: 8.5



אוזני המן, קונדטוריית ביסקוטי. צילום: בועז לביא



ביגה


רשת קפה ביגה השיקה סדרת אוזני המן במילויים של לימון שקדים, פרג (ללא סוכר), שוקולד וחלבה.



טעמנו וחשבנו: בקפה ביגה ניסו ליצור אוזני המן לא מתחכמות - והצליחו. הטעמים מעודנים, והבצק פריך ועשוי טוב. טעמנו את הפרג, שיחסית לעובדה שהוא ללא סוכר, היה נפלא. ממש לא הרגישו את היעדר הסוכר. מילוי החלבה שטעמנו היה מאוזן ולא דחוס מדי.



מחיר: 3 שקלים ליחידה. ציון: 8



אוזני המן, רשת קפה ביגה. צילום: אסף לוי



Back Door


הקונדיטורים של Back Door, עופר בן נתן ועומר קוצ’מן, חברו לשף שחף שבתאי, ויחד הם יצרו קולקציית אוזני המן ובה ארבעה סוגים: מסורתי (פרג), מושחת (שוקולד וקפה וייטנאמי), חמוץ־מתוק (פיסטוק פטל) וזה שהתחפש (אמרטי).



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן של Back Door אסתטיות, והבצק דקיק וטעים והכיל בצורה מושלמת את המילוי הרב. מילוי הפרג מוצלח וענה להגדרה קלאסי. האמרטי, לעומתו, טעים אך מעט עיסתי ודביק בחך. מילוי השוקולד הוא האיכותי והמוצלח מבין שלושתם.



מחיר: 5 שקלים ליחידה. ציון: 8



אוזני המן, קונדיטוריית Back Door. צילום: יונתן גיסלר



פיס אוף קייק


רשת הקונדיטוריות פיס אוף קייק השיקה 13 סוגים שונים של אוזני המן בטעמים שונים, מגוון אופציות טבעוניות וגם אוזני המן ללא תוספת סוכר. בין המילויים תמצאו שוקולד וקרם נוגט, פאי תפוחים, תמרים בליווי תבלינים, פיסטוק פטל, חלבה, תמרים ועוד.



טעמנו וחשבנו: הדבר הראשון שבו תבחינו כשתראו את אוזני ההמן של פיס אוף קייק הוא הגודל. הן פשוט ענקיות, מה שמוציא קצת את החשק לאכול אותן. כשעוברים את מחסום הגודל וכבר טועמים אותן, אפשר לומר שהן בסדר, אך לא גרמו לנו לעוף. המילויים קלאסיים, ולא יותר מדי מסובכים; קצת מזכירים את אוזני ההמן שהיינו אוכלים כילדים. הגרסה הטבעונית שלהן דווקא מפתיעה. הבצק אומנם עבה אך טעים ומשתלב היטב עם המילויים.



מחיר: 89.90 שקלים לקילו, 38 שקלים למארז. ציון: 7.5



אוזני המן, קונדיטוריות פיס אוף קייק. צילום: אפיק גבאי



לה פרינה


לרגל פורים מציעה מאפיית לה פרינה ארבעה סוגים של מילויים קלאסיים לאוזני ההמן שלה, שמיוצרות על בסיס חמאה: תמרים, שוקולד, פרג בתבלינים וחלבה.



טעמנו וחשבנו: מתוך שלל אוזני ההמן שטעמנו לקראת החג, לה פרינה היא בין הבודדים שממש נצמדו למקור והציעו מילויים קלאסיים בלי הרבה שינויים דרמטיים. המילויים אפילו לקחו אותנו בחזרה לילדות. מילוי הפרג מעודן ומתקתק, השוקולד נחמד ולא יותר מזה, וגם מילוי החלבה חביב. בקיצור, לא מקורי, אבל מספק את הסחורה.



מחיר: 35.90 שקלים ל־300־350 גרם. ציון: 7.5



אוזני המן, מאפיית לה פרינה. צילום: ירון בן חורין



seeds


בקונדיטוריה הטבעונית seeds מציעים אוזני המן מבצק פריך במילויים קלאסיים שיצר השף פטיסייר זיו סנדלר. בין הטעמים: פרג, שוקולד מריר, חלבה, שוקולד־מייפל־אגוזים ושוקולד־לוטוס.



טעמנו וחשבנו: כמעט כל מי שטעם את אוזני ההמן אמר אותו דבר: הבצק עבה ולא פריך. ממש מרגישים את המחסור בחמאה. המילויים, שלא כמו הבצק, היו מוצלחים יותר. הלוטוס היהמצוין, השוקולד גם כן זכה לתשבחות, אבל בגדול הבצק משתלט על הטעמים - וחבל.



מחיר: 2.50 שקלים ליחידה. ציון 7



אוזני המן, קונדיטוריה הטבעונית seeds. צילום: אסף אמברם