פורים מתקרב בצעדי ענק, וכידוע, מצווה גדולה להיות בשמחה, ומצד שני יין משמח לבב אנוש. אז לפני שאתם מתנפלים על האלכוהול ותופסים ראש ביחד עם התחפושת, צריך לבדוק אם זה מסתדר יחד עם הדיאטה.  דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב-103FM תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה.
 
והפעם: האם יין הוא עתיר קלוריות?

ד"ר מאיה רוזמן: "חושבים שיש ביין הרבה מאוד קלוריות. זה לא נכון. אם מגזימים בשתייה אז יש ביין יותר חסרונות מיתרונות והוא פוגע בכבד ובמוח. האם אחד מהחסרונות הוא הקלוריות? לא כל כך. בכוס יפה של יין בין 70 ל-80 קלוריות, כלומר אפשר לשלב ממש כל יום, אפילו בכל תפריט דיאטה.
 

ביין יש הרבה נוגדי חמצון, שמשפרים את זרימת הדם, מפחיתים את הסיכון למחלות לב ולאירוע מוחי, כמובן כאשר שותים בכמות הנכונה. היין הכי בריא הוא יין אדום יבש. יש בו הכמות הגדולה ביותר של פוליפנולים, הרכיבים הפעילים נגד המחלות. הם נוצרים בקליפת הענב בעזרת אור השמש. ביין לבן מסירים את הקליפה. בישראל יש יותר שמש מבארצות אחרות, אז מסתבר שביין ישראלי יש יותר נוגדי חמצון כאלה, מאשר ביין צרפתי או ספרדי.
 
עוד משהו שכדאי לדעת על היין, הוא שיש בו חומרים משמרים הנקראים בי-סולפיטים, אשר גורמים לכאב ראש אצל 70% מהאנשים. אז אם מישהו שותה יין ויש לו כאב ראש, זה לא בגלל האלכוהול אלא בגלל החומרים האלה.