בתאריכים 8-15/3/17 יגישו חמש שפיות בכירות, חמש מנות ובירה אחת בשבוע שלם של טעם שנוצר על ידי נשים, בהשראת נשים ולמען נשים. כל מנה תספר את סיפורה של אותה אישה חזקה, שבהשראתה נבנתה המנה ותוגש לצד בירה 'טובורג', שלקחה חסות על הפרויקט, בצורה שתותאם למנה. כל ההכנסות ממנות אלו יוקדשו לארגון "סלעית" המסייע לנשים לצאת ממעגל הזנות. המנות יוגשו במסעדות בהן השפיות עובדות.



פרויקט "סלעית" הוא פרויקט במימון משרד הרווחה אשר הוקם לסיוע לנשים במעגל הזנות ומופעל על ידי עיריית תל אביב-יפו כחלק מפרויקט לאומי למיגור הזנות על כל היבטיה ומתן מענה טיפולי הולם לנשים הלכודות במעגל הזנות, בין השאר באמצעות שילובן של הנשים במעגל ההעסקה כחלק מהשיקום והדרך לחיים נורמטיביים.



אלה השפיות והמנות שישתתפו בפרויקט:


השפית רימה אולברה ממסעדת 'אואזיס' תגיש מנה בהשראת דורותי פרקר, משוררת, סופרת וסאטיריקנית אמריקאית, שהייתה ידועה בחיבתה לתענוגות החיים ולאלכוהול. "המנה הזו נוצרה בהשראת דמותה והלוואי ויכולתי להכין אותה בעבורה ולבלות עימה לילה שלם של שיחות תוך כדי שתיית אלכוהול", אומרת רימה. המנה שתוגש תייצג הוללות ושמחה, אשר באה לכפות על מלנכוליה עמוקה: תפוחי אדמה קטנטנים פריכים ממולאים בקרם פרש עם וורמוט, קוויאר טוביקו וג'לי ג'ין מרטיני.



רימה אולברה. צילום: אנטולי מיכאלו
רימה אולברה. צילום: אנטולי מיכאלו



השפית עינב ברמן ממסעדת 'נח' תגיש מנה בהשראת אורסולה לה גווין, סופרת מדע בדיוני ופנטזיה. "אורסולה לה גווין מהווה לי השראה למרות שמעולם לא פגשתי אותה, היא אחת הנשים החשובות בחיי. היא מקורית באופן יוצא דופן ובשבילי, בשנות נעוריי, היא הייתה אלוהים", אמרה. המנה שתוגש תייצג מורכבות של נפש ונפתולים לצד נחמה: יריעת פסטה גזר עם ראש קלמרי בגריל, עדשים שחורות, ריבת עגבניות וסלסה ורדה.



השפית אביבית פריאל, ממסעדת 'אוזריה' תגיש מנה בהשראת רוזה פארקס, האישה שהובילה לביטול מדיניות ההפרדה הגזעית באוטובוסים בארצות הברית. "רוזה פארקס היא דמות להערצה עבורי. אישה חזקה שלא מפחדת לעמוד - לשבת במקרה הזה על העקרונות שלה", אמרה. המנה שתוגש, תייצג אומץ, השראה וחוזק: סביצ'ה שרימפס עם ג'מבאלאייה, אבוקדו וכוסברה.



אביבית פריאל. צילום: אנטולי מיכאלו
אביבית פריאל. צילום: אנטולי מיכאלו



השפית ננה שרייר ממסעדת 'ננוצ'קה' תגיש מנה בהשראת טל גלבוע ואורי שביט, שתי נשים אמיצות שהובילו לשינוי תפיסה חברתית בנוגע לזכויות בעלי החיים ואקטיביזם טבעוני. "אני בחרתי בשתי נשים חזקות - אורי שביט וטל גלבוע - אמיצות שלא פוחדות להגיד את מה שלא נעים לשמוע ולהפוך לאנשים את החיים מקצה לקצה בשביל צדק וחמלה", אמרה. המנה שתוגש תייצג את הצד הצבעוני והקראנצ'י שיש לעולם הטבעונות להציע: מנה המשלבת בין שני הפרודוקטים האהובים על השפית - סלק וגבינת קשיו.



ננה שרייר. צילום: אנטולי מיכאלו
ננה שרייר. צילום: אנטולי מיכאלו



השפית ממסעדת 'אסיה' תגיש מנה בהשראת וירגי'ניה וולף, סופרת שהיוותה השראה ודוגמא לפריצת גבולות ומוסכמות חברתיות. "ההשראה שלי היא וירג'יניה וולף ובעיקר המסה 'חדר משלך'. לפני כמה שנים אחותי קנתה לי את הספר וזו הייתה נקודת מפנה בדרך שבה בחרתי לנהל את חיי. מאותו הרגע הבנתי שאני יוצרת לעצמי את המציאות ודואגת ליצור לי מערכת תמיכה מאפשרת שתיתן לי את החופש ליצור", אמרה. המנה שתוגש, תייצג אומץ, חופש ושאיפה: לחמניות רכות בציפוי פריך ממולאות צוואר מפורק.



ואנחנו אומרים - כל הכבוד ושאפו לשפיות ולעירייה, לעוד פרויקטים כאלו בעלי ערך חברתי.