מחפשים מסעדה שאפשר למצוא בה אוכל שהוא גם בריא וגם טעים? המגישה נעמה חן והעורכת בת שבע לפר, בנות מערכת - ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY ממסעדת אוקינאווה שבתל אביב וגילו שניתן למצוא שם הרבה יותר מסושי. בסופו של דבר, הן לא התאכזבו.



אנחנו רעבות. מה נזמין?


איך הדיגיטל?



אתר יפה ופשוט. הכי כיף פשוט! יש תפריט עם הסברים על כל מנה, מחירים ברורים, אתר צבעוני ונעים בעין. אהבנו!



איך המגוון?


לא מעט מנות יש בתפריט של אוקינאווה, אבל כאלה שפונות לקהלים שונים. התפריט מתחלק לטבעוני, צמחוני, ללא גלוטן וכמובן תפריט רגיל לאלה שאוכלים הכל מהכל. הרבה מגוון אבל לקבוצות שונות באוכלוסיה – ומאותו עולם תוכן, כך שלא הפריע לנו המגוון הגדול.



איך המחיר?


המנות כאן גדולות, טובות לחלוקה, אבל המחירים, איך לומר, לא הכי זולים שתמצאו, אבל יחד עם זאת – יש כאן חומרי גלם טובים, ומי שמחפש אוכל טוב, ברמה גבוהה, צריך גם להיות מוכן גם לשלם עליו…



יש, האוכל הגיע!

איך האריזה?

המשלוח הגיע בשקיות נייר. אנחנו כמובן בעד שקיות בד, זה פרסום מעולה- שווה לכם! חלק מהמנות הגיעו בקופסאות שניתנות למיחזור ושימוש חוזר, וחלק אפשר רק למחזר. אנחנו תמיד נעדיף קופסאות שאפשר להשתמש בהן שוב.

הרבה יותר מסושי. צילום: סיוון שוב עמי


איך הטעם? קדימה לעבודה.

מנות ראשונות:
דה באן: אחת במילוי קריספי צ'יקן ואחת במילוי קריספי דג (דניס).

ויוזו: קריספי צ'יקן: חזה עוף קריספי מטוגן בתערובת תבלינים, מיונז צ'ילי, חסה פריכה, בצל ופטריות שימאג'י מוחמצות, כוסברה וצ'ילי טרי.

FISH BUN: נתחי דג לבן מושרה בליים, ומטוגן בתערובת תבלינים – אותן התוספות (48 שקלים לשתי יחידות).

סלט אטריות ובייבי תרד (פיקנטי): טבעוני, ללא גלוטן. אטריות צלופן, פטריות שיטאקה, ובייבי תרד מאודה ברוטב ווינגרט צ'ילי מתקתק ושברי בוטנים (36 שקלים).

ספרינג רול: טבעוני, ללא גלוטן. מלפפון, גזר, אפונת שלג, אטריות שעועית, אפונת וואסבי קריספית, פטריית שימאג'י מוחמצת וצ'ילי חריף (36 שקלים).

רול קראנצ'י ווג'י: צמחוני. רול במילוי אספרגוס בטמפורה, אבוקדו, קנפיו ועירית, שקדים קלויים ורוטב איולי וואסבי במעטפת אבוקדו (36 שקלים).

לא ברור איך הצלחנו לטעום מכל המנות הראשונות שקיבלנו, אבל בסוף זה קרה. הרבה מנות ראשונות ובראשן הבאנים. מדובר בטרנד מאוד חזק בשנים האחרונות – לחמנייה מאודה, טעימה מאוד, עם תוספות נפלאות, ותיבול נהדר. שתי המנות – גם העוף וגם הדג היו נפלאות. אחלה של פתיח לארוחה.
סלט האטריות היה טעים. גם אטריות הצלופן תופסות יפה בשנים האחרונות, הן נהדרות ומשביעות. פטריות השיטאקה שליוו את המנה היו מאוד דומיננטיות, עם טעם חזק שלא מתאים לכל אחד. היחסים במנה לא היו מושלמים, הרבה אטריות, מעט תרד, הרבה פטריות. הרוטב היה מתוק וטעים, סה"כ מדובר בסלט עם פוטנציאל גבוה, אבל יש מקום לשיפור.

הרול הצמחוני הגיע עם רוטב אדום זרחני ומלחיץ. בחרנו לוותר עליו וללכת על הרול, ללא רוטב. נעמה לא התחברה - הרול היה לה יבש, וגם הבחירה ברוטב הסויה לא הייתה מוצלחת מידי. בת שבע הסתדרה עם הרול ללא תוספת רטובה, ואפילו נהנתה מהמנה. על דבר אחד שתיהן הסכימו – המנה הייתה מעוצבת יפה, והוגשה בצורה מאוד מיוחדת.

הרול קראנצ'י ווג'י היה הכוכב של המסיבה והפתעת הערב. מי ציפה שרול צמחוני יהיה כ"כ טעים? מנה נהדרת, עם מרכיבים טובים וטריים, והמחסור בדג – פשוט לא הורגש.

סנדוויץ' סושי. צילום: סיוון שוב עמי


מנות עיקריות:

סנדוויץ' סלמון וגבינת שמנת: סלמון אבוקדו וגבינת שמנת עטוף בשברי פנקו (42 שקלים).

אטריות ביצים עם נתחי סלמון, ברוקולי, פטריות שמפיניון, פלפל ירוק ונבטים ברוטב חלב קוקוס וחמאת בוטנים (52 שקלים).

קונג פאו - מנה אסיאתית-סינית. נתחי פרגית, כרישה, בצל ירוק, בצל סגול, גמבה אדומה, פלפל ירוק, צ'ילי ושומשום שחור קלוי, ברוטב סויה-פלפל-סצ'ואן (54 שקלים).

מנת הסנדוויץ' סלמון הייתה כיפית במיוחד. היא הייתה ארוחה בפני עצמה! היחסים היו טובים, הכמויות נדיבות במיוחד, הרבה דג, הרבה גבינת שמנת, מאוד נהנינו ממנה.

מנת אטריות הביצים הייתה גם היא טובה. תיבול מאוזן, טעמים מעניינים, ואיזון מושלם בין חלב הקוקוס, שיכול להיות כבד, ליתר המרכיבים הרעננים במנה. בת שבע, שלרוב לא מחבבת במיוחד מנות עם חלב קוקוס, דווקא אהבה את המנה. נעמה הרגישה שהדג עצמו היה חסר תיבול, ועל אף חיבתה העזה לתבשילים עם חלב קוקוס, המנה הזו קצת פחות עשתה לה את זה.

מנת הקונג פאו הייתה חריפה מאוד, אבל כזאת מהסוג שקשה להפסיק לאכול ממנה. הטעמים כאן היו מיוחדים מאוד, והעצה היחידה שיש לנו לגבי המנה הזו, היא לצמצם מעט בכמות השמן. אין צורך בכל כך הרבה.

קינוחים

שוקולד בלגי וחמאת בוטנים (29 שקלים).

קראמבל גבינה ותות (29 שקלים).

שוקולד וחמאת בוטנים זה שילוב מושלם. אין סיכוי שקינוח שמשלב את השניים לא יצא טעים – ואכן, הסטטיסטיקה הוכיחה עצמה גם הפעם, והמנה אכן הייתה נפלאה.

גם מנת הקראמבל הייתה טובה, אבל לחובבי הריבות.


מה עוד חשוב לדעת?

חומרי גלם 
באמת הטופ. לא בכל מקום יגישו לכם מנות עם אפונת שלג, לא כל המסעדות משתמשות בחומרי גלם טריים, מיוחדים, וברמה כל כך גבוהה. יש כאן הרבה כבוד לחומרי גלם, וזה בהחלט מורגש.

ובשורה התחתונה

לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "אוקינאווה" קיבלה את הציון הממוצע –4.3! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים מאוד. נפגש במשלוח הבא.