אם חיפשתם מסעדה מקסיקנית המגישה אוכל בריא ואיכותי, אך בלי לעשות חור בארנק, זה המקום בשבילכם. נעמה חן, המגישה נעמה חן והעורכת בת שבע לפר, בנות מערכת - ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm הזמינו TAKE AWAY בריא מרשת מקסיקנה ונשארו עם טעם של עוד.



אנחנו רעבות. מה נזמין?



איך הדיגיטל?


אתר צבעוני מאוד, נוח לשימוש, פשוט ונעים – כמו שאנחנו אוהבות.



איך המגוון?


כמו שצריך. במקסיקנה עושים אוכל מקסיקני, ולכן המגוון בנוי על אוכל שמגיע משם – לא תקבלו כאן מנת פסטה או סטייק, אנחנו אוהבות תפריטים מדויקים וזה מה שיש כאן.



איך המחיר?
באמת שלא יקר. היום נדיר לשמוע על מנות עיקריות ב-40 שקלים, וחבל שכך. המחירים כאן שווים לכל כיס. 



איך האריזה?


המנות הגיעו בכלי פלסטיק, כאלה שלא ניתנים לשימוש חוזר. המשלוח הגיע בשקית נייר, אבל אנחנו מעדיפות שקיות בד.



איך הטעם? קדימה, לעבודה



מנות ראשונות:


מרק טורטייה – מרק מקסיקני מסורתי עם חזה עוף מפורק, ירקות ורצועות של טורטייה תירס הום מייד. מוגש עם קוביות אבוקדו וגבינת צ'דר בצד. מנה חריפה, ללא גלוטן (39 שקלים).



סלט פינייה – חסה, מיקס של עלים, אננס, קולורבי, אבוקדו, עגבניות שרי, בצל סגול ופקאנים, ברוטב הבית – ויניגרט תפוזים (45 שקלים).



נאצ'וס קון קסו – חטיפי טורטייה עשויים תירס עם פיקו דה גאיו, פריחולס (שעועית שחורה), מוצרלה, גווקאמולי, ושמנת חמוצה (39 שקלים).



אמרתם חורף, אמרתם מרק. איזה מרק טעים! תיבול נהדר, ירקות חתוכים גס, טעמים טובים, אומנם חריף, אבל מהזן שקשה להפסיק לאכול ממנו.



סלט הפינייה היה מרענן, טרי, ונהדר. יופי של מרכיבים וגם השילוב של המתוק והמלוח, בהחלט עשה לנו את זה. בת שבע עפה על המנה, נעמה שבד"כ מאוד אוהבת מתוק, הרגישה שכאן המתיקות משתלטת, והיא את המתוק שלה מעדיפה בקינוח.



מנת הנאצ'וס היא מנה מנצחת. זו מנה לחובבי ההרכבה העצמית ואנחנו מתות על זה. המנה הגיעה כשהרטבים בצד. שפכנו על חטיפי הטורטייה את כל


התוספות והכנסנו למיקרו לדקה וחצי. הגבינה נמסה, החטיפים התחממו קלות – כל ביס היה מעדן.



סלט פינייה של מקסיקנה, צילום: ללא

מנות עיקריות:


בול ווג'י – ארטישוק בגריל, אורז ליים, פריחולס, גוואקמולי וגבינת צ'דר (42 שקלים).



בול צ'ילי קון קרנה – בשר טחון מבושל לאט עם שעועית שחורה וצ'ילי חלפיניו עם אורז וליים, פריחולס וצ'ילי קון קרנה (41 שקלים).



בול פויו טינגה – חזה עוף מפורק בבישול איטי עם עגבניות חרוכות בגריל וצ'יפוטלה פיקנטי עם אורז וליים, פריחולס וסלסת פיקו דה גאיו (41 שקלים).



הקטע החדש במקסיקנה בחורף הזה הוא הבול: הארוחות שמוגשות בקערה. אנחנו טעמנו את הגרסה הצמחונית, וגם את זו עם הבשר והעוף. הגרסה הצמחונית הייתה, איך לומר, מעניינת. טעמים מאוד מיוחדים, הרבה מאוד ארטישוק - באמת ביד רחבה, ועוד שלל טעמים לא שגרתיים. זו לא המנה הטעימה שאכלנו בחיינו, אבל היא באמת מיוחדת ושווה טעימה, אם אתם חובבי טעמים מיוחדים.



מנת הצ'ילי קון קרנה, הייתה טעימה וגם חריפה מאוד. מדובר במנת צ'ילי קון קרנה די שגרתית, אין בה ייחודיות מסוימת, אבל עדיין טובה.



מנת העוף הייתה הפייבוריטית של נעמה. הטעמים היו מיוחדים וטעימים, על אף שהעוף היה מעט יבש. בת שבע דווקא לא התלהבה ממנה יותר מדי. 



קינוח:


פלאן – קרם קרמל מקסיקני ללא גלוטן (17 שקלים).


פשוט מנה נהדרת. מרעננת, קרירה, קרמלית, אבל מתוקה מאוד. ועדיין, מדובר בקינוח, כך שמי יכול להתלונן על מתיקות? יופי של מנה.



מה עוד חשוב לדעת?



חומרי גלם


מדובר על אחלה חומרי גלם, טריים, איכותיים, וגם כאלה שמתאימים לנמנעים מגלוטן. המסעדה משתמשת בקמח תירס ומייצרת ממנו את הנאצ'וס ושאר מנות מקסיקניות המתאימות לחולי צליאק.



גודל מנה


 המנות היו גדולות מאוד. קשה לסיים לבד, באמת מנות גדולות שמתאימות לחלוקה.



ובשורה התחתונה
לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, מקסיקנה קיבלה את הציון הממוצע – 4.3 במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים פלוס. כל הכבוד. מחכות לשינוי בגזרת האריזה. נפגש במשלוח הבא.