פסח כבר ממש כאן, וזה הזמן להשקיע מחשבה בבחירת העוגה העשירה והחגיגית אשר תפנק את המשפחה בארוחת ערב החג וגם במהלכו.
שלל הגרסאות והמתכונים הנהדרים להכנת עוגות מיוחדות לפסח הקשו את בחירתי, אולם לבסוף הצלחתי לבחור עוגה אחת, אהובה עלי במיוחד, היא טעימה מאוד ובעיקר עושה רושם. זו עוגה עשירה בקרם שוקולד בגוון של קפה ואגוזים - בדיוק מה שצריך בחג.

עוגת קרם שוקולד ואגוזים (החומרים לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ)

לקרם:
2 מכלי שמנת מתוקה להקצפה (500 מ"ל)
100 גרם שוקולד מריר
2 כפות אבקת סוכר
1 כפית ליקר שוקולד
1 כפית אבקת קפה נמס או אבקת קקאו מנופה

לבצק:
6 ביצים מופרדות
1 כוס סוכר
1 כף מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
1 כפית ליקר דובדבנים
2 כוסות אגוזי מלך או פקאן טחונים
1/2 כוס פירורי ביסקוויטים כשרים לפסח או קמח מצה
1 כפית אבקת אפייה

לסירופ
:
2 כפות ליקר שוקולד מעורבבות עם 2 כפות מים

לעיטור:
מעט חצאי אגוזים
1/2 כוס תלתלי שוקולד מריר


אופן ההכנה:

1. להכנת הקרם: מניחים בסיר קטן את כל חומרי הקרם, מערבבים ומבשלים על אש נמוכה, עד שכל החומרים נמסים והתערובת חלקה. מביאים לרתיחה, מערבבים, מצננים ומאחסנים במקרר למשך לילה או לשש עד שמונה שעות.

2. להכנת הבצק: שמים בקערת מערבל חשמלי את החלבונים ומקציפים במהירות גבוהה. כאשר נוצר קצף, מוסיפים באטיות ובהדרגה חצי כוס מהסוכר ומקציפים לקצף יציב. מעבירים לקערה.

3. בקערת המערבל מניחים את החלמונים, מקציפים במהירות גבוהה ומוסיפים בהדרגה את הסוכר הנותר. ממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת בהירה, מוסיפים במהלך ההקצפה את מיץ הלימון, הווניל והליקר ומערבלים.

4. מוסיפים אל תערובת החלמונים, את האגוזים ופירורי הביסקוויטים או קמח המצה. מקפלים ומבליעים את אבקת האפייה. מוסיפים את קצף החלבונים בהדרגה ומקפלים לתערובת אחידה.

5. מעבירים את עיסת הבצק אל התבנית המשומנת ומשטחים. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) כ־35 דקות או עד שהעוגה תזהיב ותתייצב וקיסם שיינעץ במרכזה יצא נקי ויבש.

6. מקציפים במערבל חשמלי את הקרם המצונן עד לקבלת קציפה אוורירית. שומרים כוס מהקרם לעיטור. חוצים את העוגה לרוחב ומזלפים על חלקה התחתון של העוגה את הסירופ.

7. מורחים שכבה עדינה של קרם על תחתית העוגה וסוגרים במחצית העוגה העליונה. מצפים את פני ודפנות העוגה בקרם. מעבירים את כוס הקרם הנותרת לשקית זילוף עם צנתר משונן. מעטרים את שולי העוגה בתלוליות קרם וחצאי אגוזים, ומפזרים על פני העוגה תלתלי שוקולד.

טיפסקל:

קליית האגוזים אומנם מחדדת ומחזקת את טעם האגוזים, אך לרוב הם נפלאים טבעיים. במקרה שטעם האגוזים הקלויים נדרש, לרוב מציינים זאת במתכון. במתכון זה אין צורך לקלות את האגוזים. סוג הטחינה או קיצוץ האגוזים או שניהם יחד משפיעים על מרקם העוגה. לכן, מי שאינו אוהב את תחושת הנגיסה באגוז יכול לטחון את האגוזים דק יותר, בעיקר אם העוגה מוגשת לילדים קטנים . שומרים על הגזרה? אפשר לוותר על קרם השוקולד ולהסתפק רק בבזיקת אבקת סוכר