שמה של חיילת מג"ב, הדר כהן ז"ל, שנרצחה במהלך פיגוע בזמן ששירתה בירושלים, הפך להיות באותה התקופה לסמל עבור הימים הקשים שעוברים על כוחות הביטחון בזמן גל טרור הסכינאות שחוותה ישראל. הדר ז"ל, התגייסה למג"ב חודשיים לפני שנרצחה, והגיעה לירושלים במסגרת אחד מתפקידיה הראשונים. על שמה של הדר נחנך במהלך השנה האחרונה מרכז לחינוך, וזוג הורים אף הגדיל וקרא לבתם על שמה של הדר. היום נודע כי זן חדש של תות שדה ייקרא על שמה. בן כספית ואריה אלדד ראיינו ב-103FM את עופר, אביה של הדר, שסיפר: "היא מאוד אהבה תותים, כשהיינו הולכים לבקר אותה, הדבר שהיא היתה מבקשת זה 'תביאו תותים, אל תשכחו'.



"הכל החל כאשר השר אורי אריאל ביקר את המשפחה בשבעה, ואז נודע לו שהיא אוהבת תותים. הוא הבטיח כי ימצא דרך להנציח אותה וביקש מראש המכון הוולקני לנסות ולדאוג לכך. הנשיא ביקש ממני, ולא היססתי לדקה. אני חושב שזה לזכותנו להנציח אותה בצורה כזאת", אמר ד"ר ניר דיי, שאחראי על הפיתוח. 

"הוא אחד ממגוון זנים שאנחנו מגדלים, הוא לא מגיע מאוד מוקדם העונה, הוא מיועד לאמצע העונה, מאמצע סוף דצמבר. הוא מתאים לייבול של ינואר ופברואר. הוא יפה, כולו הוד והדר, הוא בצורת לב, והוא טעים מאוד. התכונה של היופי שתתקבל בשוק מאוד יפה, הוא זן אמצע עונה ייחודי מאוד".



האב עופר הוסיף: "אנחנו ידענו שזה מתבשל במהלך השנה הקשה שעברנו, השר הבטיח בשבעה שהוא יעשה את כל המאמצים, ואני רוצה להודות לו על כך. ידענו שלפני חודשיים שלושה שזה התקדם, הוזמנו לטקס לפני חודש לראות את התות, שנראה יפה ומבריק. טעמנו ולקחנו הביתה. היום אמרתי לניר שאני מצפה לעוד".





ד"ר דיי הוסיף: "הנושא של המתיקות קשור לגנטיקה, אבל גם לגידול. יש זנים ששומרים על מתיקות לאורך העונה, ואחד המדדים של איכות הפרי, והקשיות שלו, והצבע האטרקטיבי, אחוז הסוכר בהם הוא מגבלה, אנחנו משכללים זנים חדשים, שלא ייפלו בטעם. תות בצורת לב מתאים מאוד להדר, עם הלב הגדול, והנתינה הגדולה. זה מאוד מתאים לה", סיכם



לאחר מכן קיבלה את עיטור המופת על תפקודה בפיגוע. כזכור, רש"ט הדר כהן ז"ל נרצחה בתחילת חודש פברואר, כאשר צוות של לוחמות מג"ב ניגש לבדוק שני חשודים בשער שכם. כשהחשודים התבקשו להזדהות, אחד מהם נאבק בפתאומיות ברס"ל עידו נגר, אשר נטרל את המחבל ובו בזמן כיוון את אקדחו אל עבר המחבל השני. 
במקביל, ניסתה השוטרת סמ"ש רווית מור להשתלט על המחבל השני והדפה אותו מאחור, בעוד המחבל שולף סכין יפנית וחותך את פניה של רווית ואת צווארה. השוטר עידו, שהבחין במתרחש ניטרל גם את המחבל השני. הדר כהן ז"ל, שזיהתה את המתרחש, דרכה במקביל את נשקה וביצעה ירי לעבר שני המחבלים. לפתע הגיח מחבל שלישי, שלא נראה לפני כן, וירה בהדר לפני שחוסל.

תותים. צילום: אינגאימג'
תותים. צילום: אינגאימג'