כמו בכל חג, גם בשבועות מציגה רולדין קולקציה מרהיבה ביופייה של עוגות, והפעם מנצחות על הרשימה עוגות גבינה קלאסיות ועוגות פבלובה צ’יז קייק, ונילה פרומבואז, Gelee Caribian ועוד. טעמנו: את הפבלובה צ’יז קייק על שכבת מרנג השקדים שבה, שעליה חתיכות שוקולד לבן לקישוט. לעוגה בסיס ביסקוויטים פריך ומעולה. למרות המראה שלה, היא כלל לא כבדה, והריבה שחוצה אותה באמצע לא מעמיסה על המתיקות המעודנת. גם תוספות השוקולד הלבן הן טובות, וגרמו לנו לנשנש אותן עוד לפני שחתכנו את העוגה. מחיר: מ־42 שקלים לעוגת שמרים ועד 139 שקלים לפבלובה צ'יז קייק.



עוגת גבינה של רולדין. צילום: רונן מנגן



שמו



השף־קונדיטור מיקי שמו מציע מגוון מאפים, בהם עוגות גבינה אפויות, עוגות גבינה קרות, טורטים גבינה, בלינצ’סים, קישים ולחמים. טעמנו: התחלנו בקלאסיקה הישראלית – עוגת גבינה פירורים, שהגיעה במתיקות מדויקת. עוגה רכה, נימוחה ולא מתחכמת. המשכנו לעוגת גבינה אפויה, שגם כן הצליחה להפתיע אותנו בדיוק שלה. עוגה יציבה ודחוסה כמו שהיינו מצפים, המשלבת בתוכה רכות וטעמים ביתיים. מחיר: 45־150 שקלים לעוגות.



עוגות גבינה, קונדיטורית שמו. צילום: דניאל לילה


ארקפה



קולקציית עוגות הגבינה שיצרה רשת ארקפה עשירה ברעננות של פירות, המשתלבים בטבעיות במגוון העוגות והטארטים. טעמנו: התחלנו בטארט ריקוטה ואגסים, שהיה “מעניין” על פי דעת רוב הטועמים. מסביב לעוגה היו תבלינים שהוסיפו טעם אוריינטלי קצת שונה, שלא משך את כולם, אך הפירות המקורמלים, במקרה הזה אגסים, הוסיפו לה עומק. בנוגע לעוגת גבינה לימון שטעמנו לא היו ספקות - היא הייתה מעולה: עוגה עשירה בציפוי לימון במתיקות מעודנת. הגבינה נימוחה, יציבה וגבוהה והבסיס דק אך לא התפורר. מחיר: 24 שקלים לפרוסה, 95־129 שקלים לעוגה.



עוגות גבינה, ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו



קונדיטוריית שני


קונדיטוריית שני מציגה קולקציית עוגות  גבינה (חלקן ללא סוכר), פשטידות ומארז חג ובו עוגת גבינה אפויה ורטבים ליציקה עצמית. טעמנו: כמובן, את עוגת הגבינה האפויה שהגיעה עם רטבים: קפוצ’ינו, וניל הדרים, ופירות יער. כל מי שטעם הסכים שמדובר בעוגה מעולה, אוורירית ולא כבדה. עם זאת, הרטבים שבצד מאוד נוזליים וקצת מיותרים. העוגה טעימה בפני עצמה ואין צורך בתוספות. לפעמים כל המוסיף גורע. מחיר: 54־158 שקלים.



קונדיטוריית שני. צילום: יח"צ



ביסקוטי



קונדיטוריית ביסקוטי תציין את שבועות עם מבחר עוגות גבינה אפויות וקרות, קישים ולזניות. טעמנו: ניסינו שלוש מתוך ההיצע הרחב. הראשונה - טורטה ריקוטה דולצ’ה, עוגת גבינת ריקוטה על בסיס עוגיות חמאה, בשילוב נוגט ואגוזים ובעיטור שטרויזל פריך. מדובר בתיבת אוצרות מתוקה, שמחביאה שלל מרקמים - פריכות שמספקים האגוזים והעוגיות, ורכות - בזכות גבינת הריקוטה והנוגט.



ביסקוטי . צילום: בועז לביא



רולדין . צילום: רונן מנגן


הבאה בתור הייתה יוגורט צ’יזקייק - עוגת גבינה ניו־יורקית עם קרם יוגורט חמצמץ. העוגה עשירה וקרם היוגורט מספק חמיצות מרומזת שאהבנו. תחתית הבצק סיפקה פריכות מתבקשת. השלישית- קלופיתה, מאפה יווני חם על בסיס בצק פילו במילוי סולת מבושלת בשמנת וחלב, ועליו סירופ תפוזים. כשניסינו את העוגה לא חיממנו אותה, אך זה לא קלקל את הטעם. בצק הפילו, שהתפורר בחיתוך, היה קראנצ’י ומתוק. מילוי הגבינה הנדיב היה מתוק ומעודן. מחיר: 58־168 שקלים



בוטיק סנטרל



ברשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעים מגוון עוגות גבינה קלאסיות לצד חדשניות, מאפי גבינה, קינוחים על טהרת הגבינה, קישים ומאפים מלוחים. בין העוגות: עוגת גבינה אפויה בציפוי קרם גבינה ולצדה רטבים. טעמנו: כשבבוטיק סנטרל מחליטים לחדש, אנחנו ממהרים לטעום. עוגת הגבינה האפויה מגיעה עם תוספות של קרמל מלוח, שוקולד ופירות יער, שיש לחמם ולקשט בעזרתן העוגה. אחרי חימום קצר במיקרו, שופכים בעדינות את רוטב השוקולד, שמשתלב טוב במתיקות העדינה של העוגה. פחות אהבנו את הקרמל המלוח. מחיר: 128 שקלים לעוגה פלוס רוטב. כל רוטב נוסף: 14 שקלים.



מאפיית ג'ייקובס



רשת מאפיות ג’ייקובס משיקה עוגות גבינה בשילובי טעמים וטקסטורות: עוגות אפויות, מוסים קרים, טארטים וקראנצים. טעמנו: ניסינו לצאת מהקו הקלאסי, ולכן התחלנו מטארט מסקרפונה תותים, שהיה מעט מאכזב. בצק הפאי היה קשה ולא פריך דיו. אולם, קרם הגבינה השתלב בהרמוניה עם התותים, פירות היער ושברי המרנג, שהיו פזורים מעל הפאי והעניקו טוויסט מעניין.



עוגות גבינה, מאפיות ג'ייקובס/ צילום: בני גמזו לטובה



קדאיף גבינה, לימון ומוס פטל שטעמנו שיפר את המצב. שילוב הגבינה והלימון יצר ערבוביה עדינה של מתוק וחמוץ. מעטפת הקדאיף הייתה טעימה אם כי דחוסה למדי, מה שהעיב על רכות העוגה. הטירמיסו, שבו סיימנו, לא סבל ממתיקות יתר - מה שמעניק לו נקודות זכות. השילוב בין הקרם לעוגת הספוג הרכה היה מצוין. מדובר בעוגה קלילה וטעימה. מחיר: 42־109 שקלים.



ביגה



רשת קפה ביגה השיקה סדרת עוגות גבינה במרקם קטיפתי, ובה עוגת גבינה אפויה קלאסית, עוגת קלאב סנדוויץ’ טירמיסו ועוגת “מגנום” עם מסקרפונה ופירות יער. טעמנו: התחלנו בעוגת גבינה קלאסית אפויה בתנור, שנראתה סתמית למראה אך הייתה טעימה למדי והזכירה לנו את הבית. המשכנו לעוגת הטירמיסו, שהייתה גם היא טעימה מאוד.



ביגה. צילום: אסף לוי



שילוב נכון של טעמים, מינון נכון של מתיקות וקריספיות, מתאים במיוחד לחובבי הקצפת. לעומתן, עוגת המסקרפונה ופירות היער הייתה מאכזבת. לכאורה, מה יכול להיות רע במסקרפונה ובפירות יער? אבל בפועל השילוב והביצוע נותנים תחושה של בזבוז מיותר של המרכיבים המוצלחים. מחיר: 39־56 שקלים



מתוקה



בקונדיטוריית מתוקה השיקו מגוון עוגות קלאסיות לצד עוגות חדשות ומפתיעות, שעושות מחווה לשנות ה־80 וה־90. טעמנו: נתחיל בקראנץ’ ריקוטה ואפרסקים - עוגת שמרים מבצק קראנץ’ במילוי גבינת ריקוטה ואפרסקים, שבאופן מפתיע משאירה את כל העוגות האחרות מאחור, בזכות המילוי המושלם שנעטף בבצק לא פחות מושלם.



עוגות גבינה, מתוקה . צילום: בני גמזו לטובה



המשכנו בקדאיף קאמבק - עוגת סטריפ עם שערות קדאיף וקרם בטעם כבד ומגושם. היו שם יותר מדי שערות קדאיף, שנחו על יותר מדי קדם סמיך. טעמנו גם את רולדת התות, שזרקה אותנו ישר לילדות. תות וגבינה הם תמיד שילוב מנצח גם הפעם. הטעמים נעימים, והחמיצות עדינה ביותר ומשולבת עם מגוון טעמי וניל. תענוג בפה. מחירים: 42־149 שקלים.



תשבי



המאפייה של יקב תשבי מציעה עוגת גבינה על פי מתכון מסורתי על בסיס גבינת שמנת וגבינה לבנה, שאופים בתנור אבן. טעמנו: העוגה מתוקה, כמעט מדי. היא יציבה אך אוורירית, טעימה אך לא הכי טעימה. ובעיקר - היא לא מפתיעה. מחיר: 69 שקלים.



עוגות גבינה, תשבי. צילום: אנטולי קרמינצקי



לחמים



תפריט שבועות במאפיית לחמים מתמקד בסגנון הקלאסי ובו מגוון עוגות גבינה - חלקן משלבות פירות ושוקולד, בלינצ’סים ושאר מאפים. טעמנו: התחלנו בטארט גבינה בציפוי שמנת, שהגיע מעוטר בפירות טריים. עוגה לא מתחכמת, שתמיד כיף להגיש לאורחים בשל המראה המזמין שלה. הבצק פריך מאוד, והשמנת החמוצה מאזנת מאוד את המתיקות של הפירות, אך מה, היא לא מרגשת או מחדשת במיוחד.



עוגות גבינה, מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה



מכיוון שמדובר במאפיית לחמים, לא יכולנו לוותר על הפוגאס, שהוא מן לחם שטוח המשלב טפנד זיתים וחתיכות זיתים. לחם פשוט מושלם, שחוסל בשנייה למרות נטייתנו לספור קלוריות. מחיר: 42־140 שקלים



ג'לטריה גרינברג



בג’לטריה שבמתחם גרינברג באזורי חן משיקים עוגת גבינה אפויה, המורכבת מגבינת שמנת ובסיס בצק פריך של עוגיות חמאה ומעליה שטרויזל חמאה, רוטב קרמל מלוח וגלייז שמנת חמוצה. טעמנו: העוגה טעימה, בעלת מרקם טוב – לא אוורירי מדי ולא צפוף מדי ומתהדרת במתקתקות נכונה. מחיר: 140 שקלים.



עוגות גבינה, ג'לטריה. צילום: אורי עשת



טאטי



בטאטי לחם מציגים מגוון מלוח ומתוק, הכולל שלל לחמים, קישים ועוגות גבינה. טעמנו: עוגת הפיסטוק Cheesecake של טאטי שנויה במחלוקת: יש שחשבו שהיא טעימה להפליא, וכי השכבות, שנראות כמו מרמלדה ומעליהן קרם פיסטוק נראות כיצירת אמנות; אחרים חשבו שהמראה שלה לא מגרה. משהו בצבע הירוק כנראה לא מושך את העין. אך כולם הסכימו שהתחתית מאוד קריספית וטעימה. עם זאת, טענו שבסיום העוגה משאירה טעם לוואי. מחיר: 62־110 שקלים.



עוגות גבינה, טאטי . צילום: דניאל לילה