ב- 8-10 ביוני יתקיים בגליל המערבי פסטיבל אביב של עמותת זמן גליל מערבי, הכולל מגוון אירועים ופעילויות, חלקם גם בתחום הקולינריה והרבה מהם יתקיימו בעכו. בפסטיבל תוכלו לסייר ולטעום עם מדריכים בין הדוכנים, ללמוד להכין כל מיני מאכלים ולהגיע לשלל של מקומות קסומים בעכו ובגליל. ועל כן מבחינתנו זו הזדמנות מצויינת לתת לעכו במה ולספר לכם למה כדאי לכם לנסוע לעכו ובעיקר מה לאכול.



כבר מספר שנים שמשהו בשוק המקסים הזה הלך קצת לאיבוד. הוא קטן, הרבה עסקים נסגרו ורק לאחרונה הוא מתחיל להתרומם ולקבל שוב את הקסם הישן שדבק בו. יאללה בואו נאכל!



מה אוכלים. 


חשוב להבין שאין לוקיישן ספציפי לכמה מקומות וחלק מהסוחרים השווים במיוחד מסתובבים עם עגלה, אבל השוק לא גדול ופשוט תשוטטו, מקסימום תגלו מקומות שאני לא הגעתי אליהם.



מרכז המידע וחניה


לפני הכל תחנו בחניון מחוץ לשוק העות'מאני. חבל על כאב הראש והעצבים שבאים עם כניסה באוטו. הכל ממילא במרחק הליכה. אחרי שתיכנסו מעט פנימה לכיוון השוק התורכי תגלו את מרכז המידע של עמותת זמן גליל מערבי שפתוח מידי יום ביומו במטרה לסייע למטיילים עם כל המידע הנחוץ, ושם תוכלו לקבל רעיונות, מפה ואילו להתחבר לסיורים קולינריים שייקחו אתכם למקומות השווים לסיבוב טעימות ולארוחה עכואית מעולה באל מרסא.



ביום חמישי ה- 8.6, המרכז יגיש קפה/תה ומתוקים לכל המבקרים ללא תשלום.


שעות פתיחה 110:00-17:00, 04-6015533 רח' סאלאח א-דין עכו העתיקה.



כרטיס טעימות



אם בא לכם קצת עזרה אבל לטייל עצמאית, שווה לכם לקנות את כרטיס הטעימות של יאללה באסטה: הדוכנים נבחרו בקפידה והסיור תוכנן באופן כזה שיאפשר ליהנות מהאווירה והקסם שבמקום, מבלי לפספס את כל המאכלים המיוחדים שאפשר למצוא באזור השוק. לאחר הזמנת הכרטיס מקבלים את כתובת נקודת האיסוף שלו, וניתן להגיע ביום המועדף, כל אחד מסתובב בקצב שלו ונהנה מכל הטוב שיש לעכו העתיקה להציע.



ניתן גם להתחבר לאינטרנט בנייד וסיור קולי ילווה את כרטיס הטעימות ויחשוף את הסיפורים המרתקים של השוק (נדרש טלפון חכם עם חיבור לאינטרנט סלולרי ומומלץ להביא אזניות).



בכרטיס ניתן למצוא: טעימת חומוס // טעימת שווארמה// בייגל שומשום //כדורי פלאפל // קפה מקומי // כוס מיץ טרי // כנאפה.


עלות : 105 שקלים לכ-8 טעימות



ליאלי אל סולטאן


אחד מבתי הקפה הוותיקים בשוק עכו, מעוצב בסגנון בית מרזח של פעם ומרגיש כאילו הזמן מעולם לא זז. קפה ליאלי סמוך למרכז המידע וזה אחלה מקום להתחיל בו עם קפה טוב, בקלוואה ואפילו נרגילה בזמן שאתם צופים במישמש הצבעוני שעובר מולכם.



פלאפל ערפי


אי אפשר להתווכח עם כל כך הרבה דעות אבל בעיקר אי אפשר להתווכח עם טעם. משהו בפלאפל של ערפי כובש את הפה ולאו דווקא בגלל הטעם, כמו בגלל העדינות המושלמת של הטעמים. הפלאפל לא נותן את אותה צריבה מתובלת שאליה הורגלנו אלא מחליק בגרון בחמאתיות לא הגיונית. התיבול נכון, הטעמים מאוזנים, הפיתה בשרנית ושום דבר אחר לא משתלט על הטעם ובעיקר, הכדורי פלאפל אווריריים ופשוט נמסים בפה. 



פלאפל ערפי
פלאפל ערפי



קפה בדר


אחרי שנכנסתם לשוק תגלו חנות קטנה מלאה בשקי קפה. תעצרו שנייה. קודם כל כי הקפה מתחיל מ- 5 שקלים למאה גרם- מחיר מטורף . שנית הוא מחזיק שלל של פולי קפה מכל העולם שייטחנו אל מול עינכם ואפילו תקבלו אספרסו אם תבקשו.




פולים מכל העולם
פולים מכל העולם





דוכן סמבוסות


קצת יותר קדימה בשוק תמצאו בחור מבוגר וחייכן שאופה בתנור ישן ומסתובב סמבוסות בצק פריכות גדושות בגבינה לוהטת מלוחה שתשרוף לכם את הפה. ויש גם בייגלים פריכים מלאים בשומשום. הבת קצת עצבנית כשמצלמים אבל תתמקדו בטעם. 10 שקלים ואתם מסודרים.




להיזהר מהחום. סמבוסות ובייגלים
להיזהר מהחום. סמבוסות ובייגלים



קוקושקה


בתוך הפסאג׳ המקסים של השוק התורכי שווה לעצור לאיזו שעה של מנוחה ונישנוש קצת יותר רציני. על ההתחלה תמצאו את מרקטו המצויינת אבל טיפה בהמשך תגלו זוג חמוד וחייכן מידי שיגיש לכם ערק וקמפארי, בירה קרה ושלל של טאפאסים קטנים שירגיעו את הקיבה ויעלימו אתכם לשעה לעולם של סיפורי אלף לילה ולילה. שיפודי שרימפס , פלאפל סרטנים, אנשובי כבושים, סביצ׳ה, ברבוניות ועוד מנות מתחדשות. מותק של מקום.



מסעדת קוקושקה
מסעדת קוקושקה



מיצים טבעיים


יש לא מעט דוכני מיץ משובחים בשוק ובכולם תמצאו סלק, תפוחים רימונים וכד׳. אם אתם בעניין מאתגר יותר לכו על מיץ מקני סוכר, תתכוננו לבוסט מתוק ואולי שווה למהול אותו במיץ רגיל או לפחות לחלוק עם מישהו נוסף.




מיצים מכל המינים
מיצים מכל המינים





אל מרסא


ממוקמת מול הנמל, והיא אחת המסעדות הטובות שיש בשוק ובכללי בעכו. השף עלא בנה שם תפריט מעולה עם המון מנות שהוא מביא להן פרשנויות משלו. מסביצ׳ה עם פיסטוקים וגבינה ועד קלאמרי מטוגנים ברוטב לימוני, שלל של דגים טריים מהים, מיני מאפים ממולאים ועד פירה מוסר על פריקי משובח מתובל בגבינה מלוחה ועשבי תיבול ונתח של בשר מיושן. אפשר גם להסתובב עם השף עלא בשוק, לטעום מכל מיני דוכנים ואפילו לערוך איתו סדנא בסוף- הכל תיאום מראש.




מסעדת אל מרסא
מסעדת אל מרסא





כך או כך, ההמלצה הכי טובה היא לסיים את הסיור אצלו לארוחה או לכנאפה מדהימה.



נמל הדייגים 13 , עכו / 053-9438661 http://www.almarsa.rest.co.il/



מתוקים וממתקים


אי אפשר לפספס את כל מוכרי העגלות עם שלל המתוקים שמחזירים אותנו לילדות מאושרת רווית צבעי מאכל וקוקוס וורוד. בהחלט קחו לכם כמה חתיכות מהנוגט, או מהבוטנים המסוכרים. לצערנו ממתקי קשאש איכזבו והכנאפה נזרקה כמו שנקנתה יחד עם הבקלאוות. קצת לפני קשאש יש את ממתקי בשתוואי שאצלה תוכלו למצוא את אותם כדורי בצק זהובים טבולים בדבש ומגוון עוגיות משובחות וכמובן כנאפה. נסו גם את ממתקי נצרת שהפתיעו אותנו.



ממתקים בכל הצבעים
ממתקים בכל הצבעים



מסעדת ביילסאן


קצת מחוץ לשוק, נפתחה לאחרונה מסעדת ביילסאן ,ברחובה הראשי של העיר העתיקה - בן עמי. בשונה ממסעדות הדגים והחומוסיות הרבות בעיר העתיקה, ביילסאן והשף מהראן פארס מביאים טעמים אוניברסליים עם ספיישלים מהמטבח הערבי האותנטי. בתפריט אפשר למצוא: פסטות בעבודת יד/ גלילות חציל במילוי לבנה ביתית, שום וזעתר ירוק// גלילות מסח'ן עוף בלאפה דרוזית// טורטליני בחמאת זעתר ירוק ולבבות ארטישוק // צלעות טלה על הגריל ברוטב דמיגלאס בניחוח אניס// מבחר דגים טריים מהשוק של עכו בצ'ילי קוקוס, זעתר ירוק או אניס ועוד שלל מנות ומתוקים לצד תפריט יינות.




מסעדת ביילסאן
מסעדת ביילסאן


מסעדת ביילסאן, רח' בן עמי 19, עכו טל': 04-8550959



לינה- מלון NEA


מצאנו מלון ספא מושלם במרחק של 15 דקת מעכו שסיפק לנו גם את החוויה שבקירבה אבל גם את השקט אחרי יום עמוס גדוש בריחות צבעים והרבה הליכה.



מלון nea ממוקם בישוב שקט שקט מטר מהים שנקרא שבי ציון. החדרים פונים לשלל עצי תות, הבריכה מפנקת , יש סאונה וכמובן ספא מלא טיפולים יחד עם ארוחת בוקר מאד מפנקת גדושה בטאפאסים גליליים ומיני פינוקים ואפילו חדר עם שתייה חמה וקרה ושלל עוגיות ופירות חופשי כל היום. בהחלט מקום מרגוע טוטאלי ליומיים של פינוק מושלם.



אם אתם בעניין של אכסניה – לכו לבדוק את האכסנייה הממוקמת ממש בתוך השוק ותקבלו את החוויה העכואית עד הסוף.


http://www.nea.co.il/



 ההשתתפות בכל הסיורים, הסדנאות והארוחות מותנית בהרשמה מראש וניתן להירשם לכל האירועים דרך אתר זמן גליל מערבי תחת לוח האירועים, וכן להיעזר ברשימת המלצות על לינה באזור במוקד המיועד לכך: westgalil.org.il 04-6015533

צלמים: אסנת גואטה, יפעת בשבקין, אריק סלין, חיים יוסף.