הקיץ בשיאו, הלחות נצמדת לכל שטח עור בגוף ולמרות שכל מה שבא לנו להכניס לקרבנו זה נוזל קפוא - אי אפשר להתעלם מגל תפריטי הקיץ שתוקף כל פינה פנויה בעיר ומרעיף עלינו שלל מנות קלילות שמעוררות את הרעב מחדש (כל עוד הוא תחת מזגן). אז תפתחו כפתור ובואו נצא לאכול.

ניתן תאי
בימים אלו, השף שחף שבתאי משיק תפריט קיץ חדש ומרענן המבוסס על מגוון חומרי גלם תאילנדים ומאופיין בחומרי גלם קיציים, בשילוב של פירות העונה, מגוון ירקות ועשבי תיבול ממחוזות שונים באסיה, שילוב של מחיות קארי מאינדונזיה עם חלב קוקוס פחם, מנות ברווז שמוגשות עם אבטיח ועוד.

בין המנות: סאם סאם רול - דאליין צ'ילי, חציל, נענע ברוטב שאלוט ;ברווז עם שעועית ירוקה, נענע, תפוח שיטאקי ואבטיח לובסטר סאקה כחול; שומאי, פטאטאס מיסו ברוטב שרי שרימפס; גיוזה ברווז עם אגוזי לוז, צ'ילי ירוק, שומשום ועוד.
Nithan Thai, הארבעה 21 תל אביב

מל ומישל
האיטלקייה בת העשור תפתח לראשונה את שעריה לארוחות צהריים ותשיק תפריט עסקי בין השעות 15:30-12:30 ב-88 ₪. בין המנות: סלט לבבות חסה ברוטב חלמונים ואנשובי בייבי קלמרי צרובים: ארטישוקים צרובים על פולנטה; קרודו דג ים בקרמל הדרים חריף; ברזאולה; טליאטלה אלי אוליו ועוף עם צ'ילי, קייל ותרד; בצקניות גבינה מוזהבות בקרם כמהין לבנות; טורטליני חלמונים במילוי אנטריקוט וכבדי עוף בציר עגל ולימון ועוד.
כוס יין הבית - 15 ₪ ואפרול שפריץ - 20 ₪
מל ומישל, בן יהודה 155, תל אביב, 03-5293232 


ניוקי פריזאי בעסקית צהריים החדשה של מל ומישל. צילום: יח
ניוקי פריזאי בעסקית צהריים החדשה של מל ומישל. צילום: יח

ניוקי פריזאי בעסקית צהריים החדשה של מל ומישל. צילום: יח
ניוקי פריזאי בעסקית צהריים החדשה של מל ומישל. צילום: יח


גוז' ודניאל
התפריט העדכני עושה שימוש בחומרי גלם עונתיים היוצרים מנות קלילות המותאמות לאקלים החם ונשען על המטבחים המסורתיים של איטליה, צרפת וספרד.
בין המנות: ירוקים של קיץ, מוצרלה באפלו; קרפצ'יו מוסר, תירס, צ'ילי, שאלוט מוחמץ וכוסברה; קלמרי סיציליאני ואנשובי; ברק מטוגן על צזיקי; פירות ים בסגנון פרובנס, פרנו ולחם קלוי; קלמרטה סלסה קרודה ; קריספי חציל קרם פטה.

גם גזרת הקינוחים התחדשה וכוללת עוגת ריקוטה חמה, בצק עלים, מרסלה וגלידת פיסטוק; סורבה תפוח וסלרי ועוד!
גוז' ודניאל אנשי בראשית (ליד מגדל המים) מושב בני ציון טל. 09-7714122

תפריט קיץ בגוז' ודניאל. צילום: טל ציפורן
תפריט קיץ בגוז' ודניאל. צילום: טל ציפורן


מסעדת סילו
מסעדת סילו מתחדשת בתפריט קיץ חדש של השף טל כהן המציע מנות איטלקיות ים תיכוניות אל מול האגם הקסום . התפריט מורכב ממנות הנאפות בטאבון העצים במרכז המסעדה. בין המנות ניתן למצוא פיצות מבצק שנח 48 שעות, סלטי קיץ מרעננים, מנות בשר מיוחדות, דגים טריים ופירות ים.

גולת הכותרת של תפריט הקיץ היא ה"פטוצ'לה טרטופו די פארמה" מנת פסטה מסורתית בשמנת, פטריות ושמן כמהין, אשר מוגשת מתוך גלגל פרמזן בסמוך לשולחן, כאשר טעמי גבינת גרנה פדנה עוטפים את הפסטה בטקס מרשים.
סילו, שד' ירושלים 210, חולון.

פסטה במסעדת סילו. צילום: יח
פסטה במסעדת סילו. צילום: יח


מסעדת בראון
במסעדת בראון תל אביב פותחים את המרפסת ויקיימו לכבוד פתיחת הקיץ הופעות ג'אז חיות לצד תפריט ספיישל קיץ עם מנות חדשות. השפית מיכל לוי, משיקה בימים אלה גם תפריט קיץ חדש ובו מגוון ממנות המבוססות על ירקות עונתיים המשתדכים לדגים מהים התיכון, בשרים ממגדלים מקומיים ופירות ים. את המנות שידכה לוי לתפריט קוקטיילים חדש עם פירות טריים ותבליני מהשדה. בין המנות: סביצ'ה סלמון, אבוקדו ומשמשים עם סורבה בזיליקום; סלט קפרזה סלק; ארנצ'יני; רוסטביף כתף; רביולי ריקוטה ותרד על גבינת מסקרפונה עם חלמון ביצה; ספגטי קיץ – שרימפס/דג מתחלף עם עגבניות צלויות, בזיליקום, פרוסות שום, צ'ילי, יין לבן ופטרוזיליה ועוד.
בראון - BROWN, ניסים אלוני 10, מתחם G, תל אביב 03-5444024

ספגטי קיץ במסעדת בראון. צילום: אנטולי מיכאלו
ספגטי קיץ במסעדת בראון. צילום: אנטולי מיכאלו


מסעדת פאסטל
בתפריט הקיץ של פאסטל ניתן יהיה למצוא מנה ראשונה של אספרגוס צלוי בתנור כמו כן, מנות עיקריות כמו: ניוקי תפוח אדמה, קרם תירס "גילי", חמאה חומה, תרד, פלפל טינקרבל מתוק, גבינת "קדוש" מלוחה// רביולי לבנה וזעתר עם חציל קלוי מהאש; פילה מוסר על אורזו, עגבניות קיץ, גבינת עזים מעושנת, קראמבל אדמה בוערת ובייבי ג'אם על פלאנצ'ה; לברק שלם עם פסטה פיצ'י וברווז אורגני של "משק לוין".

כמו כן, אל תפריט המנות האחרונות התווסף קינוח היער השחור, סולרו פירות יער ושוקולד מריר, מוס שוקולד, קראמבל קקאו, ג'לי וויסקי ובראוניז אמרנה
פאסטל, שד׳ שאול המלך 27, מתחם האופרה ומוזיאון תל אביב, 03-6447441

מסעדת ג׳ירף
ג'ירף שוב מתחדשים במנות אסייאתיות והפעם עם השראה הודית ועם ארבע מנות חדשו לוהטות ופיקנטיות כגון כרובית בטמפורה על רוטב הודי פיקנטי; סלט הודי רענם עם חסות, שקדים קלויים, עוף מתובל ושלל עשבי תיבול, קארי דלעת נימוח שנעשה במקום מדלעת מאודה ותערובת תבלינים וקארי תאילנדי ממחית קארי טריה ורעננה מלאה בלמון גראס וכפיר ליים. כל המנות מוגשות עם עוף, שרימפס או טופו.

קארי דלעת בג'ירף. צילום: אנטולי מיכאלו
קארי דלעת בג'ירף. צילום: אנטולי מיכאלו


קפה ג'ו
הרשת חוגגת 20 שנים של קפה גורמה וקולינריה ולציון המאורע משיקה תפריט חדש ושיתוף פעולה מתוק במיוחד עם השף-קונדיטור אלון שבו כמו עוגת שוקולד ברוטב טופי, עוגת גבינה וקרם לימון, מילפיי, טארט לימון ועוגת בננות ושוקולד, תוך התחשבות בקהל הטבעוני והנמנעים מגלוטן. מנות נוספות: בייגל בוקר של ביצת עין וגבינת שמנת מונחות על בייגל קלוי וסלמון מעושן; קובה בורגול במילוי סויה טבעונית, סלט טאבולה ולבנה מתובלת; לביבות בטטה; מאפה עלים פריך וגבינות, טחינה וביצה קשה; פוקאצ׳ה עם בצל ירוק, מוצרלה פרסקה, זעתר, שמן זית, שקדים קלויים; סלט פטריות מוקפצות בבצל ובהרט, רוטב צזיקי ועגבניות.

פוקצ'יה בקפה ג'ו. צילום: רונן מנגן
פוקצ'יה בקפה ג'ו. צילום: רונן מנגן


רפאלו מרעננת את חיפה והקריות
מסעדת רפאלו בקסטרא יצאה לאחרונה עם תפריט איטלקי רענן המושתת על פסטה טריה וחומרי גלם אותנטיים בשילוב רעננות ים תיכונית. מנות כגון שוק אווז על פולנטה, חזה עוף במחבת בשלל ירקות, ניוקי, פיצת חזה אווז וחלמון, קרודו דג ים ואשכולית אדומה.

במקביל, הסניף הכשר של רפאלו שנמצא בקריון יצא עם תפריט ארוחות בוקר חדש שכולל שקשוקה בפוקאצ׳ה, קלצונה גדושה בגבינות ובנדיקט מושחת.


בליני
מסעדת בליני מעיפה את סגירת החורף וחושפת שוב את אחת המרפסות הכי שוות בעיר אל מול כיכר סוזן דלאל ויוצאת בתפריט קיץ חדש שכולל מגוון מאפים ופיות שיצאו מתוך הטאבון החדש שהגיע מאיטליה ומנות כגון: סלמון קרודו- פרוסות סלמון אטלנטי, ויניגרט תפוזים, סלט שומר סיציליאני; פטוצ'יני סלמון בעישון ביתי; אסקלופ עגל בציפוי פריך; אסקלופ עגל מגולגל עם פרשוטו ומוצרלה ועוד.
בליני, יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל, נווה צדק, תל אביב, 03-5178486

מסעדת בליני. צילום: אנטולי מיכאלו
מסעדת בליני. צילום: אנטולי מיכאלו