בקבוקי מיני מיוחדים, הנושאים תווית מעוצבת עם תמונת הזוג המתחתן, שמותיהם ותאריך החתונה, הם הלהיט של המותג VODKA Van Gogh, שמציעה במבצע חברת ספיריטים סחר למתחתנים. את הבקבוקונים אפשר לשמור או לחלק לאורחים כמזכרת. "חתונה היא לא חתונה בלי שתייה איכותית. זה מה שבונה את הערב בצורה משמעותית", פורש אורי שקל, משנה למנכ"ל ספיריטים סחר, את משנתו בעניין האירועים השווים באמת של הקיץ. "הרבה צעירים מתלבטים ולעתים אפילו מגזימים בכמות הבקבוקים. 


הנוסחה היא די פשוטה: בקבוק לעשרה אנשים, אבל תלוי בכמות הצעירים, שאז הצריכה גבוהה יותר. בעונה הקרובה הדגש יהיה יותר על רחבת הריקודים ששם הכל קורה. אנחנו מציעים קוקטייל קאר (רכב קוקטיילים של ואן גוך), סירת מפרש עם צ'ייסרים וקרון רכבת מלא קוקטיילים שעיצבנו במיוחד".

הלהיט של הקיץ. בקבוקי מיני של Van Gogh VODKA. צילום: יח"צ


עגלת יינות


גם יקבים מחזרים אחר הזוגות המתחתנים. יקב רמת הגולן, למשל, מציע עגלת טעימות ובה מבחר סוגי יינות ברמה גבוהה, ביניהם ירדן מרלו, גמלא קברנה סוביניון ועוד. כמו כן, ביקב נותנים מתנה מיוחדת לחתן ולכלה, כדי להפוך את חווית היין למושלמת - בקבוק מגנום גמלא קברנה סוביניון וסיור במרכז המבקרים של היקב לכל המשפחה.

ארטיקים אלכוהולים

ב"לכבוד עונת הקיץ התחלנו עם יוזמה חדשה - בבוקר האירוע אנחנו מכינים כמות גדולה של קוקטייל נבחר, שממנו אנחנו מייצרים ארטיקים עבור האורחים באולם, לאחר התייעצות וטעימות מראש עם הזוג שחוגג", מספר מתן אהרוני, מנהל הבר באולם האירועים "טרויה" באשדוד. "מדובר בתהליך חדש, שמציע לאורחים גם אפשרות ליהנות מארטיק אלכוהולי מרענן ולא רק מהאפשרויות המוכרות שמוצעות בבר".

מרענן. ארטיק אלכוהולי. צילום: יח"צ


בר קוקטיילים

 שחף קורן, מנהל הדרכה ותוכן בחברת ייבוא ושיווק המשקאות האלכוהוליים "אקרמן", חוזה שקוקטיילים יהיו הטרנד החזק בחתונות הקרבות. "עם התפתחות תרבות השתייה בישראל והצורך המתגבר של השותה הישראלי בחוויית שתייה מעניינת יותר, טרנד הקוקטיילים פילס דרכו אל עולם החתונות והאירועים", הוא אומר, "יותר ויותר מתחתנים מאבזרים את האירוע שלהם בבר קוקטיילים מוקפד. במקרים מסוימים בהם בר קוקטיילים אינו מתאפשר במקום האירוע, ישנם המרכיבים קוקטיילים מראש ומבקבקים בבקבוקונים אישיים".

אילו טעמים ישלטו בקיץ?
"בקיץ הקרוב נראה הרבה יותר קוקטיילי ג'ין, שחווה פריחה מחודשת, וקוניאק, שתמיד נתפס כמשקה היוקרתי ביותר, אך לא נכנס למתחמי אירועים בשל עניין הכשרות שלו. עם הגעתו לראשונה לישראל של קורבוזייה XO בגרסתו הכשרה, אני מאמין שנראה אותו מככב ביותר ויותר חתונות וקוקטיילים משובחים". דרור כהן, מנכ"ל אולם האירועים Arca בנמל תל אביב, אומר כי "הימים שבהם אולם אירועים היה מקום שבו מוגש רבע עוף ובורקס פסחו וכבר לא קיימים. היום התפריט מורכב מקולינריה איכותית ומגוונת ובהתאמה אישית ללקוח ולאורחים".

כהן מוסיף כי העונה הזאת משיק אולם האירועים גם בר מיקסולוגיה, שבו מכינים קוקטיילים מעניינים בשילוב פירות וירקות טריים לעיניי הקהל, "כי בינינו, מה שווה אוכל טוב בלי איזה דרינק מעניין ליד?"

אוכל טוב ודרינק מעניין ליד. בר המיקסולוגיה בארקה. צילום: אבנר צרפתי


גם אסף ביר וצחי בן עמרם, הבעלים של בר הקוקטיילים ג'אספר ג'ונס שבתל אביב, פתחו מחלקת אירועים. השניים בונים תפריטי אלכוהול לגני ואולמות אירועים ומכשירים צוותים מקצועיים שיובילו את הבר בכיוון של מיקסולוגיה קולינרית.

"בתחום האירועים אנחנו בין החלוצים שהוציאו בר קוקטיילים ברמה גבוהה מחוץ לגבולות הבר", מספר ביר, "האירועים מגוונים מאוד: חתונות, אירועי חברה, אירועים פרטיים ושירותי בר לאירועים גדולים ופסטיבלים, כמו פסטיבל גראונדד האחרון בו היינו שותפים".

מה אתם מכינים לעונת הקיץ הקרובה?
"המטרה שלנו היא תמיד להתחדש ולרגש ברמה הקולינרית. כל שלושה חודשים אנחנו מוציאים תפריט חדש לאירועים שמתאים לעונה ולמזג האוויר. בחורף קוקטיילים כבדים יותר ובקיץ קלילים ומרעננים. העונה הלכנו על קו מאוד פירותי ורענן עם שילובים של פירות הדר ושמנים אתריים, שמדגישים את החיבור לקיץ. עם השנים אנחנו רואים שהקהל הישראלי והחך הישראלי הולכים ומתקדמים, ואם בעונות קודמות היינו מגישים קוקטיילים מאוד מתוקים - כי זה מה שהקהל אהב - היום הדגש הוא יותר על שילוב מוצרי אלכוהול מיוחדים וחיבור של טעמים - למשל הליקר העשבוני שרטרז, או שילובים של מספר ביטרים".