מבקר המסעדות ועיתונאי חדשות 10 לשעבר, ניב גלבוע, הופתע לגלות כי פעילים למען זכויות בעלי חיים שינו את הערך שלו בוויקיפדיה וצרפו לעמוד קללות כנגדו. הבוקר (ראשון) הוא שוחח על כך בתוכניתם של לאה גולדין, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM. "הם עשו זאת באינטליגנציה וזה אף הצחיק אותי. מחקו את הגדרתי כעיתונאי וכתבו שאני פח אשפה".

 


גלבוע הדגיש: "אני לא במאבק ולא במלחמה נגד הטבעונים. אני 'העזתי' לשבת לראיון עם מוטי רביד שהסביר על כך שיש להפחית את צריכת הבשר וכשאלתי אותו 'בין טבעונים לצמחוני מי הכי חולה' והוא השיב 'טבעונים הם הכי חולים, צמחונים הכי בריאים ומי שמוגדר אוכל כל הוא באמצע'. שיחה זו עוררה סערה בציבור הטבעוני".
דרור רפאל התייחס למחאות הטבעוניים וטען: "אין לי טיעון טוב כנגד מי שאינו אוכל בשר, יש כאן תעשיית רצח והם צודקים. אני אוכל בשר כי אני כנראה פחות מוסרי מהם". השיב לו ניב גלבוע: "בצרפת למשל יש מקומות בהם אוכלים בשר אבל לא מתעללים בחיות אך מלבד זאת, אני לא מוכן לקבל את המחאה של הטבעונים באופן שבה היא מתקיימת ובאופן בו הם מנסחים את הדברים. ישנם דברים לגיטימיים וישנם דברים שהם לא לגיטימיים. כותבים לי בפייסבוק שאני נאצי. כמה מחבריי הטובים ביותר הם טבעונים אך מדובר בכת, במיעוט של כמה אנשים. אילו הם היו פחות אגרסיביים ויותר נעימים יש מצב שמרבית האנשים היו מקבלים את החמלה שלהם בבעלי חיים. המקרה בוויקיפדיה היה השיא מבחינתי לאחר שעסקתי כל סוף השבוע בהסרת אנשים מעמוד הפייסבוק שלי. מי שמתחיל לקלל אותי בפייסבוק אני ישר מסיר אותו". 

עריכה: איתמר זיגלמן