הוגרדן, פיש אנד צ׳יפס ורויאל לוכנאגר 12: הוגרדן היא בירת חיטה בלגית המתובלת בגרגירי כוסברה וקליפות תפוז, המקנים לה את טעמה המתקתק־חמצמץ. ההתאמה המושלמת שלה תהיה למנה של פיש אנד צ׳יפס. המנה מורכבת מדג אמנון מובחר שעובר בישול בבירה ובבצק טמפורה. ממש כמו שאתם עושים עם לימון על הדג שלכם, מומלץ להתיז כמה טיפות מהבירה, ובכך להעשיר עוד יותר את המנה. בצד נוסיף מנה של הוויסקי הסקוטי רויאל לוכנאגר 12, שקיבל את התואר "רויאל" על ידי מלכת אנגליה באחד הביקורים שלה בסקוטלנד.



דוריאן גריי לאגר, פלטת ירקות ובושמילס בלאק בוש: דוריאן גריי לאגר היא אחת מבירות הבית של הפאב האירי "אוסקר וויילד". היא בעלת 5% אלכוהול מסוג פילזנר, קלילה, מרעננת ובעלת צבע אמברי. היא מגיעה מצ'כיה, מדינה שבה ממוצע שתיית הבירה לאדם הוא הגבוה בעולם. הבירה תעבוד נפלא עם פלטת ירקות טריים, שייצרו שילוב קליל ומתאים לכל שעה ביום. לכך רצוי להוסיף צ'ייסר של בלאק בוש: וויסקי עדין ומתקתק, שישתלב נהדר עם מנות קלילות.



דוריאן גריי לאגר, פלטת ירקות ובושמילס בלאק בוש. צילום: הדי ולדמן
דוריאן גריי לאגר, פלטת ירקות ובושמילס בלאק בוש. צילום: הדי ולדמן


לה שוף, קרפצ׳יו ובאומור סמול באץ׳:
לה שוף היא בירה בלגית בעלת 8% אלכוהול, המגיעה היישר מאזור הארדנים, וסמל הגמד מתנוסס לפניה. הבירה זהובה, קלילה יחסית ומתובלת בשלל מרכיבים. היא תשתלב באופן מוצלח עם מנת קרפצ׳יו, המורכבת מבשר סינטה איכותי בתוספת חומץ בלסמי, שמן זית, מלח גס, פלפל ועלי רוקט, לצד לחם דגנים. כשמוסיפים וויסקי מעושן סקוטי מהאי איילה, כמו באומור סמול באץ', המנה משתדרגת כפליים. מומלץ לקחת לגימה מהבאומור לפני כל טעימה מהקרפצ׳יו על מנת לקבל טעם מעושן ולוהט בחך.



לה שוף, קרפצ'יו ובאומור סמול באץ'. צילום: יח"צ
לה שוף, קרפצ'יו ובאומור סמול באץ'. צילום: יח"צ



ברבר בלונד, נקניקיות איריות וגלנפידיך 14: ברבר בלונד היא בירה בלגית בעלת 8% אלכוהול, וטעם עשיר ומורכב עם סיומת של דבש. למרות אחוז האלכוהול הגבוה היא בירה קלילה יחסית. מנה שתתאים לה באופן מושלם היא הנקניקיות האיריות, העשויות בשר בקר משובח ושומן טלה. לצדן מוגשים פלחי תפוחי אדמה שעוברים בישול וטיגון קל כדי לקבל את המרקם הקריספי שלהם, בתוספת תיבול אירי מיוחד. עם הארוחה הזו כדאי לשלב מנה של גלנפידיך 14, שידוע גם בכינויו Rich Oak. הוויסקי ידוע בטעמו העשיר וההדרי, זאת בשל היישון הראשוני שהוא עובר בחביות עץ אלון אמריקאיות מובחרות. לאחר מכן הוא עובר לחביות עץ אלון ספרדיות ליישון נוסף.


ברבר בלונד, נקניקיות איריות וגלנפידיך 14. צילום: יח"צ
ברבר בלונד, נקניקיות איריות וגלנפידיך 14. צילום: יח"צ


גינס, ביסקוויט וויסקי וגלנמורנג׳י נקטר ד׳אור:
ואי אפשר בלי קינוח: גינס, בירת הסטאוט האירית הנמכרת בעולם, שטעמה המר משתלב באופן נהדר עם טעמים מתוקים, מתבקשת להצטוות לקינוח כמו ביסקוויט וויסקי. עוגת הביסקוויט עשויה משכבות ביסקוויטים בקרם וניל ובציפוי גנאש שוקולד. מומלץ לשלב איתם את הוויסקי הסקוטי גלנמורנג׳י נקטר ד׳אור, סינגל מאלט שמגיע מהאזור ההררי בסקוטלנד שנקרא היילנדס. הוויסקי יושן עשר שנים בחביות עץ אלון מובחרות, ולאחר מכן עבר יישון נוסף במשך שנתיים בחביות עץ אלון שיישנו בהן יין לבן צרפתי קינוחי.

חדשות האלכוהול

COCCHI עשה עלייה: הוורמוט האיטלקי COCCHI של חוליו קוקי מיוצר בעיר אסטי שבאיטליה משנת 1891. הוא מבוסס על יין שחוזק באלכוהול ותובל במרכיבים בוטניים שונים. העיר אסטי הייתה חלוצה בתיבול יין עם תבלינים וצמחים, וחוליו קוקי פתח עד שנת 1913 שבעה ברי טעימות של המותג, שבהם יכלו מבקרים לטעום את הוורמוט המצוין שלו. מאז ועד היום לא השתנה דבר. הוורמוט של קוקי נצרך לאורך כל שעות היום - כמשקה אפריטיף בליווי לארוחות, בשילוב מיצי הדרים וטוניק ובקוקטייל שמבליט את מרכיביו הבוטניים השונים ואת הארומה שלו.

מומלץ לשלב בקוקטיילים או עם קרח ולימון. 750 מ"ל, 16.5% אלכוהול, 90 שקלים

וורמוט איטלקי COACHI. צילום: יח"צ
וורמוט איטלקי COACHI. צילום: יח"צ


יין מקצה העולם:
MUD HOUSE (בית הבוץ) הוא שמו של יקב שנוסד במרלבורו, ניו זילנד, לפני 20 שנה. הסוביניון בלאן הוא כנראה היין הכי מבוקש של היקב, ומגזין "האינדיפנדנט" הבריטי העניק לו את המקום הראשון בין יינות הסוביניון בלאן הטובים בעולם. "לפתוח את הבקבוק ולהריח את האיכות", נכתב שם. זהו יין ארומטי וקריספי בניחוח הדרי של קליפת אשכולית ופסיפלורה. צבעו זהוב עדין עם גוון ירקרק, הגוף קל, החמיצות מרעננת והסיומת מינרלית.

יבואן: "שקד". להשיג ברשת "דרך היין" ובחנויות היין המובחרות. מחיר מומלץ לצרכן: 65 שקלים


יין MUD HOUSE. צילום: יח"צ
יין MUD HOUSE. צילום: יח"צ