עוף, כידוע, הוא מוצר לא יקר, זמין, וחומר גלם פופולרי ואהוב. כל אחד יכול ליהנות ממנו ולהצליח בהכנתו וגדולתו היא ביכולתו ללבוש ולפשוט צורה בהתאם לארוחה. לשמחתנו, המרכולים מקלים עלינו היום, ובכל חנות אפשר למצוא שפע רטבים מוכנים בטעמים מעניינים היכולים לשמש כבסיס לכל תבשיל, ולחסוך שעות עבודה, ועם זאת, לספק תוצאה נהדרת. כך קורה שלפעמים מספיק רעיון מעניין כדי להפוך מנה בסיסית ופשוטה לאהובה על ילדים ומבוגרים כאחד.

כך קרה אצלי בבית, כשזמני דחק והחלטתי להכין לבני משפחתי ארוחת צהריים עם שוקי עוף ברוטב צ'ילי מתוק. זו מנה שבאמת אין בה כמעט עבודה והיא מצריכה מעט מאוד חומרים. התוצאה: מנה שזופה, מגרה וטעימה, וכל שנותר הוא להכין תוספת של אורז או פתיתים וסלט ירקות עשיר.

לאתר של פסקל

שוקי העוף. צילום: פסקל פרץ רובין
שוקי העוף. צילום: פסקל פרץ רובין


טיפסקל

רוצים להעשיר את שוקי העוף בירקות? הכינו מצע פרוסות תפוחי אדמה, בצל ובטטה, בזקו מעל מלח, פלפל ושמן זית ואפו 30 דקות ב־180 מעלות. הוסיפו את שוקי העוף עם הרוטב שהכנתם והמשיכו לאפות עד לדרגת השיזוף והריכוך הרצוי, בערך כ־50 דקות. אם תרצו לתת למנה חריפות יתר, אפשר להוסיף לכל החומרים 1 כף אריסה חריפה. אפשר להכין את המנה יום קודם או לבשל חצי מהזמן, ולהשלים את הבישול והשיזוף לפני ההגשה.

שוקיים ברוטב צ'ילי (החומרים ל־6 מנות):

8־10 שוקי עוף

1/4 כוס שמן זית

1 כוס רוטב צ'ילי מתוק

1 כף סילאן

2־3 כפות קטשופ או רסק עגבניות

4 שיני שום כתושות

1 כפית פפריקה מתוקה

מלח ופלפל לפי הטעם

1/2 כוס מים או יין לבן (לא הכרחי)

אופן ההכנה:

1. מניחים בקערה רחבה את שוקי העוף, מוסיפים את כל החומרים, מערבבים ומעסים היטב את שוקי העוף. מכסים את הקערה ברדיד אלומיניום ומשהים במקרר במשך שעתיים (אפשר יום מראש).

2. מעבירים את שוקי העוף עם כל נוזלי הרוטב אל תבנית אפייה ומשטחים היטב. מכסים בנייר אפייה ומעל ברדיד אלומיניום. מכניסים לתנור שחומם מראש בחום בינוני של 180 מעלות.

3. אופים במשך כ־40 דקות, ומדי פעם יוצקים על שוקי העוף מנוזלי הרוטב בתבנית. מסירים את רדיד האלומיניום ונייר האפייה וממשיכים לשזף את השוקיים עד לגוון הרצוי, כ־20 דקות נוספות.