כולנו מכירים את האמירה הנושנה לפיה מי שאוכל לבד מת לבד. ובכן, צר לנו לבשר לכם,  אך יש בה מעט מן האמת, לפחות כך עולה ממחקר חדש שיצא לאחרונה בקוריאה הדרומית. במחקר, שהתפרסם בכתב העת Obesity Research and Clinical Practice, רצו החוקרים לבדוק האם יש קשר בין אכילה לבד לבין השמנת יתר ותסמונת מטבולית- שהיא שם גג, המתאר אסופה של גורמים המעלים את הסיכוי לחלות בסוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם.



על מנת לבדוק אם קשר כזה קיים, החוקרים ניתחו נתונים של מעל 7000 גברים ונשים בוגרים מקוריאה, תוך כדי התאמת הנתונים לפי הגיל שלהם, בהשכלה, במצבם המשפחתי וכו'. על פי תוצאות המחקר, רווקים משני המינים שאכלו לבד היו בעלי סיכוי גבוה יותר ללקות בתסמונת מטבולית והשמנת יתר, אך גברים רווקים הוו את קבוצת הסיכון הגדולה ביותר. כמו כן, אצל גברים שאכלו לבד (45%) הסיכוי ללקות בתסמונת מטבולית היה גבוה יותר מאשר אצל נשים (29%), והסיכוי לסבול מהשמנת יתר (65%) היה זניח בקרב נשים.



רוצים להיות בריאים? אל תאכלו לבד. צילום: אינגאימג
רוצים להיות בריאים? אל תאכלו לבד. צילום: אינגאימג



בנוסף לנזקים הפיזיים, לא נחסך מאלו שאוכלים לבד גם נזקים נפשיים. לצד העליה בסיכון לחלות במחלות פיזיות, מהמחקר עולה שאנשים שאכלו לבד נטו יותר לסבול מתסמינים של דיכאון וכן של דפוסי אכילה לקויים והרסניים. בנוסף לכך, על פי מחקרים קודמים שנעשו בנושא, נמצא שאנשים שאוכלים לבד גם בנוטים יותר לבחור מזונות לא בריאים ובסך הכל אוכלים פחות פירות וירוקות, ולא מגוונים בסוגי האוכל שלהם.