״המלך דוד״, ירושלים: בר היין של המלון "המלך דוד" הוא הראשון שנפתח ברשת לפני כשנתיים, ומציע לאורך כל השנה אירועי יין, פגישות עם ייננים, ערבי טעימה מודרכת ועוד. הבר ממוקם באולם "אוריינטל בר" בלובי המלון. מלבד תפריט עשיר של יינות ישראליים מוצעים גם קוקטיילים ומשקאות ותפריט מתאבנים עם מנות מיוחדות שהותאמו להגשה לצד היין על ידי שף המלון דוד ביטון. "חלפו הימים שבהם התאימו יינות אדומים לבשרים ולגבינות שמנות, או יינות לבנים לדגים", אומר ביטון. "בימינו כל אחד בוחר את היין האהוב עליו, מתרכז בו מבחינת מבחר הטעמים ומתאים בעצמו את מנת האוכל שהוא רוצה".



ימי ושעות הפעילות: מדי ערב, 17:00־24:30. כתובת: דוד המלך 23, ירושלים



בר היין של המלון "המלך דוד". צילום: אורי אקרמן



״דן אכדיה״, הרצליה: בר היין החדש ביותר בישראל נפתח לפני חודש במלון "דן אכדיה" בהרצליה. "אכד" הוא בר היין השני של הרשת. בתפריט ישנו מגוון של יינות ישראליים, תזקיקים וכהילים העשויים על טהרת הענבים, כמו ברנדי, קוניאק, גראפה ועוד, המיוצרים במזקקות ישראליות.



"כל היינות מייצגים יקבים ותיקים ויקבי בוטיק שמייצרים יינותיהם מזנים שטופחו בארץ", מספר חיים שפיגל, ראש אגף מזון ומשקאות במלונות דן. "המומחיות של הסומליה בכל מלון היא בהתאמת הטעם האישי של האורח לנוכח מבחר היינות הגדול". רשימה חלקית של היינות שתמצאו בבר היין של אכדיה: המערה, דומיין דה קסטל, יתיר, טוליפ, בנימינה, רקנאטי, הרי גליל, פלם, סגל, מונטיפיורי, גוש עציון, צרעה, עמק יזרעאל ומאיה.



כמה כל הטוב הזה יעלה לכם? טעימה של שני יינות תעלה 59 שקלים; שלושה יינות: 87 שקלים; וארבעה יינות – 111 שקלים. אפשר להזמין יין גם בחצאי כוסות כדי ליהנות ממבחר גדול יותר.



ימי ושעות הפעילות: א׳־ה׳, 17:00־22:30. כתובת: רמת ים 122, הרצליה

מלון דן אכדיה משיק בר יין חדש. צילום: דניאל לילה



״רות רימונים״, צפת: המלון "רות רימונים" בצפת מחזיק מרתף יין עתיק הכולל בר יין מפואר. אלו ממוקמים באגף האותנטי של המלון, ששימש במאות ה־17 וה־18 אורחן טורקי. בשנות ה־70 של המאה הקודמת, כשהוקם המלון, אורוות האורחן הטורקי הקדום הפכו למסעדת המלון ולכמה חדרים הצמודים לה, ואילו בית התפילה באורחן הוסב למרתף היינות של המלון. הבר מציע מגוון יינות בוטיק מיקבים באזור הצפון, ובהם דלתון, נטופה, יקבי רמת הגולן, כרמל, ברקן ויקב טפרברג, לצד תפריט חלבי.  



בימי הקיץ האורחים מוזמנים למרפסת המרתף הצופה להר מירון, ובה אפשר להאזין למוזיקה או להשתתף בערבי זמר ארץ־ישראלי המתקיימים בימי שני וחמישי. בחורף מתכנסים במבנה העתיק בעל קשתות האבן, לוגמים כוס יין ונהנים מחומה של האח הדולקת ומהאש המרצדת, כשבחוץ הגשם מכה בעוז.



ימי ושעות הפעילות: א'־ו', 18:00־23:00. כתובת: ט"ז 1, צפת

מרתף היינות במלון רות רימונים צפת. צילום: בן פרידמן



״דיוויד אינטרקונטיננטל״, תל אביב: Che Cigar Bar & Lounge, שנפתח בתחילת 2017 במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל", הוא המקום המושלם לחובבי סיגרים ואלכוהול כאחד. הבר ממוקם בלובי, וזהו המפלט המושלם בלב־לבה של תל אביב. מלבד תפריט יינות מכובד, הבר קורץ לחובבי וויסקי וסיגרים: הוא מצויד במערכת יומידורים משוכללת, במבחר רחב של סיגרים, בקוקטיילים שנרקחו במיוחד למקום וגם במנות טעימות לליווי הערב. ריהוט העץ החמים, ספות העור הרכות ומסכי ה־HD המאפשרים חוויית צפייה בשידורי ספורט - הופכים את הבר הזה למקום המושלם ל־Night Cap.



ימי ושעות הפעילות: א'־ה', 17:00־2:00; שישי, 19:00־2:00; שבת, 19:30־2:00. כתובת: יחזקאל קאופמן 12, תל אביב

Che Cigar Bar & Lounge. צילום: יח"צ



״אמריקן קולוני״, ירושלים: בר המרתף של המלון "אמריקן קולוני" מציע, מלבד מבחר גדול של יינות, גם 100 סוגי קוקטיילים, משקאות יוקרתיים ותפריט אוכל שהותאם במיוחד לאווירה האינטימית והאפלולית, המעוצבת ברוח ירושלים של המאה ה־19. בין היינות המוצעים: ירדן חרמון, פטיט קסטל, קברנה של פלטר, אמפורה ויין של יקב מרגלית, שאפשר להשיג רק בבר המלון.



הבר, שפועל רק בעונת החורף, ממוקם במרתף עשוי אבן ירושלמית מקורית עם רצפת אבן ורודה עתיקה. יש בו שלושה חדרים עם פינות ישיבה אפלוליות ורבות־קסם. הבר נודע כמקום מפגש פופולרי עבור עיתונאים זרים, אורחים ותושבים מקומיים. בין המפורסמים שלגמו במרתף: טוני בלייר, ריצ'רד גיר, בוב דילן, וינסטון צ'רצ'יל, ג'ורג'יו ארמאני ועוד.



ימי ושעות הפעילות: בכל ימות השבוע, החל מהשעה 17:00. כתובת: לואי ונסן 1, ירושלים