אם לרגע חשבנו שהטרנד האסייאתי נעלם הרי שהשנה ובעיקר החודשים האחרונים הוכיחו שהוא פה להשאר לעד. לא עובר חודש בלי שמקום אסייאתי חדש ייפתח אם תאילנדי או ויאטנמי ואפילו יפני . פיפיז הותיקה בשוק לוינסקי שיחררה תפריט תאילנדי מדהים, ״יא טאי'- דוכן אוכל יפני נפתח ממש לאחרונה בשוק אלנבי רוטשילד, אלי גרוסמן פתח את שיראטויה - בית אוכל ומשקה יפני שמציע מגוון טאפאסים יפניים קטנים לצד כ-18 סוגי סאקה.ובבאר שבע מקייים פסטיבל אוכל אסייאתי עולמי! כרגע את הבאז הכי חזק עושה ה״באנז״ מקום שכולו מקדש לאותם כריכים שמנמנים ומאודים- הבאנים, במקביל מסעדת אסיה משיקה דוכן כריכים ואטנמים והשף ברק אהרוני משיק את מסעדת אלנה במלון נורמן. חוץ מזה באל באבור תוכלו להנות מארוחת אלף ליה ולילה או מארוחת כריסמס בקולוני. שמח אצלנו

 


השף ברק אהרוני משיק את מסעדת Alena במלון "דה נורמן"

מסעדת Alena, שתשכון בקומת הכניסה של מלון "דה נורמן", קרויה על שמה של אלנה לוריא- זוגתו של נורמן, מגישה פרשנות רעננה לחומרי גלם מקומיים והשפעות ים-תיכוניות, בהגשה אלגנטית ומוקפדת, המאפיינת את מלון נורמן ואת השף ברק אהרוני. השינוי נעשה בהבנה שקהל היעד מתחבר יותר למטבח המקומי ויש להתאים את הגישה של המלון בהתאם. התפריט של Alena מורכב מקטגוריות של ירקות, פסטה, דגים ופירות ים, ומנות בשר, המוגשים במגוון כלים, מחבתות וצלחות בגווני פסטל. מנות כדוגמת: עלי כרוב ממולאים בתבשיל אורז, מנגולד וצימוקים שחורים עם חמאה מזוקקת ולבנה (48 ₪); כרובית צלויה בגחלים על פירה של עשבי תבלין, זוקיני ירוק ושמן עגבניות שרי (44 ₪); כיסונים ממולאים בבשר טלה ארומטי עם תרד, שוחים בשמנת חמוצה ויוגורט (64 ₪) עוף צלוי עם לימונים כבושים, קייל וזיתי קלמטה (78 ₪); עופיון אורגני נטול עצמות משוח במרווה, לימון וסוכר דקלים, צלוי בשלמותו בתנור גחלים (86 ₪) ושיפוד פילה עם ברוקולי בגריל, שמנת חמוצה וחזרת (145 ₪).
אלנה, מלון נורמן // 03-5435400




THE BUNZ – מקדש הבאנים של רועי סופר

השף רועי סופר המוכשר שהקים את סרדיניה ביפו והפך להיות השף של בינדלה היוקרתית פתח ממש לאחרונה אחרי הרבה דיבורים וציפיות את ״THE BUNZ״. המקום מעוצב כדוכן רחוב ביפן ומוקדש כולו לבאנים במגוון מילויים. התפריט של המקום, בנוי משלושה אגפים: באנז, קערות אורז עם תוספות וסלטים. בשלב הראשון יוגשו שבעה סוגים שונים של לחמניות באנז בשלוש ורסיות שונות- לחמניות עגולות קטנות ושמנמנות, לחמניות שטוחות וגדולות ובאנז קטנים מקמח מלא. המילויים יכללו מגוון בשרים כגון בקר מפורק שבושל שעות ארוכות עם וינגרט חרדל יפני, בצל ירוק ופיקלס, בשר טלה עם צ'יפס קריספי של חומוס ונענע, ניתן יהיה לקבל גם באן טבעוני עם טופו מושרה במרינדה ומצופה בוטנים, קרם פלפלים, מרמלדה של שיטאקה ושאלוט מוחמץ או באן ילדותי וכיפי של קריספי צ'יקן או נתחי עוף . (25-32 ש"ח לבאן. ארוחות באן שכוללות שני באנים לבחירה, וצ'יפס אסייתי או סלט ב- 54 ש"ח).
BUNZ, הרצל 17

דוכן ה-באן מי הויאטנמיים של מסעדת אסיה

במקביל לפתיחה של THE BUNZ מציגה מסעדת אסיה בשוק הפשפשים דוכן אוכל רחוב חדש
 שיגיש כריכי "באן מי"- אותם סנדוויצ'ים וייטנאמים מבגט פריך. הכריכים יוגשו מדי יום רק בשעות הצהריים בשעות 12:30-16:00, במגוון מילויים יצירתיים. ממוצע הכריכים יהיה 30-40 שקלים.

שורשיו של "הבאן מי" מצויים בחיבור של המטבח הוייטנאמי עם המטבח הצרפתי. מגוון טעמים אסייאתים בתוך באגט פריך שהביאו הצרפתים לוייטנאם יחד עם פאטה הכבד ועוד שלל מטעמים שנתפסו בקולינריה הויאטנמית . בדוכן של אסיה יוגשו הכריכים עם מוקפצים שונים המתבססים על דגים, קציצות פרגית, בשר מפורק, ירקות וטופו לצד חמוצים אסיאתיים. בין המנות: באן מי של דג מטוגן בבלילה עם פאטה כבד עוף / באן מי קציצות פרגית בקרמל ופלפל שחור, פטה כבד עוף, איולי, כוסברה וצ'ילי ועוד מגוון מנות
מסעדת אסיה שוק הפשפשים



פסטיבל אוכל רחוב אסייאתי בקמפאי בארשבע

מסעדת קמפאי שהפכה כבר מזמן למוסד באר שבעי ממשיכה במסורת החגיגות והפסטיבלים והפעם פסטיבל אוכל רחוב אסיאתי " Street Eat" שיתקיים בין התאריכים ה 26/11 ועד ה 30/11.לכבוד החגיגה יצר השף דרור שושן מגוון מנות רחוב שונות מויאטנם דרך יפן ועד אינדונזיה. המנות יוגשו בשקיות נייר, על גבי נייר עיתון ובקופסאות במבוק ממש כמו בשווקים שבמזרח הרחוק. בין המנות: יאם מה מואנג – סלט מנגו בוסר עם דג פריך, קשיו ,צ'ילי ,בצל סגול וירוק, בזיל תאילנדי , כוסברה וקריספי שאלוטס ברוטב נאם פלא ,סוכר דקלים ,ליים ולמון גראס/ פוקה סושי- קוביות סלמון ,טונה,אבוקדו וטמאגו על אורז נישיקי מתובל, שבבי נורי , בצל סגול, טמפורה ורוטב פונזו / שיפודי סאטה אינדונזי/ -לביבות דג וקארי אדום / גיודון -תבשיל נתחי בקר ובצל ברוטב סויה ודאשי על אורז יפני / בננה לוטי- ופקאנים ועוד שלל מנות .פסטיבל Street Eat, , 26-30/11/2017.
מסעדת קמפאי, רחוב חיל ההנדסה 1, מתחם ביג, באר שבע. טלפון : 08-6655999

 

ארוחת "אלף לילה ולילה" במסעדת 
אל באבור

החל מחמישי הקרוב, ומידי חמישי יקיים השף חוסאם עבאס וצוות המסעדה ביקנעם, חגיגה ערבית בהשראת סיפורי אלף לילה ולילה, המפליגים אל המחוזות של ארצות ערב, לחגיגות של אוכל מלא בטעמים וצבעים המוגש על צלחות גדולות למרכזי השולחן. הקונספט של הערב מוותר על החלוקה של ראשונות ועיקריות ומזמין את הסועדים לחאפלה בה המנות זורמות בשפע לשולחנות. המנות משתנות לפי היצע השדות בהם מגדל חוסאם את הירקות והתבלינים והיצע הקצבים והשוק אליו הוא מגיע מידי חמישי בבוקר.את החגיגה הקולינארית תלווה מוסיקה ערבית שמחה והמסעדה תלבש ארשת חגיגית. פיתות מהטאבון עם טחינה משכם ושמן זית, 
מלוחייה, עלי גפן עם קישואים קטנים, ממולאים,  
קובה ביוגורט,  
צלעות טלה,  
קבבונים בטאבון וכמובן קינוחים מושחתים. המחיר לסועד 230 ₪, מומלץ להזמין מקום מראש
אל באבור יקנעם, מידי ימי חמישי החל משעה 13:00 ועד 22:00 יקנעם עילית



סעודת חג הודיה מסורתית במלון אמריקן קולוני

כמיטב מסורת המלון, יחגגו גם השנה את ארוחת ההודיה המסורתית באמריקן קולוני בירושלים. יוגשו המנות המסורתיות של חג ההודיה וביניהן מנת הודו ממולא, רוטב חמוציות, מרק אגוזים, תבשילי דלעת, קינוחים ביתיים וכמובן פאי דלעת המפורסם של השף. בנוסף יוגשו השנה מעדני טלה ודגים שונים . על הערב הקולינרי ינצח שף המלון ומסעדת ערבסק- דיויד סידס.
ירושלים, 02-6279777 http://www.americancolony.comל


תפריט חורף של צהרי שישי – שבת במסעדת פופינה

השף אוראל קמחי לא מפסיק לחדש ולרגש וכעת משיק לחודשי החורף תפריט לסופי שבוע שיוגש בימים שישי ושבת בין השעות 12:00 עד 15:30. שילוב בין ארוחת צהריים מפנקת לארוחת טעימות. הסועדים בוחרים עיקרית מהתפריט ומקבלים שלוש מנות פתיח משתנות לבחירת השף שיכללו מנות ספיישל עונתיות אבל גם חצאי מנות של מנות דגל של המסעדה כמו טרטר דג ג'ין אנד טוניק, לחמניות מאודות עם המבורגר שרימפס ועוד הרבה מנות אחרות.  אחרי מנות הפתיח ימשיכו הסועדים את הארוחה עם המנה העיקרית שבחרו. מחיר לסועד  עבור 3 מנות פתיח ומנה עיקרית– 145 ₪. בין המנותו: ניוקי ירוקים בזיגוג של חמאה ויין לבן, קנלוני לחי עגל עם קרם קולורבי, שקדי טלה, פטריות שימג'י ורוטב טלה ברכז רימונים ועוד מנות נוספות.
מסעדת פופינה, רחוב אחד העם 3, נווה צדק, תל-אביב. טלפון:  03-575-7477